نیکون از لنز تله ۳۰۰-۱۲۰ میلی‌متری F/2.8 رونمایی کرد

چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۶
مطالعه 2 دقیقه
نیکون در کنار دوربین فول‌فریم جدید خود، از لنز تله‌فوتو ۳۰۰-۱۲۰‌ میلی‌متری مختص فرمت FX نیز رونمایی کرد.
تبلیغات

نیکون ساعاتی پیش در کنار رونمایی از دوربین فول‌فریم D780 و لنز ۲۰۰-۷۰‌ میلی‌متری f/2.8 مخصوص دوربین‌های بدون‌آینه سری Z، لنز جدید AF-S NIKKOR 120-300mm f/2.8E FL ED SR VR را نیز معرفی کرد. این لنز نیکون با فرمت FX (دوربین‌های فول‌فریم) دوربین‌های نیکون سازگار خواهد بود تا بدین ترتیب فاصله‌ی کانونی ۱۲۰ تا ۳۰۰ میلی‌متر را با حداکثر گشودگی دیافراگم f/2.8 به ارمغان آورد.

کاربرد مکانیزم دیافراگم الکترومغناطیسی حتی در عکاسی سریع با نرخ پیوستگی بالا، کنترل پایداری در میزان نوردهی فراهم می‌کند.

لنز نیکون ۳۰۰-۱۲۰ میلی متری

نیکون تلاش زیادی در توسعه‌ی لنزی باکیفیت به‌کار گرفته است تا وضوح بسیار خوبی در سرتاسر قاب و در تمام بازه‌ی زوم به ارمغان بیاورد. استفاده از یک المان ED، دو عدسی فلوریت و یک نمونه‌ی SR کمک زیادی به کنترل اعوجاج رنگی در این لنز کرده است. همچنین استفاده از پوشش ضد بازتاب اختصاصی نیکون در کنار پوشش‌های ARNEO و نانوکریستال منجر به کنترل عالی پدیده‌های وجود لکه‌ی نوری یا روح‌زدگی در تصویر می‌شود. 

غول ژاپنی دنیای تجهیزات تصویربرداری با استفاده از سیستم جدید فوکوس خودکار امکان فوکوس سریع و آرام روی سوژه را به ارمغان می‌آورد. لنز‌های تله‌فوتو باتوجه به کاربری خاص خود همواره نیاز به سیستم لرزشگیر داخلی توانمندی دارند و در همین راستا نیز سیستم حذف لرزش‌ها شامل حالت‌های عادی و اسپرت در لنز ۳۰۰-۱۲۰ میلی‌متری نیکون، قابلیت حذف لرزش‌ها تا ۴ استاپ را به عکاس می‌دهد.

لنز نیکون ۳۰۰-۱۲۰ میلی متری

به‌گفته‌ی مدیران نیکون لنز جدید این شرکت برای فوکوس به حداقل ۲ متر فاصله تا سوژه در تمام بازه‌ی زوم نیاز دارد.

نیکون همواره تمرکز زیادی بر افزایش کیفیت محصولات تصویری خود داشته است و این بار نیز برای کاهش وزن، بهبود کیفیت ساخت و افزایش عمر لنز جدید خود از آلیاژ‌ منیزیم در ساخت آن بهره گرفته است. به لطف پوشش فلورین، لنز ۳۰۰-۱۲‌ میلی‌متری نیکون همچنین در برابر نفود قطرات باران یا گرد‌و‌غبار نیز بسیار مقاوم است. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات