روتر مفهومی Sila 5G ریزر با باتری قابل‌شارژ معرفی شد

سه‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
سیلا 5G روتر جدید ریزر است که از نسل پنجم شبکه‌های ارتباطی در کنار وای‌فای ۶ پشتیبانی می‌کند و به‌صورت ویژه برای گیمرها طراحی شده است تا نیازهای مختلف آن‌ها را برطرف کند.
تبلیغات

ریزر دو سال پیش در سال ۲۰۱۸ با معرفی روتری گیمینگ به‌نام سیلا (Sila) به‌صورت رسمی وارد بازار روترها شد؛ روتر سیلا به‌گونه‌ای طراحی شده بود که اینترنت بی‌سیم را با کیفیت و ثبات بالا در دسترس قرار می‌داد تا گیمرها بتوانند نهایت استفاده را از آن ببرند. این شرکت در نمایشگاه CES 2020 تنها به معرفی رایانه‌ی گیمینگ ماژولار Tomahawk بسنده نکرد و از محصولی دیگر برای گیمرها پرده برداشت. ریزر ساعاتی پیش در نمایشگاه امسال حضور پیدا کرد و مدل 5G مفهومی روتر موردبحث را با نام Sila 5G رونمایی کرد. روتر جدید ریزر برای تأمین اینترنت کاربر به‌جای استفاده از کابل‌های مرسوم به شبکه‌ی 5G بی‌سیم متکی است. 

روتر سیلا 5G ریزر برخلاف بسیاری از روترهای دیگری که از سوی شرکت‌های مختلف در بازار عرضه‌ شده‌اند، دارای باتری قابل‌شارژ‌ است؛ موضوعی که باعث می‌شود بتوان از روتر موردبحث به‌عنوان هات‌اسپات موبایلی استفاده کرد؛ البته نوعی هات‌اسپات موبایلی که از چهار درگاه اترنت (Ethernet) بهره می‌گیرد. مدل 5G روتر سیلا همچون مدل معمولی از فناوری ویژه‌ی FasTrack که به‌صورت اختصاصی توسط ریزر ساخته شده است، پشتیبانی می‌کند. این فناوری جالب به روتر امکان می‌دهد تا نظارت کاملی روی ترافیک اینترنت داشته باشد و به‌خوبی آن را مدیریت کند. این ابزار ویژه می‌تواند به‌صورت خودکار ترافیک‌های خاصی را در روتر موردبحث تحلیل و آن‌ها را اولویت‌بندی کند. افزون بر موارد یادشده، روتر 5G ریزر دارای حالتی به‌نام «حالت گیمینگ» (Gaming Mode) است.

ریزر سیلا فایو جی / Razer Sila 5G

ریزر می‌گوید دارندگان روتر سیلا 5G می‌توانند به‌صورت دستی تعیین کنند که کدام‌یک از دستگاه‌هایشان برای استفاده از این روتر اولویت بالاتری داشته باشد؛ مثلا کاربران می‌توانند کاری کنند که کنسول بازی‌شان برای استفاده از روتر اولویت بالاتری نسبت به رایانه‌ داشته باشد. همچنین امکان اولویت‌بندی اپلیکیشن‌ها به‌صورت تکی یا اولویت‌بندی دسته‌ی خاصی از اپلیکیشن‌ها وجود دارد. روتر جدید ریزر اپلیکیشن مستقلی دارد که برای اندروید و iOS در دسترس قرار گرفته است و کاربران می‌توانند از طریق آن به اعمال تغییر روی روتر بپردازند و بخش‌های مختلف آن را تنظیم کنند. از طریق اپلیکیشن یادشده امکان ایجاد شبکه‌ی مهمان یا تغییر اولویت‌های شبکه وجود دارد.

براساس اعلام رسمی ریزر، روتر سیلا 5G برای دستیابی به نسل پنجم شبکه‌های ارتباطی از مودم X55 کوالکام استفاده می‌کند. ریزر سیلا 5G همچنین امکان اتصال به شبکه‌ی LTE را دارد. در داخل این روتر شاهد تراشه‌ای خاص به‌نام Hawkeye IPQ8072A هستیم که پردازش‌ها و کارهای مختلف مربوط به وای‌فای را انجام می‌دهد و پشتیبانی از وای‌فای ۶ را به سیلا 5G می‌آورد. روتر جدید ریزر همچون دیگر محصولات این شرکت از نورپردازی Chroma نیز بهره می‌گیرد. 

با درنظرگرفتن اینکه روتر سیلا 5G فعلا محصولی مفهومی به‌شمار می‌آید، ریزر تاکنون جزئیات مربوط به قیمت و تاریخ عرضه‌ی آن را در دسترس قرار نداده است.

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی دراین‌زمینه دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات