تاماهاک، نخستین کامپیوتر دسکتاپ ریزر با طراحی جذاب معرفی شد

سه‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۳
مطالعه 2 دقیقه
ریزر نخستین کامپیوتر گیمینگ دسکتاپ خود را با طراحی ماژولار و نام Tomahawk معرفی کرد.
تبلیغات

کامپیوترهای گیمینگ معمولا طراحی زمخت و ابعادی غول‌پیکر دارند؛ اما به‌نظر می‌رسد که ریزر سعی در تغییر این ذهنیت دارد. ریزر امروز در نمایشگاه CES 2020 نخستین کامپیوتر روزمیزی خود را با طراحی مکعبی و جذابی به‌نام Tomahawk معرفی کرد؛ کامپیوتر دسکتاپ ماژولاری که حجم اشغال‌شده‌ی آن از ۱۰ لیتر نیز تجاوز نمی‌کند.

Razaer Tomahawk

درحالی‌که ممکن است در نگاه نخست تاماهاک را با باکس‌های GPU‌ اکسترنال اشتباه بگیرید، دلیلی منطقی در پس ابعاد کوچک و مکعبی قرار دارد. تاماهاک به‌جای استفاده از مادربرد و پردازنده‌های دسکتاپ عادی، از کامپیوتر ماژولار NUC Element‌ اینتل قدرت می‌گیرد.

NUC Element در حقیقت مغز محاسباتی تعویض‌پذیری محسوب می‌شود که در بهترین حالت، پردازنده‌ی موبایل ۴۵ واتی Core i9-9980HK، سیستم خنک‌کننده، درگاه‌هایی برای رم و حافظه‌ی ذخیره‌سازی، ماژول Wi-Fi 6، پورت‌های متعدد و تمام سوکت‌های موردنیاز برای راه‌اندازی یک کامپیوتر دسکتاپ را در بطن خود دارد؛ بدین ترتیب ریزر صرفا باید محفظه‌ای زیبا حاوی منبع تغذیه، کارت گرافیک، حافظه‌ی SSD، فن و رم طراحی می‌کرد. 

Razaer Tomahawk

ریزر تصمیم دارد تا کیس تاماهاک را نیز برای علاقه‌مندان به‌صورت جداگانه بفروشد. اینتل نیز ماژول‌های NUC Element را به‌صورت جداگانه در فروشگاه‌هایی همچون آمازون و نیواِگ به‌فرش می‌رساند؛ بنابراین کاربران می‌توانند با خریداری جداگانه‌ی آن‌ها، خود زحمت راه‌اندازی کامپیوتر دلخواهشان را به دوش بکشند.

ریزر می‌گوید کامپیوتر تاماهاک را از ماه ژوئن امسال با مشخصات پایه‌ شامل پردازنده‌ی Core i7، رم ۱۶ گیگابایتی، ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی SSD و کارت گرافیک نامشخصی از سری RTX 20 به‌قیمت ۲۳۰۰ دلار به‌فروش می‌رساند؛ درحالی‌که قدرتمندترین نسخه‌ی آن از پردازنده‌ی Core i9، رم ۶۴ گیگابایتی و گرافیک RTX 2080 Super بهره خواهد برد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات