لیفیکس محصولات جدید روشنایی هوشمند خود را در نمایشگاه CES معرفی کرد

سه‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
شرکت استرالیایی لیفیکس با گسترش محصولات خود، در نمایشگاه CES، کلید برق و لامپ‌های هوشمند جدیدش را معرفی کرد.
تبلیغات

از زمان راه‌اندازی شرکت لیفیکس (LIFX) در سال ۲۰۱۲، این شرکت حضور پیوسته‌ای در گروه روشنایی هوشمند داشته است. اکنون در نمایشگاه CES 2020، شرکت سخت‌افزار جدیدی را به نمونه‌کارهای خود اضافه کرده و به‌جز لامپ‌های هوشمند، کلید برق هوشمندی نیز معرفی خواهد کرد. این شرکت، محصولات زیر را در نمایشگاه امسال عرضه کرده است که در ادامه به جزئیات هر یک اشاره می‌کنیم.

محصولات جدیدی که لیفیکس در نمایشگاه CES معرفی کرده است:

کلید برق لیفیکس (۱۲۰ دلار، زمان عرضه: بهار ۲۰۲۰)

LED رشته‌ای سفید لیفیکس (۳۰ دلار، بهار ۲۰۲۰)

LED شمع‌چین دارای طیف رنگی سفید لیفیکس (۳۰ دلار، بهار ۲۰۲۰)

کیت نوار روشنایی Z TV 360 لیفیکس (۱۰۰ دلار، بهار ۲۰۲۰)

کیت گیمر Z لیفیکس (۶۰ دلار، بهار ۲۰۲۰)

کلید برق هوشمند
کلید برق هوشمند لیفیکس

کلید برق هوشمند لیفیکس

معرفی محصولات را با کلید برق هوشمند آغاز می‌کنیم. این محصول که با قیمت ۱۲۰ دلار، بهار امسال در دسترس قرار می‌گیرد، برای کنترل لامپ‌های لیفیکس از روی دیوار طراحی شده است و در عین حال کنترلی هوشمند روی لامپ‌های معمولی فراهم می‌کند.

با استفاده از این کلید برق، به‌جای نصب چهار کلید به‌صورت جداگانه، می‌توان هر چهار کلید را یک‌جا نصب کرد. البته احتمالا کلیدهای تکی هوشمند برای بسیاری از افراد مناسب‌تر است. سخنگوی لیفیکس می‌گوید که نوع تکی آن نیز تولید می‌شود. شاید این شرکت کارش را با مدل چهار تایی آغاز کرده تا بتواند خود را درمیان خیل عظیم رقبای کلیدهای برق هوشمند متمایز جلوه دهد.

کلید برق هوشمند

کلید برق لیفیکس که روی دیوار نصب شده است

وقتی کلیدها را نصب کردید، ماژول کنترل داخلی کلید به شما این امکان را می‌دهد که هر چهار لامپ را ازطریق اپلیکیشن لیفیکس یا کنترل‌های صوتی به‌کمک ابزارهایی مانند سیری، الکسا یا گوگل اسیستنت روشن و خاموش کنید. از آن‌جایی که کلید از وای‌فای برای ارتباط مستقیم با روتر منزل استفاده می‌کند، نیازی به هاب یا رابط ندارد. البته کلید لیفیکس نور را کم و زیاد نمی‌کند.

برای تنظیم روشنایی نور لامپ‌های لیفیکس، نیاز به استفاده از اپلیکیشن یا یک فرمان صوتی دارید؛ همچنین نمی‌توانید میزان روشنایی لامپ‌های معمولی را که به کلید هوشمند متصل شده است، تنظیم کنید. بااین‌حال، شما با قیمت ۱۲۰ دلار، دراصل برای هر کلید ۳۰ دلار پرداخت می‌کنید تا بتوانید هر چهار لامپ را به‌طور هم‌زمان کنترل کنید. برای مقایسه، باید بدانید که GE Lighting قیمت یک عدد از کلیدهای هوشمند جدید خود را ۴۰ دلار اعلام کرده است. با صرف ۵۰ دلار می‌توانید کلیدی با عملکرد کنترل شدت نور خریداری کنید.

کیت نوار روشنایی
کیت نوار روشنایی Z TV 360 که برای پشت تلویزیون طراحی شده است. این کیت می‌تواند چندین رنگ را به یک‌باره در چهار جهت بیندازد، اما نمی‌تواند به‌طور خودکار با رنگ‌های روی صفحه‌ی نمایش تلویزیون تطابق پیدا کند

نوارهای روشنایی جدید برای کامپیوتر و تلویزیون

نوارهای روشنایی لیفیکس Z که هرکدام چندین رنگ را به‌طور هم‌زمان ایجاد می‌کند، مزیتی نسبت‌به رقبایی مانند نوار روشنایی فیلیپس هیو (Philips Hue) دارد که در هر زمان یک رنگ ایجاد می‌کند. لیفیکس تأکید می‌کند که نسخه‌های جدید به‌طور خاص برای پشت مانیتور کامپیوتر یا تلویزیون طراحی شده‌اند. کیت Z TV 360 لیفیکس شامل نوار روشنایی چهار بخشی است که آن‌ها را با زاویه‌های ۹۰ درجه به‌هم وصل می‌کنید تا مستطیل کاملی از نور پشت تلویزیون ایجاد شود و رنگ را در همه‌ی جهات منتشر کند. بااین‌حال نباید انتظار داشته باشید که رنگ‌ها به‌صورت خودکار با رنگ‌های روی صفحه‌ی نمایش مطابقت پیدا کنند؛ برای این کار نیاز به خرید محصولی مانند Philips Hue Play HDMI Sync Box یا محصول مشابهی نظیر Dreamscreen 4K خواهید داشت.

مجموعه‌ی جدید دیگر نوارها یک کیت گیمرمحور است که قرار است پشت مانیتور کامپیوتر قرار داده شود. قیمت این کیت ۶۰ دلار است. هر دو مورد مذکور بهار امسال در فروشگاه‌ها عرضه می‌شوند.

کیت نوار روشنایی
متصل‌کننده‌های گوشه و طول نوارها متناسب با تلویزیون بوده و این مزیت نصب آن‌ها را آسان‌تر می‌کند
لامپ هوشمند
لامپ شمع‌چین دارای نور سفید قابل تنظیم، بهار امسال به محصولات لیفیکس اضافه می‌شود

لامپ‌های جدید لیفیکس

لیفیکس علاوه‌بر کلیدها و نوارهای روشنایی، امسال لامپ‌های هوشمند جدیدی را نیز به نمایشگاه CES آورده است. محصولات جدید شامل لامپ‌های شمع‌چین و لامپ سبک عتیقه‌ با رشته‌های جعلی متشکل از دیودهای ساطع‌کننده‌ی نور (LED) است که به‌شکل ستونی آرایش پیدا کرده‌اند. لامپ شمع‌چین چندین درجه از نور سفید را ارائه می‌دهد، البته رنگ‌هایی مانند قرمز یا سبز را ارائه نمی‌دهد. برای این مقصود، باید محصول سال گذشته‌ی لیفیکس را بخرید که رنگ شمع نام داشته و ۴۵ دلار قیمت دارد.

لامپ هوشمند

در لامپ‌های رشته‌ای سبک عتیقه، کنترل‌های هوشمند با زیبایی‌شناسی قدیمی تلفیق شده است

لامپ‌های مذکور از جدیدترین محصولات معرفی‌شده در حوزه‌ی درحال شکوفایی روشنایی هوشمند هستند که در حال حاضر نام‌هایی چون جی‌ای و فیلیپس هیو در آن به چشم می‌خورد. رنگ این لامپ‌ها کم و زیاد می‌شود ولی کاملا تغییر نمی‌کند، زیرا رنگ‌های متفاوت نیاز به دیودهای مختلفی دارند و طراحی چنین ساختاری ممکن است درنهایت به تولید محصول زیبایی منجر نشود. بنابراین به‌جای آن، فقط یک رنگ سفید گرم ۲۷۰۰ کلوین مشاهده خواهید کرد. البته این لامپ‌ها با شیشه‌های شفاف یا دودی عرضه می‌شوند. لیفیکس می‌گوید که اشکال دیگری نظیر کُره نیز در محصولات آن‌ها وجود دارد.

لامپ هوشمند
لامپ‌های سبک عتیقه لیفیکس، بهار امسال به فروشگاه‌ها پا می‌گذارند
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات