لنوو ThinkPad X1 Fold به عنوان اولین پی‌سی با نمایشگر تاشدنی رونمایی شد

سه‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۴
مطالعه 3 دقیقه
لنوو در جریان CES 2020‌ از اولین پی‌سی مجهز به نمایشگر تاشدنی رونمایی کرد. این محصول جدید که ThinkPad X1 Fold نام دارد، با برچسب قیمت ۲٫۴۹۹ دلاری راهی بازار خواهد شد.
تبلیغات

این روزها صحبت از گجت‌های مجهز به نمایشگرهای تاشدنی فزونی یافته و حتی محصولاتی نیز راهی بازار شده که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به گوشی‌های هوشمندی نظیر گلکسی فولد اشاره کرد. اغلب این محصولات درصدد ازبین‌بردن مرز بین گجت‌های مختلف نظیر گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها هست. هرچند بسیاری از صحبت‌ها و شایعات حول عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند با نمایشگر تاشدنی است، اما لنوو در جریان  نمایشگاه 2020 از پی‌سی خود با نمایشگر تاشدنی رونمایی کرد. 

البته لنوو پیش از این اطلاعاتی هرچند بسیار اندک را در مورد محصول خود منتشر کرده بود، اما در CES 2020 این محصول رونمایی شد. ThinkPad X1 Fold به ادعای لنوو اولین پی‌سی چند منظوره‌ی جهان است که از وجود یک نمایشگر OLED تاشدنی بهره می‌برد. این محصول از وجود یک نمایشگر ۱۳.۳ اینچی بهره می‌برد که در حالت استفاده به‌صورت تبلت در دسترس است. محصول لنوو از حاشیه‌های نسبتا زیادی برخوردار است و ضخامت آن نیز بالا است، بطوریکه در حالت تبلت دارای ضخامت ۷.۸ میلی‌متری است و وقتی نمایشگر تا می‌شود، این ضخامت به ۲۷.۸ میلی‌متر می‌رسد. وزن ایکس وان فولد نیز ۹۹۷ گرم است. 

همان‌طور که اشاره کردیم این محصول از وجود یک نمایشگر ۱۳.۳ اینچی و رزولوشن ۲٫۰۴۸ در ۱٫۵۳۶ پیکسل است که با همکاری ال‌جی و با فناوری pOLED با نسبت تصویر ۴ به ۳ توسعه یافته است. باتوجه به اینکه لنوو این محصول را در قالب سری ThinkPad رونمایی کرده، باید از پایداری و استقامت لولا و همینطور خمیدگی نمایشگر تا حدودی مطمئن بود، چراکه محصولات سری ThinkPad سخت‌ترین آزمایش‌ها را برای پایداری طی می‌کنند. برای اینکه باز و بسته شدن این محصول به‌راحتی انجام پذیرد، لنوو فناوری لولای چند اتصالی را برای آن توسعه داده است. 

تینک پد ایکس وان فولد

لنوو اعلام کرده که این محصول مناسب افرادی است که به‌صورت توامان از گوشی‌هوشمد، تبلت و لپ‌تاپ خود استفاده می‌کنند، از این‌رو این شرکت سعی کرده تا محصولی را راهی بازار کند که هر سه ویژگی را ترکیب کرده است. در حال باز شده، این محصول را می‌توان به‌عنوان تبلت استفاده کرد؛ با خم کردن آن از لولا می‌توان از آن به‌عنوان یک مینی لپ‌تاپ بهره برد. در این حالت یک کیبورد مجازی روی بخش پایینی نمایشگر دیده می‌شود و یک استند تعبیه شده پشت دستگاه وظیفه‌ی حفظ تعادل را بر عهده دارد. البته برای کاربرانی که کیبورد فیزیکی را ترجیح می‌دهند، یک کیبورد فیزیکی پیش‌بینی شده که قادر است از طریق کانکتورها به بدنه‌ی اصلی متصل شده و تجربه‌ی یک مینی‌لپ‌تاپ با کیبورد فیزیکی را به کاربران بدهد. 

لنوو یک قلم را نیز با ایکس‌وان فولد همراه کرده که امکان نت‌برداری و نوشتن را روی نمایشگر فراهم می‌کند. با استفاده از این قلم و نرم‌افزار مخصوص توسعه یافته، می‌توان در حالت تا شده و زمانی‌که یک پنجره در بالای نمایشگر قرار دارد، در قسمت پایین شروع به نت‌برداری و نوشتن کرد. 

از نظر مشخصات فنی، تینک‌پد ایکس وان فولد از وجود پردازنده‌های سری Core اینتل با فناوری هیبریدی، پردازنده‌ی گرافیکی UHD و همچنین حافظه‌ی رم ۸ گیگابایتی و حافظه‌ی SSD تا یک ترابایت بهره می‌برند. یک باتری ۵۰ وات ساعتی در این محصول تعبیه شده که عمر ۱۱ ساعتی دارد. از جمله‌ی دیگر مشخصات فنی محصول لنوو باید به دوربین ۵ مگاپیکسلی، دوربین مادون قرمز، پشتیبانی از ویندوز هلو،، یک درگاه USB-C نسل یک دو درگاه USB-C نسل دوم و یک اسلات سیم‌کارت اشاره کرد. ضمنا باید به پشتیبانی از شبکه‌ی LTE با استاندارد CAT 20 نیز اشاره کرد. 

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات