نسخه جهانی گوشی‌ های شیائومی با اپلیکیشن‌ های Phone و Messages گوگل عرضه می‌ شوند

یک‌شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
شیائومی رسما اعلام کرد قصد دارد در گوشی‌‌های جدیدی که در کشورهای خارج از چین عرضه می‌کند، به‌صورت پیش‌فرض اپلیکیشن‌های Phone و Messages گوگل را قرار دهد.
تبلیغات

رابط کاربری MIUI شیائومی یکی از رابط‌هایی است که همواره دیدگاه‌های مثبت و منفی زیادی درباره‌ی آن وجود داشته است. این نسخه از اندروید در‌مقایسه‌با نسخه‌ای که گوشی‌های خانواده‌ی پیکسل گوگل ارائه می‌دهند، هم ازلحاظ ظاهری و هم ازلحاظ تجربه‌ای که به کاربر منتقل می‌کند، تفاوت‌های عمده‌‌ای دارد. رابط کاربری شیائومی در سال‌های اخیر از جوانب زیادی دستخوش تغییر و بهبودهای متعددی روی آن اعمال شده است.

MIUI 11 جدیدترین نسخه‌ی MIUI به‌شمار می‌آید که تجربه‌ای به‌شدت سفارشی‌سازی‌شده را در گوشی‌های شیائومی فراهم می‌کند. در اکثر نسخه‌های MIUI، شیائومی همواره از اپلیکیشن‌های پیش‌فرض خودش استفاده کرده است تا بتواند تجربه‌ی کاربری را یکپارچه کند؛ بااین‌حال، به‌نظر می‌رسد قرار است تغییراتی دراین‌زمینه اعمال شود.

براساس اعلام رسمی شیائومی، از گوشی می ۹ تی پرو (Mi 9T Pro) به‌بعد، تمامی گوشی‌های هوشمند ساخت این شرکت که قرار است به‌صورت بین‌المللی با رام گلوبال یا اروپا عرضه شوند، به اپلیکیشن‌های تماس و پیام‌رسانی پیش‌فرض گوگل (Google) مجهز خواهند شد. این موضوع شامل گوشی‌هایی می‌شود که در خارج از چین یا هند یا اندونزی روانه‌ی بازار خواهند شد. 

این نخستین‌باری نیست که اپلیکیشن‌های پیش‌فرض گوگل قرار است جایگزین اپلیکیشن‌های شیائومی شوند؛ چراکه چینی‌ها پیش‌تر محصولاتی را با اپلیکیشن‌های Phone و Messages گوگل عرضه کرده‌اند که ردمی نوت ۸ پرو یکی از شناخته‌شده‌ترین آن‌ها به‌شمار می‌آید. البته از‌این‌پس تمامی گوشی‌های مجهز به نسخه‌های EEA یا گلوبال MIUI از این اپلیکیشن‌ها به‌صورت پیش‌فرض استفاده خواهند کرد.

شیائومی می ۹ تی پرو / Xiaomi Mi 9T Pro / ردمی K20 Pro

آمدن اپلیکیشن‌های Phone و Messages به این معنی است که در گوشی‌های رام گلوبال شیائومی شاهد اپلیکیشن‌های MIUI Dialer و Messaging نخواهیم بود. چینی‌ها دلیل اتخاذ این تصمیم را قوانینی خاص در حوزه‌ی حریم خصوصی و برخی محدودیت‌ها در سراسر جهان عنوان کرده‌اند.

شیائومی می‌‌گوید اپلیکیشن‌های Phone و Messages گوگل از «خدمات موبایلی» (Google Mobile Services) استفاده می‌کنند؛ از‌این‌رو، استفاده از آن‌ها، بهتر است. همان‌طورکه اشاره کردیم، دستگاه‌هایی که تا پیش از می 9T پرو عرضه شده‌اند، شامل این تغییر نمی‌شوند. 

جایگزینی اپلیکیشن پیش‌فرض تماس گوگل مزیت‌های متعددی به‌همراه خواهد داشت؛ اما این اتفاق به این معنی است که هنگام برقراری تماس نخواهید توانست آن را ضبط کنید. البته چینی‌ها می‌گویند این قابلیت تا پیش از پایان سال جاری میلادی به گوشی‌ها بازخواهد گشت. 

قیمت به‌روز و مشخصات فنی و هر اطلاعات موردنیاز دیگر برای خرید ارزان و آگاهانه‌ی انواع گوشی‌های شیائومی را در بخش محصولات زومیت بیابید. در این بخش، مقایسه‌ی مشخصات فنی انواع گوشی‌های شیائومی و برند ردمی درکنار گالری تصاویر رسمی دردسترس شما خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات