گوشی‌های شیائومی بازار هند با سیستم GPS اختصاصی این کشور عرضه می‌شوند

جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
طبق گزارش‌های اخیر، شیائومی برای پشتیبانی از سیستم ناوبری سازمان تحقیقات فضایی هند (ISRO)، در حال انجام مذاکره است.
تبلیغات

ظاهرا کوالکام تراشه‌هایی برای پشتیبانی از سیستم ناوبری و موقیعت‌یابی هندی NavIC تولید خواهد کرد. این خبر از یکی از مقامات سازمان تحقیقات فضایی هند منتشر شده و ظاهرا شیائومی به‌زودی گوشی‌هایی با تراشه‌های پشتیبانی شده از سیستم Navic را ارائه خواهد کرد. NavIC مخفف سیستم ماهواره‌ای ناوبری منطقه‌ای هند (IRNSS) است.

ناوبری

به‌گفته‌ی کوالکام تراشه‌ی مجهز به سیستم NaVIC را در اختیار شیائومی قرار خواهد داد و شیائومی نیز در آینده گوشی‌های خود را با این تراشه عرضه خواهد کرد. در سپتامبر گذشته و در جریان کنگره‌ی موبایل هند، کوالکام اعلام کرد که برخی از تراشه‌های آینده‌ی خود را به سیستم موقعیت‌یابی هند مجهز خواهد کرد و اکنون براساس اخبار جدید منتشر شده، این تراشه‌ها در انواع گوشی‌ شیائومی مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

سیستم ناوبری NavIC توسط هفت ماهواره پشتیبانی خواهد شد و هند و موقعیت‌یابی را تا فاصله ۱۵۰۰ کیلومتری اطراف مرزهای هند را پوشش می‌دهد. این تراشه برای افراد عادی، سرویس موقعیت‌یابی با دقت بالایی را ارائه می‌دهد و ظاهرا گوشی‌هایی که با این تراشه عرضه شوند، داده‌های مکانی را به‌صورت دقیق‌تر و بهبودیافته‌تر دریافت خواهند کرد. درنتیجه این سیستم ناوبری در کشوری که دارای جاده‌های پرپیچ و خم است، می‌تواند بهترین عملکرد را داشته باشد.

به‌طور کلی تراشه‌ی مجهز به سیستم NavIC به منظور ارائه‌ی خدمات و اطلاعات دقیق از موقعیت مکانی در اختیار کاربران هندی قرار خواهد گرفت. تاکنون توافق‌های کوالکام و شیائومی دراین‌زمینه انجام شده و باید منتظر گوشی‌های جدید شیائومی با تراشه‌ی مجهز به سیستم NavIC کوالکام باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات