پلیس لندن دوربین تشخیص چهره در شهر نصب می‌کند

شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
دوربین‌های تشخیص چهره در سراسر لندن توسط پلیس نصب خواهند شد.
تبلیغات

پلیس لندن اعلام کرده که عملکرد دوربین‌های تشخیص چهره و هویت در مرحله‌ی آزمایشی موفقیت‌آمیز بوده و به‌زودی تمام شهر لندن به این دوربین‌ها مجهز خواهند شد. قرار است دوربین‌های تشخیص چهره در اماکن پرتردد مانند مراکز خرید، بازارها و اماکن گردشگری نصب شود و بزهکاران و مجرمین تحت تعقیب را شناسایی کند.

پلیس لندن قصد دارد این دوربین‌ها را برای آسان‌تر شدن روند شناسایی و جستجوی مجرمین در سراسر این شهر به کار بگیرد. این دوربین‌ها براساس تصاویر ورودی به سیستم خود، به‌دنبال مجرمان و خلافکاران در میان جمعیت می‌گردند و در صورتی که چهره‌ی فردی با عکس‌های موجود در سیستم هماهنگی داشته باشد هشداری را به مراکز پلیس ارسال کرده و نزدیک‌ترین افسران پلیس برای شناسایی فرد به محل اعزام می‌شوند. پلیس این شهر اعلام کرده که قصد دارد از این فناوری ۵ تا ۶ ساعت در روز و در ساعات پرتردد و شلوغ بهره ببرد. معاون پلیس متروپولیتن لندن درباره‌ی این دوربین‌های تشخیص چهره در نشست مطبوعاتی گفته است:

به‌عنوان پلیس مدرن وظیفه داریم از فناوری‌های جدید برای امنیت مردم بهره بگیریم. ماموران پلیس هر روز به‌دنبال مجرمان و مظنونین هستند و سیستم‌ها و دوربین‌های تشخیص چهره کار را راحت‌تر و سریع‌تر کرده است.

پیش از این پلیس لندن از دوربین‌های تشخیص چهره برای کنترل رویدادهای کوچکی مانند کنسرت یا مسابقات فوتبال استفاده کرده که با انتقادهایی همراه بوده و طبق گزارش های منتشر شده در ۸۱ درصد موارد دچار خطا در تشخیص شده است.

با این حال پلیس لندن مدعی شده که الگوریتم‌های جدید مورد استفاده توسط شرکت بیومتریک NEC در  ۷۰ درصد موارد مجرمان را به‌درستی شناسایی می‌کند و درصد خطای آن یک در هزار است.

این دوربین‌های تشخیص چهره اگرچه ظاهرا می‌توانند کمک بسیاری به تأمین امنیت شهرها کنند اما نقض حریم خصوصی افراد را نیز در پی خواهند داشت. یکی از مؤسسه‌های حریم خصوصی با نام Big Brother Watch درباره‌ی این دوربین‌های تشخیص چهره اعلام کرده که نصب این دوربین‌ها در سطح شهر تهدیدی برای آزادی‌های فردی به‌شمار می‌آید و از پلیس لندن به دادگاه‌های بریتانیا بابت همین موضوع شکایت خواهد کرد.

دیدگاه شما درباره‌ی این دوربین‌های تشخیص چهره چیست؟ آیا وجود این سبک دوربین‌ها در کشورهای مختلف آزادی‌های فردی و حریم خصوصی افراد را به خطر نمی‌اندازد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات