پیش نمایش اولین محصول تمام برقی مازراتی منتشر شد

شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۸
مطالعه 2 دقیقه
مازراتی از سال ۲۰۲۱ تولید خودروهای اسپرت الکتریکی را آغاز خواهد کرد. نخستین محصول این شرکت علاوه‌بر پیشرانه قدرتمند ، صدایی متمایز و گوش‌نواز خواهد داشت.
تبلیغات

صدای تولیدی پیشرانه موضوع بسیار مهمی برای علاقه‌مندان خودروهای اسپرت است. برندهای مشهور، مثل فراری و لکسوس، دپارتمان‌های تخصصی برای تنظیم صدای ناشی از عملکرد تجهیزات فنی محصولات خود دارند و برای بهبود آن تلاش می‌کنند.

از دیدگاه بعضی افراد، فقدان صدای جذاب پیشرانه‌ی احتراقی در خودروهای برقی نکته‌ای منفی محسوب می‌شود. بسیاری از مدل‌های الکتریکی عملکردی کم‌صدا و نزدیک به سکوت کامل دارند که البته برای طرفداران کلاس اسپرت و سوپراسپرت آزاردهنده است. مهندسان شرکت خودروسازی مازراتی برای رفع این مشکل تلاش می‌کنند اولین محصول تمام‌برقی این برند ایتالیایی صدایی منحصربه‌فرد و جالب داشته باشد.

هنوز تصویری رسمی از مازراتی برقی منتشر نشده است؛ اما بنابر اطلاعات موجود، نخستین خودرو الکتریکی این شرکت برای جایگزینی گرن‌توریسمو و گرن‌کابریو (مدل بدون سقف گرن‌توریسمو) در کلاس کوپه‌های اسپرت دودر آماده می‌شود. البته مدیران مازراتی به علاقه‌مندان خودروهای اصیل ایتالیایی وعده داده‌اند خودرو برقی این شرکت صدایی گوش‌نواز و موسیقایی داشته باشد.

خودرو مفهومی مازراتی آلفیری ساخت ۲۰۱۴ 

Maserati Alfieri Concept
Maserati Alfieri Concept
Maserati Alfieri Concept
Maserati Alfieri Concept

در تنها ویدئو منتشرشده از پیش‌نمایش نخستین خودرو برقی مازراتی، نشانه‌هایی از طراحی بدنه‌ی محصول مفهومی شرکت با نام آلفیری دیده می‌شود. در سال ۲۰۱۴ و به‌مناسبت تولد ۱۰۰ سالگی مازراتی، خودرو مفهومی آلفیری رونمایی شد تا شاید در آینده، جایگزین گرن‌توریسمو شود. با گذشت ۶ سال از معرفی آلفیری و حدود ۱۴ سال از تولید اولین نسخه‌ی گرن‌توریسمو، تولید مدل جدید از کوپه‌ی دودر مازراتی هنوز عملی نشده است.

فیلم کوتاه پیش‌نمایش مازراتی برقی هرچند مبهم و نامفهوم به‌نظر می‌رسد، از یک سو تأکید زیادی بر تبلیغ صدای تولیدی خودرو می‌کند و از سوی دیگر، سال ۲۰۲۱ را زمان تولید نسخه‌ی نهایی معرفی می‌کند. در این کلیپ، صدایی شبیه به موتور هواپیمای جت شنیده می‌شود که احتمالا به‌کمک نوعی فناوری خاص و با تقویت نویز تولیدی تجهیزات برقی خودرو به محیط بیرون منتقل شده است. هنوز نمی‌توان با قاطعیت از استقبال مردم از صدای محصول برقی مازراتی سخن گفت؛ اما درعوض می‌توان مطمئن بود که این خودرو برقی ایتالیایی ساکت و کم‌هیجان نباشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات