درخواست اپل از TSMC مبنی‌بر افزایش تولید تراشه A13

شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۱
مطالعه 2 دقیقه
اپل از شرکت ساخت‌ و‌ تولید محصولات نیمه‌هادی تایوان (TSMC) درخواست کرده است به‌دنبال افزایش تقاضا برای خانواده آیفون ۱۱، یعنی آیفون‌ ۱۱ و آیفون‌ ۱۱ پرو و آیفون‌ ۱۱ پرو مکس، میزان تولید تراشه‌ی A13 را افزایش دهد.
تبلیغات

گزارش بلومبرگ حاکی از آن است دو گوشی موبایل آیفون ۱۱ و آیفون ۱۱ پرو به‌ویژه در چین از فروش چشمگیری برخوردار هستند. در گزارش مذکور، این موضع بیان شده است که افزایش بیش از حد انتظار تقاضای خرید برای خانواده سری گوشی آیفون ۱۱ باعث شده اپل از TSMC درخواست کند تولید تراشه‌ی A13 را افزایش دهد تا بتواند تمامی مشتریان آینده را راضی نگه دارد. منبع خبر بلومبرگ ورود آیفون ۱۱ به بازار را موتور محرک افزایش تقاضا عنوان کرده است.

براساس اطلاعات ارائه‌شده‌ی بلومبرگ، تقاضا برای آیفون ۱۱ از پیش‌بینی‌های اپل نیز فراتر رفته است. افزایش تقاضا برای گوشی‌های آیفون در حالی افزایش پیدا کرده که انتظار می‌رود در آینده‌ی نزدیک، اپل آیفون اقتصادی خود را رونمایی کند که به‌نوعی جانشین آیفون SE خواهد بود.

گوشی اقتصادی جدید کوپرتینویی‌ها ازلحاظ مشخصات و طراحی مشابه آیفون ۸ است؛ ولی از تراشه‌ی A13 استفاده می‌کند و به صفحه‌نمایش ۴/۷ اینچی، حاشیه‌های ضخیم، دکمه‌ی هوم همراه‌با تاچ آی‌دی و دوربینی تکی مجهز است.

تراشه A13 بایونیک اپل / apple a13 bionic chip

در همین حال، انتظار می‌رود در محصول دیگر اپل آیفون ۱۲ که قرار است پاییز آینده معرفی شود، تراشه‌ی نسل بعدی با نام A14 به‌کار برده شود؛ به‌همین‌دلیل، TSMC از همین حالا در حال برنامه‌ریزی برای شروع تولید این پردازنده با فناوری پنج‌نانومتری در نیمه‌ی دوم سال جاری میلادی است. گفتنی است A13 از فناوری هفت‌نانومتری بهره می‌برد؛ اما A14 باید به‌لطف فناوری پنج‌نانومتری خود کارآمدتر و سریع‌تر باشد.

طبق بررسی‌های تحلیلگران، خانواده‌ی آیفون ۱۱، به‌ویژه آیفون ۱۱، در بازار بسیار فراتر از انتظار عمل کرده‌اند. گزارش‌های جدید مؤسسه‌ی بین‌المللی تحقیقات مهندسی تولید (CIRP) نشان می‌دهد ۶۹ درصد از کل آیفون‌های فروخته‌شده از اکتبر تا دسامبر ۲۰۱۹ از خانواده‌ی آیفون ۱۱ بوده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات