سونی در نمایشگاه MWC 2020 پرچمدار 5G سری اکسپریا را رونمایی خواهد کرد

شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰
مطالعه 3 دقیقه
سونی قصد دارد در کنگره‌ی جهانی موبایل که فوریه‌ی آتی در بارسلونا برگزار خواهد شد، پرچم‌دار جدیدی رونمایی کند. طبق شایعات، این پرچم‌دار نخستین گوشی با نمایشگر 4K خواهد بود که از تکنولوژی 5G پشتیبانی می‌کند.
تبلیغات

سونی هفته‌ی گذشته در دعوت‌نامه‌های ارسالی برای کنفرانس خود در نمایشگاه MWC 2020، از معرفی گوشی هوشمند جدیدی خبر داد. هنوز مشخصاتی از این گوشی سونی به‌طوررسمی منتشر نشده؛ اما در گزارشی جدید از رسانه‌ی چینی مای‌درایورز، اطلاعاتی از این گوش فاش شده است.

منبع این سایت برای انتشار اطلاعات هنوز مشخص نیست؛ ولی باتوجه‌به سابقه‌ی درخشان این سایت در فاش‌کردن مشخصات گوشی‌ها پیش از معرفی رسمی، می‌توانیم گزارش آن را جدی بگیریم. وب‌سایت مای‌درایورز در گزارش خود از این دستگاه فقط با عنوان «پرچم‌دار جدید از سری اکسپریا» نام برده است و هنوز مشخص نیست سونی چه نامی برای این گوشی در نظر گرفته است. در بین نام‌های احتمالی، اکسپریا 1.1 و اکسپریا 5 پلاس به‌چشم می‌خورند؛ اما عنوان اکسپریا 2 از بقیه محتمل‌تر به‌نظر می‌رسد.

سونی اکسپریا ۲

طبق این گزارش، گوشی جدید سونی از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۶۵ کوالکام به‌همراه مودم 5G اسنپدراگون X55 استفاده خواهد کرد. اگر این مطلب درست باشد، محصول آینده‌ی ژاپنی‌ها نخستین گوشی از سری اکسپریا خواهد بود که از تکنولوژی ارتباطی نسل بعد استفاده خواهد کرد. از میزان رم و حافظه‌ی ذخیره‌سازی این گوشی اطلاعاتی در دست نیست و انتظار می‌رود نسخه‌ای که از اندروید ۱۰ در این گوشی قرار داده شده، تجربه‌ای نزدیک به اندروید خالص برای کاربران به‌ارمغان بیاورد.

احتمالا این پرچم‌دار همانند گوشی سونی اکسپریا ۱ که سال پیش عرضه شد، به نمایشگر OLED با رزولوشن 4K مجهز باشد و از استاندارد HDR پشتیبانی کند. همچنین، به‌نظر می‌رسد در این گوشی نمایشگری با نسبت ابعاد ۲۱ به ۹ و حاشیه‌های هم‌اندازه در بالا و پایین را شاهد باشیم.

شایعاتی که پیش‌تر از پرچم‌دار بعدی سری اکسپریا درز کرده بودند، از دوربینی چهارگانه خبر داده بودند که در گوشه‌ی بالایی پشت این گوشی جای می‌گیرد. حسگر دوربین اصلی ۴۸ یا ۶۴ مگاپیکسلی خواهد بود و احتمال می‌رود درکنار این حسگر، لنز ۱۲ مگاپیکسلی اولتراواید و لنز تله‌فوتو با قابلیت بزرگ‌نمایی اپتیکال تا سه‌برابر و همین‌طور یک دوربین مدت پرواز برای تصاویر پرتره تعبیه شود.

سونی اکسپریا ۲

در این گزارش، به برخی ویژگی‌های جزئی گوشی جدید سونی اشاره شده است. گفته می‌شود محصول ذکرشده از قابلیت شارژ سریع، NFC، گواهی IP68 برای مقاومت دربرابر گردوغبار و آب، اسپیکر استریو و جک ۳/۵ میلی‌متری هدفون بهره‌مند خواهد بود. البته سونی از زمان عرضه‌ی گوشی اکسپریا ایکس زد ۲ در اوایل سال ۲۰۱۸ تاکنون، جک ۳/۵ میلی‌متری را در گوشی‌هایش جای نداده است و باید منتظر ماند و دید آیا این روند با پرچم‌دار جدید دچار تغییر خواهد شد یا خیر.

وب‌سایت مای‌درایورز در گزارش خود، قیمت این گوشی را ۶۰۰۰ یوآن (۸۷۰ دلار) اعلام کرده است. با اینکه این قیمت چندان هم ارزان نیست، درصورت درست‌بودن، این پرچم‌دار اندکی ارزان‌تر از اکسپریا ۱ یا اکسپریا ۵ (نسخه‌ی کامپکت اکسپریا ۱) خواهد بود و با ویژگی‌های چشمگیرش درمقایسه‌با نسل قبل جذابیت بسیاری خواهد داشت. البته با‌توجه‌به وجود تکنولوژی 5G در این گوشی، ارزان‌تربودن آن کمی عجیب به‌نظر می‌رسد. پس بهتر است تا زمان معرفی رسمی این گوشی در ۲۴ فوریه (۵ اسفند) منتظر بمانیم و ببینیم این شایعات چقدر رنگ حقیقت خواهند گرفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات