اکسپریا 2020 سونی احتمالا به اسنپدراگون 865 و فناوری 5G مجهز می‌شود

دوشنبه ۸ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۲
مطالعه 3 دقیقه
براساس شایعه‌ای جدید، سونی قصد دارد مدل بعدی گوشی‌های خانواده‌ی اکسپریا را با تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۶۵ کوالکام و پشتیبانی از فناوری 5G معرفی و روانه‌ی بازار کند.
تبلیغات

سونی از سال ۲۰۱۰ تاکنون، مشغول تولید و عرضه‌ی گوشی‌های هوشمندی است که از سیستم-روی-چیپ کوالکام به‌عنوان قلب تپنده‌شان بهره می‌گیرند. درحالی که سال آینده قرار است وارد دهه‌ی جدید میلادی شویم، به‌نظر می‌رسد که این غول ژاپنی قصد ندارد تغییری در استراتژی‌های خود اعمال کند. 

براساس آنچه رسانه‌ی AndroPlus ادعا می‌کند، سونی وارد مراحل اولیه‌ی آزمایش گوشی پرچم‌دار سال ۲۰۲۰ خود شده است. در حال حاضر جزئیات بسیار کمی درمورد پرچم‌دار بعدی ژاپنی‌ها می‌دانیم. بااین‌حال براساس اطلاعات موجود در فایل‌های فاش‌شده از سرور توزیع فرم‌ور سونی، اکسپریای بعدی از تراشه‌ی کوالکام SM8250 استفاده خواهد کرد؛ تراشه‌ای که پیش‌بینی می‌کنیم اواخر سال جاری میلادی تحت عنوان اسنپدراگون ۸۶۵ معرفی شود.

اکسپریا ایکس ای 2 سونی - اکسپریا ایکس ای 2 اولترا / Sony Xperia XA2 - Sony Xperia XA2 Ultra

براساس جدیدترین شایعات، کوالکام هم‌اکنون در حال توسعه‌ی دو مدل متفاوت از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۶۵ است. مدل اول به‌عنوان مدل معمولی اسنپدراگون ۸۶۵ از فناوری 4G LTE پشتیبانی خواهد کرد، درحالی که طبق شنیده‌ها سونی قصد دارد در مدل دوم از یک مودم 5G استفاده کند. اتخاذ این تصمیم باعث خواهد شد که کوالکام بتواند تراشه‌ی جدیدش را برای گوشی‌های متنوع‌تری عرضه کند تا این تراشه‌ی پرچم‌دار فقط مختص به گوشی‌های رده‌بالا نباشد. 

در حال حاضر مشخص نشده است که سونی قصد دارد از کدام‌یک از مدل‌های اسنپدراگون ۸۶۵ در گوشی اکسپریا ۲۰۲۰ استفاده کند؛ برخی رسانه‌ها گفته‌اند که ژاپنی‌ها قصد دارند اکسپریای بعدی را در دو مدل 4G و 5G روانه‌ی بازار کنند. بااین‌حال اگر قرار بر تولید تنها یک مدل باشد، پیش‌بینی می‌کنیم سونی در آن از تراشه‌ی 5G اسنپدراگون ۸۶۵ استفاده کند. سونی به‌وضوح امیدوار است که بتواند با اتکا به فناوری 5G جایگاه مهمی برای خود در بازار دست‌و‌پا کند تا کسب‌و‌کار گوشی‌اش اندکی رونق بگیرد. بنابراین منطقی است اگر انتظار داشته باشیم که این شرکت کره‌ای در اکسپریای سال ۲۰۲۰ از تراشه‌ای با فناوری 5G بهره بگیرد. 

سونی اکسپریا ایکس ای وان اولترا / Sony Xperia XA1 Ultra

پرچم‌دار بعدی سونی که فعلا از آن با نام تأیید‌نشده‌ی اکسپریا ۲ یاد می‌کنیم،‌ احتمالا در اواخر ماه فوریه‌ی پیش‌رو (اوایل اسفند ۱۳۹۸) در جریان برگزاری کنگره‌ی جهانی موبایل بارسلونا ۲۰۲۰ (MWC ۲۰۲۰) رونمایی خواهد شد. در ضمن پیش‌بینی می‌کنیم همچون دیگر محصولات سونی، عرضه‌ی این دستگاه نیز در فاصله‌ی تقریبا طولانی پس از معرفی رسمی آن، آغاز شود. در واقع احتمال می‌دهیم که اکسپریا ۲ سه ماه پس از MWC در دسترس مصرف‌کنندگان قرار گیرد.

دیدگاه شما کاربران زومیت درمورد گوشی بعدی سونی چیست؟ انتظار دارید این محصول از چه مشخصاتی بهره‌مند باشد؟

قیمت به‌روز، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان‌ و آگاهانه‌ی گوشی هوشمند نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید. در این بخش، علاوه‌بر مشخصات فنی دقیق و پاسخ به سوالات شما، امکان مقایسه‌ی دو یا چند محصول درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس شما خواهد بود. شما می‌توانید برای اطلاع از آخرین قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی، هواوی و آیفون‌‌های اپل از بخش محصولات زومیت استفاده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات