بروزرسانی بزرگ نرم‌افزار Wine برای اجرای برنامه‌های ویندوز 10 در لینوکس و سیستم‌عامل‌های دیگر

جمعه ۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
نرم‌افزار Wine 5.0 یک به‌روزرسانی بسیار بزرگ را برای کاربران لینوکس ارائه کرده تا امکان اجرای برنامه‌های ویندوز ۱۰ در سیستم‌های عامل‌ مختلف را فراهم کند.
تبلیغات

زمانی‌که تصمیم به اجرای برنامه و بازی‌های ویندوز در سیستم‌عامل‌های لینوکس یا سیستم‌عامل مک داشته باشیم، برنامه‌ی Wine بهترین ابزار برای این کار خواهد بود. به‌تازگی جدیدترین نسخه‌ی این برنامه با نام Wine 5.0 ارائه شده که تغییرات بسیار پیشرفته و گسترده‌ای را ارائه کرده و این به‌روزرسانی بسیار قابل‌توجه بوده است.

مقاله‌های مرتبط:

    نسخه‌ی جدید Wine 5.0 اکنون از همه‌ی سیستم‌های عامل‌ مختلف حتی اندروید نیز پشتیبانی می‌کند، اما نسخه‌ی اندروید فعلا بسیار محدود است. البته با ظهور ARM در ویندوز شاهد تغییراتی در آینده‌ی این نرم‌افزار خواهیم بود، به‌گونه‌ای که بازی‌ها و برنامه‌های سازگار با ARM ویندوز در دستگاه‌های اندرویدی نیز قابل اجرا خواهند بود و سازگاری بیشتری با اندروید ارائه خواهد شد.

    براساس اطلاعات منتشر شده، ظاهرا این به‌روزرسانی به‌همراه هزاران تغییرات، رفع اشکال‌ها و قابلیت‌های جدید ارائه شده است. تیم پشتیبانی این نرم‌افزار در جهت بهبود پشتیبانی و اجرای بازی‌ها با شرکت‌های CodeWeavers و Valve همکاری کرده‌اند و در این نسخه شاهد اجرای جدیدی از XAudio2 API نیز هستیم. همچنین این نسخه‌ی جدید از نمایشگرها و مانیتورهای مختلف پشتیبانی می‌کند و پشتیبانی از درایور Vulkan تا نسخه 1.1.126 نیز وجود دارد.

    Wine در اندروید

    تیم توسعه‌دهنده‌ی Wine اشاره کرده‌اند که بیشتر ماژول‌های Wine 5.0 با فرمت قابل حمل (PE) ساخته شده است. پشتیبانی از Direct3D نیز در این نسخه‌ی جدید بهبود یافته است. به‌گفته‌ی تیم Wine، این نسخه نتیجه‌ی تلاش یک ساله برای توسعه‌ی این نرم‌افزار بوده و بیش از ۷۴۰۰ تغییرات را در خود جای داده است. درواقع این نسخه شامل تعداد زیادی پیشرفت و نکات برجسته بوده است. در نهایت پس از نسخه‌های بتای گسترده‌ای که ارائه شده، اکنون شاهد نسخه‌ای پایدار و نهایی از به‌روزرسانی نرم‌افزار Wine هستیم. ازجمله ویژگی‌های جدید در نسخه‌ی Wine 5.0 عبارت‌اند از:

  • ماژول‌های ساخته شده در قالب PE
  • پشتیبانی از چند مانیتور
  • بازسازی مجدد XAudio2
  • پشتیبانی از Vulkan 1.1
  • تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات