امتیاز دوربین Sony Xperia 5 درحد گلکسی نوت 8 و آیفون 8 پلاس است

پنج‌شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۵
مطالعه 3 دقیقه
DxOMark به‌تازگی دوربین سونی اکسپریا ۵ را بررسی کرده است. گوشی میان‌رده‌‌ی سونی با دوربین سه‌گانه و حسگر ۱۲ مگاپیکسلی  سپتامبر سال گذشته در IFA معرفی شده بود.
تبلیغات

اکسپریا ۵ چند ماه پس از گوشی پرچم‌دار سونی اکسپریا ۱ معرفی شد؛ میان‌رده‌ای که با وجود استفاده از سخت‌افزار یک نسل قدیمی‌تر، از همان دوربین سه‌گانه‌ی به‌کاررفته در گوشی سونی اکسپریا ۱ استفاده می‌کند. پیشرفت‌هایی در دوربین اکسپریا ۱ دیده می‌شود؛ اما گویا DxOMark چندان تحت‌تأثیر اکسپریا ۵ قرار نگرفته است. اکسپریا ۵ توانست امتیاز میانگین ۹۵ شامل امتیاز  ۱۰۱ در بخش عکاسی و ۸۳ برای ضبط ویدئو را از DxOMark کسب کند؛ در‌حالی‌که اکسپریا ۱ پیش‌تر امتیاز میانگین ۹۱ را کسب کرده بود.

تغییرات جزئی اعمال‌‌شده در اکسپریا ۵ در بخش‌های نوردهی، تکسچر، عکاسی در شب و عکاسی با زاویه‌ی باز به‌همراه تغییرات جزئی در فوکوس خودکار و بزرگ‌نمایی عنوان شده است. بااین‌حال، نظر کلی DxOMark این است که تغییرات مذکور چشمگیر نیستند و دو دستگاه تقریبا درزمینه‌ی عکاسی باهم برابر هستند. همچنین، عملکرد ضبط دوربین در هر دو کاملا یکسان عنوان شده است. حالا بیایید به ضعف‌ها و قوت‌های اکسپریا ۵ نگاهی بیندازیم.

اولین ایراد در دامنه‌ی پویایی گزارش شده است که در آن دامنه‌ی عملکرد اکسپریا ۵ محدود شده و این اعمال محدودیت به‌خوبی در تصاویر کنتراست بالا نمایان است. نمایش رنگ‌ها هم می‌توانست با اندکی رنگ سفید طبیعی‌تر بهتر جلوه کند. اکسپریا ۵ در عکاسی نور کم عملکرد بدی ندارد؛ اما نویز زیادی در لبه‌های کم‌نور عکس مشاهده می‌شود. درکنار همه‌ی این معایب فوکوس خودکار از عملکرد رضایت‌بخشی برخوردار است.

sony xperia 5

عکاسی در حالت بزرگ‌نمایی تصویر یکی از مواردی است که تأثیر زیادی بر امتیاز دوربین می‌گذارد؛ جایی‌که این گوشی در شاخص‌های نورسنجی و تمرکز روی یک نقطه از خود ناپایداری نشان می‌دهد. ضبط فیلم با اکسپریا ۱ دقیقا همان مشکلات عکاسی را به‌همراه دارد. اگرچه این گوشی در فضای باز و نور زیاد خوب عمل می‌کند، مشکلات فوکوس خودکار و رنگ سفید غیرطبیعی همچنان پابرجا هستند. خبر خوشحال‌کننده این است که نوردهی در این بخش به‌دقت انجام و نویز هنگام فیلم‌برداری به‌خوبی کنترل می‌شود.

xperia1 and 5

اکسپریا ۵ درکنار اکسپریا ۱

این گوشی ازنظر امتیاز کلی دوربین درکنار گلکسی نوت ۸ و آیفون ۸ پلاس قرار گرفته که البته این برای محصولی میان‌رده بسیار عالی است. امیدواریم گوشی بعدی سونی رکورد‌های خود را بشکند، نه اینکه همچنان اجازه دهد پرچم‌دارهایش را دیگر میان‌رده‌های بازرا به زیر بکشند.

آیا فکر می‌کنید این گوشی ارزش خرید دارد یا منتظر تغییر بسیار بزرگ‌تری از سونی هستید؟ دیدگاه خود را با ما دیگر کاربران زومیت به‌اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات