دولت آلمان ۸۰۰ هزار یورو برای پشتیبانی از ویندوز 7 به مایکروسافت پرداخت می‌کند

پنج‌شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۰
مطالعه 3 دقیقه
دولت آلمان قرار است امسال هزینه‌ی پشتیبانی از ۳۳ هزار کامپیوتر ورک‌استیشن دولتی که هنوز از سیستم‌عامل ویندوز ۷ استفاده می‌کنند را به مایکروسافت پرداخت کند.
تبلیغات

رسانه‌های محلی آلمان گزارش دادند که دولت این کشور قرار است امسال حداقل ۸۰۰ هزار یورو (۸۸۶ هزار دلار) به مایکروسافت پرداخت کند. این مبلغ، هزینه‌ی پشتیبانی از ۳۳ هزار کامپیوتر ورک‌استیشن دولتی است که هنوز سیستم‌عامل ویندوز ۷ را اجرا می‌کنند؛ سیستم‌عاملی که پشتیبانی از آن در تاریخ چهاردهم ژانویه به پایان رسیده و مایکروسافت ارائه‌ی به‌روزرسانی‌های امنیتی و رفع باگ‌ها برای این سیستم‌عامل را متوقف کرده است.

سال پیش ردموندی‌ها برنامه‌ای پولی را برای دولت‌ها و شرکای سازمانی معرفی کردند. این برنامه با نام ESU که مخففی از عبارت Windows 7 Extended Security Updates است، تا روز دهم ژانویه‌ی سال ۲۰۲۳ میلادی، دسترسی پولی را برای به‌روزرسانی‌های امنیتی ویندوز 7 فراهم می‌آورد.

برنامه‌ی به‌روزرسانی‌های ESU که دولت آلمان اخیرا بدان پیوسته، بسته به نوع ویندوز ۷ (نسخه‌ی Enterprise یا Pro) و مدت زمان مورد نیاز برای به‌روزرسانی، برای هر سیستم هزینه‌ای ۲۵ تا ۲۰۰ دلاری در پی خواهد داشت. در صورت ثبت‌نام‌نکردن در برنامه‌ی ESU، استفاده از ویندوز ۷ خطرات امنیتی قابل توجهی را به‌همراه دارد. مایکروسافت از تمامی شرکت‌ها خواسته که به سیستم‌عامل ویندوز 10 مهاجرت کنند و در همین راستا از سال گذشته با بهره‌گیری از تبلیغات پاپ‌آپ و تمام‌صفحه، این توصیه را مکررا به کاربران ویندوز 7 گوشزد می‌کند.

بازه‌ی زمانی

Windows Enterprise

Windows 7 Pro

سال اول

ژانویه‌ی سال ۲۰۲۰ تا ژانویه‌ی سال ۲۰۲۱

۲۵ دلار برای هر دستگاه

۵۰ دلار برای هر دستگاه

سال دوم

ژانویه‌ی سال ۲۰۲۱ تا ژانویه‌ی سال ۲۰۲۲

۵۰ دلار برای هر دستگاه

۱۰۰ دلار برای هر دستگاه

سال سوم

ژانویه‌ی سال ۲۰۲۲ تا ژانویه‌ی سال ۲۰۲۳

۱۰۰ دلار برای هر دستگاه

۲۰۰ دلار برای هر دستگاه

براساس گزارشی از روزنامه‌ی آلمانی Handelsblatt، دولت آلمان روند مهاجرت به ویندوز ۱۰ را از سال ۲۰۱۸ آغاز کرده است، اما تمامی دولت‌های فدرالی این اقدام را انجام نداده‌اند. در ادامه‌ی گزارش مذکور آمده است که تنها در برلین از تمامی ۸۵ هزار سیستم دولتی، در ۲۰ هزار سیستم هنوز از ویندوز ۷ استفاده می‌شود. سیستم‌های یادشده هم‌اکنون در برنامه‌ی ESU ثبت‌نام شده‌اند. در حالی‌که مؤسسات تحلیلی هر کدام آمار جداگانه‌ای را منتشر کرده‌اند، اعتقاد بر این است که ۲۰۰ میلیون کامپیوتر در سراسر جهان هنوز مجهز به نسخه‌های قدیمی سیستم‌عامل ویندوز هستند. در این میان ویندوز ۷ بیشترین کاربری را دارد.

با این وجود، تمامی سیستم‌های کامپیوتریِ مجهز به ویندوز ۷، واجد شرایط برنامه‌ی ESU نیستند. درواقع تمرکز مایکروسافت معطوف به مشتریان بزرگ است و برنامه‌ی مذکور برای کاربران خانگی یا کسب‌و‌کارهایی کوچک در دسترس نخواهد بود.

ویندوز 7

مبلغی که دولت آلمان به مایکروسافت پرداخت خواهد کرد، مطابق با هزینه‌ای است که دولت ایرلند در سال جاری میلادی برای به‌روزرسانی‌های ESU مصرف می‌کند. براساس گزارشی از رسانه‌های محلی، مدیر خدمات درمانی ایرلند در سال ۲۰۲۰ مبلغی در حدود ۱٫۱ میلیون یورو، معادل با ۱٫۲ میلیون دلار، برای به‌روزرسانی‌های امنیتی در ۴۶ هزار کامپیوترِ مبتنی‌بر ویندوز ۷، از تمامی ۵۸ هزار سیستم فعال در شبکه‌ی این اداره پرداخت خواهد کرد. این اداره در نظر دارد برای سال ۲۰۲۱ نیز مبلغ مشابهی را برای این خدمات به مایکروسافت پرداخت کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات