کشورهای دنیا سال نو میلادی را چگونه جشن گرفتند؟

پنج‌شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰
مطالعه 8 دقیقه
نورپردازی‌های رنگارنگ روی بناها و ساختمان‌های مشهور دنیا و مراسم آتش‌بازی، از جذاب‌ترین برنامه‌های شهرهایی چون پاریس، دبی و لندن برای سال ۲۰۲۰ بود.
تبلیغات

محتوای اصلی این مطلب متعلق به سایت کجارو بوده و در زومیت بازنشر شده است.

مردم سراسر دنیا از استرالیا تا نیویورک، آغاز سال نو را با مراسم‌های مختلفی نظیر آتش‌بازی و رقص و پایکوپی جشن گرفتند. با اینکه جشن‌های امسال تحت‌الشعاع اعتراضات هنگ کنگ و هند و حتی آتش‌سوزی‌های گسترده در استرالیا قرار گرفت، اما این اتفاقات مانع از برگزاری باشکوه جشن‌های سال نو در گوشه‌وکنار دنیا نشد. با این مقاله از کجارو همراه شوید تا گوشه‌ای از جشن‌های شهرها و کشورهای مختلف را به شما نشان دهیم.

بریتانیا

جشن سال نو در لندن

جشن‌های سال نو در لندن با حضور هزاران نفر برگزار شد، درحالی‌که سرودهای فوتبالی خوانده می‌شد تا پیش‌درآمدی باشد برای مسابقات فوتبال یورو ۲۰۲۰. صادق خان، شهردار لندن پیش‌تر قول داده بود که جشن‌های این شهر، بهترین مراسمی شود که تاکنون یک پایتخت جهان به خود دیده است.

زنگ بیگ‌ بن، ۱۲ بار به صدا درآمد تا نویدبخش شروع سال جدید باشد. بلیط تماشای آتش‌بازی لندن برای سال جدید به‌طور کامل فروخته شد و با حضور ۱۰۰ هزار نفری که در خیابان‌های اطراف ویکتوریا امبانکمنت جمع‌ شده بودند، برگزار شد. این آتش‌بازی نیز به نقش لندن در میزبانی مسابقات بین‌المللی فوتبال در تابستان ۲۰۲۰ مربوط می‌شد که امسال به‌جای یک کشور، در سراسر کشورهای اروپایی برپا خواهد شد. شهردار این شهر امیدوار است که از طریق این آتش‌بازی‌ها، لندن را به‌عنوان شهری جهانی به دنیا نشان دهد.

سال نو در ادینبورگ، پایتخت اسکاتلند نیز با شبی مملو از موسیقی، جشن و بیش از ۳,۶۰۰ آتش‌بازی از قلعه‌ی ادینبورگ شروع شد که انتظار می‌رفت حدود ۱۰۰ هزار نفر در این جشن حضور داشته باشند. این جشن با حرکت دسته‌جمعی ۴۰ هزار نفر با مشعل‌هایی در دست آغاز شد و نقطه اوج آن زمانی بود که جمعیت به‌شکل دو دست درآمد که به نشانه‌ی دوستی به هم می‌رسیدند.

دبی

آتش‌بازی‌ برای حدود ۱۰ دقیقه، آسمان برج خلیفه دبی را روشن کرد، جایی که صدها هزار نفر در مرکز شهر برای تماشای این نمایش فوق‌العاده جمع شده بودند. این آتش‌بازی فقط یکی از هفت آتش‌بازی در سراسر این امارت بود. گردشگران به‌ویژه از اروپا و روسیه در این زمان از سال به سواحل آفتابی دبی می‌آیند تا از زمستان سرد و تاریک کشورهایشان فرار کنند. برای حفظ امنیت مردم، پلیس مسیرهایی را برای آقایان در اطراف برج خلیفه تدارک دیده بود تا از خانواده‌ها و زن‌ها مجزا شوند.

اگر شما هم مشتاق سفر به دبی هستید، می‌توانید به کمک کجارو قیمت تور دبی آژانس‌های مسافرتی مختلف را با یکدیگر مقایسه کنید و تور موردنظرتان را با پایین‌ترین قیمت از آژانس‌های همکار کجارو بخرید.

روسیه

جشن سال نو مسکو

روس‌ها طولانی‌ترین عید سال نو میلادی جهان را با آتش‌بازی و پیامی از رئیس‌جمهورشان، ولادیمیر پوتین، آغاز کردند که از مردم این کشور می‌خواست تا در سال پیش رو همدل و همراه هم باشند. تلویزیون دولتی نیز فیلم‌هایی از آتش‌بازی‌های بزرگ سال نو در شهرهای خاور دور را نشان داد. اما یکی از مواردی که در تعطیلات سنتی مسکو جایش خالی بود، لایه‌های زیبای برف بودند. پایتخت روسیه به‌شکلی غیرعادی، دسامبر گرمی داشت و دمای هوا در مرکز مسکو در نیمه‌ی شب کمتر از حد انجماد بود.

هند

جشن سال نو هند

جشن‌های سال نو در هند تحت‌تأثیر اعتراضات مردم این کشور به قوانین جدید شهروندی هند قرار گرفت که براساس مذهب تنظیم شده است. با وجود تلاش‌های نخست‌وزیر برای آرام‌کردن تظاهرات‌هایی که حدود سه هفته جریان دارد، اما باز هم شهرهای مختلف هند شاهد اعتراض مردم به این قوانین بود.

پکن

جشن سال نو در چین

شی جین پینگ، رئیس‌جمهور چین در سخنرانی سال نو در پکن متعهد شد تا در سال پیش‌رو، به نخستین هدف این سده برای ساختن جامعه‌ای نسبتا مرفه در همه‌ی ابعاد، جامه‌ی عمل بپوشاند. در زمان سخنرانی او، جشن‌هایی در پارک صنعتی Shougang جریان داشت، یکی از مکان‌هایی که برای المپیک ۲۰۲۲ پکن در نظر گرفته شده است.

اندونزی

جشن سال نو در اندونزی

باران هم مانع برگزاری جشن‌های سال نو در اندونزی نشد. ده‌ها هزار نفر در پایتخت اندونزی، جاکارتا درحالی‌که زیر رگبار شدید باران خیس شده بودند، منتظر شروع آتش‌بازی‌های سال نو بودند. در مناطق ساحلی اطراف تنگه‌ی سوندا به‌خاطر احتمال فوران آتشفشان در جزیره‌ی Anak Krakatau، جشن سال نو محدودتر برگزار شد. سال گذشته فوران این آتشفشان درست قبل از روز کریسمس منجر به وقوع سونامی و کشته‌شدن بیش از ۴۳۰ نفر شده بود.

هنگ کنگ

جشن سال نو در هنگ کنگ

معترضان هنگ کنگی و گردشگران در آستانه‌ی سال ۲۰۲۰ به مناطق مختلف شهر رفتند تا سال نو را جشن بگیرند، هرچند که این شهر چینی نیمه خودمختار در بحبوحه‌ی تظاهرات چندماهه‌اش، جشن‌های سال نو را با شور و حرارت کمتری برگزار کرد. آتش‌بازی‌هایی که به‌طور سنتی بندر ویکتوریا را روشن می‌کرد، به‌واسطه‌ی نگرانی‌های امنیتی لغو شد. با این حال، هزاران نفر در گردشگاه‌هایی که با نور لامپ‌های نئون روشن شده بود، به استقبال سال ۲۰۲۰ رفتند و اندکی پس از شمارش معکوس نیمه‌شب برای سال نو بود که تعداد زیادی از مردم شروع به سردادن شعارهای اعتراضی کردند. به‌جای آتش‌بازی نیز سمفونی نور تدارک دیده شده بود که شامل پروژکتورهایی روی بلندترین آسمان‌خراش‌های شهر می‌شد، هرچند آتش‌بازی‌های کوچکی هم از پشت‌بام‌های ساحلی به چشم می‌خورد.

استرالیا

جشن سال نوی استرالیا

با وجود آتش‌سوزی‌های گسترده در سراسر استرالیا و طوماری از امضای ۲۸۰ هزار نفری که به خاطر احترام به قربانیان آتش‌سوزی خواستار لغو مراسم آتش‌بازی سال نو بودند، این کشور سال نو را با آتش‌بازی بسیار وسیعی در سیدنی آغاز کرد. هرچند آتش‌بازی در کانبرا، پایتخت کشور استرالیا و مناطق حومه‌ی غربی سیدنی به‌خاطر خطر افزایش آتش‌سوزی و وضعیت بد جوی انجام نشد. بیش از ۱۰۰ هزار آتش‌بازی در سیدنی برگزار شد، درحالی‌که صدها هزار نفر در مرکز شهر نظاره‌گر آن بودند. باتوجه به بادهای شدیدی که در بندر سیدنی می‌وزید، نمایش آتش‌‌بازی در قایق لغو شد.

ژاپن

جشن سال نو در ژاپن

مردم ژاپن در آستانه‌ی سال نو روانه‌ی معابد و زیارتگاه‌ها شدند تا با دعا و بخور، پایان سال ۲۰۱۹ و آغاز سال نو دوره ریوا را جشن بگیرند. طبق تقویم قدیم ژاپن، دوره ریوا از اول مه سال ۲۰۱۹ در روز بر تخت‌ نشستن امپراتور ژاپن، پسر ارشد آکی‌هیتو، ناروهیتو به‌عنوان صدوبیست‌وششمین امپراتور ژاپن آغاز شده‌ است. با اینکه دوره ریوا وارد دومین سال خود می‌شود، اما اول ژانویه مصادف با اولین سال جدید این دوره است و از همین رو مهم‌ترین تعطیلات در ژاپن به شمار می‌رود. در اولین سال از دهه‌ی جدید، توکیو میزبان المپیک ۲۰۲۰ خواهد بود، رویدادی که کل مردم این کشور انتظار آن را می‌کشند.

نیوزیلند

سال نو در نیوزیلند

آوکلند، پرجمعیت‌ترین شهر در کشور نیوزیلند، همیشه برنامه‌های جذابی برای سال نو دارد، امسال نیز آتش‌بازی‌های برج آسمان بسیار خیره‌کننده بود. هزاران نفر اطراف این برج جمع شده بودند و برای اولین‌بار، نمایش‌های لیزری و انیمیشن نیز در کنار نمایش‌های آتش‌بازی اجرا شد.

کره جنوبی

سال نو در کره جنوبی

هزاران نفر از شهروندان کره جنوبی، قبل از برگزاری مراسم سنتی bell-tolling که در نزدیکی ساختمان شهرداری برگزار می‌شود، خیابان‌های مرکز شهر سئول را پر کرده بودند. در این مراسم چهره‌های سرشناس انتخاب می‌شوند تا ناقوس قدیمی Bosingak را در نیمه‌‌های شب به صدا دربیاورند.

پاریس

در پاریس جمعیت بزرگی برای نمایش نورها روی طاق نصرت در این میدان جمع شده بودند. این نمایش با آتش‌بازی‌ها تا نیمه شب ادامه پیدا کرد. اما عدد عجیبی که در این میان جلب توجه می‌کند، تعداد روزهای اعتصاب سیستم حمل‌و‌نقل است که به ۲۷ رسیده است. این اعتصاب علیه تغییراتی که رئیس‌جمهور این کشور، امانوئل مکرون، در قوانین بازنشستگی داده، شکل گرفته است. تمامی خطوط مترو در پایتخت فرانسه به غیر از دو خط خودکار بسته بودند و تنها چند اتوبوس در شب فعالیت می‌‌کردند.

به یاد داشته باشید کجارو به گردشگرانی که قصد سفر به پاریس یا هرکدام از شهرهای فرانسه را دارند، در انتخاب ارزان‌ترین تور کمک می‌کند. شما می‌توانید از میان پکیج‌های ده‌ها آژانس معتبر همکار کجارو، تور پاریس و تور فرانسه را انتخاب و سفرتان را با پایین‌ترین قیمت، برنامه‌ریزی کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات