واردات گوشی تلفن همراه در هشت ماهه سال جاری ۲/۸ برابر شد

یک‌شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان می‌دهد، واردات گوشی موبایل در هشت‌ماهه‌ی نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۲/۸ برابر شده است.
تبلیغات

وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) در شصت‌و‌دومین گزارش خود عملکرد مقدماتی هشت‌ماهه‌ی سال ۱۳۹۸ را منتشر کرده است. طبق این گزارش، تعداد گوشی‌های وارداتی ثبت‌شده در سامانه‌ی همتا درمقایسه‌با مدت مشابه سال گذشته، حدود ۱۷۹ درصد رشد کرده است. طبق شصت‌و‌دومین گزارش صمت، ۵ میلیون و ۵۹۳ هزار و ۷۹۶ گوشی همراه وارداتی در هشت‌ماهه‌ی نخست سال جاری در سامانه‌ی همتا ثبت شده است؛ این رقم برای مدت مشابه سال گذشته ۲ میلیون و ۲ هزار و ۴۳۸ عدد گوشی همراه بوده که رشد ۱۷۹/۳ درصدی را در سال جاری نشان می‌دهد.

همچنین در هشت‌ماهه‌ی نخست امسال ۳ میلیون و ۳۵۴ هزار و ۲۰۰ گوشی مسافری در سامانه‌ی همتا ثبت شده که در مقایسه‌با ۱ میلیون و ۵۳۹ هزار و ۸۹۵ دستگاه گوشی همراه ثبت‌شده در هشت‌ماهه‌ی نخست سال ۱۳۹۷ حدود ۱۱۷/۸ درصد افزایش یافته است.

واردات گوشی همتا

از طرفی، تعداد گوشی‌های همراه تولیدی ثبت‌شده در سامانه‌ی همتا در هشت‌ماهه‌ی نخست سال جاری ۲۴۶ هزار و ۶۶۱ عدد بوده که نسبت به تعداد ۲۹۱ هزار و ۲۲۰ عددی آن در سال گذشته، ۱۵/۳ درصد کاهش داشته است. تعداد گوشی‌های همراه تولیدی ثبت‌شده در سامانه‌ی همتا درحالی در هفت‌ماهه‌ی اول سال ۱۳۹۸ به‌میزان ۲۴۲ هزار و ۸۰۰ دستگاه بوده است که درمقایسه‌با ۲۲۶ هزار و ۴۰۰ دستگاه گوشی تولیدی ثبت‌شده در هفت‌ماهه‌ی سال ۱۳۹۷، حدود ۷/۲ درصد رشد داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات