گوگل به‌دنبال اضافه‌کردن پشتیبانی از استیم در سیستم‌عامل کروم

شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
گوگل سعی می‌کند تا با همکاری شرکت‌های بزرگ دنیای فناوری، هرچه بیشتر سیستم‌عامل کروم را به‌سمت تبدیل شدن به پلتفرمی جامع هدایت کند.
تبلیغات

یکی از مدیران محصول گوگل در مصاحبه‌ای ادعا کرد که احتمالا در آینده‌ای نه‌چندان دور، پشتیبانی از بازی‌های استیم به سیستم‌عامل کروم اضافه خواهد شد. گوگل تلاش می‌کند تا با همکاری شرکت مالک استیم، Valve، پشتیبانی از بازی‌های پلتفرم مذکور را به سیستم‌عامل جوان خود اضافه کند. البته هیچ زمان‌بندی دقیقی از ارائه‌ی پشتیبانی مذکور منتشر نشد.

خبر جدید از اهالی مانتین ویو، جذابیت و تعجب را به‌صورت هم‌زمان به‌دنبال دارد. گوگل در سال‌های اخیر تلاش کرده است تا ظرفیت‌های Chrome OS را افزایش دهد. آن‌ها امکان اجرای اپلیکیشن‌های اندرویدی را به سیستم‌عامل خود افزودند و به‌نوعی وابستگی سیستم‌عامل را به وب کاهش دادند. اضافه‌کردن استیم به قابلیت‌های کروم می‌تواند آن را بیش‌ازپیش جذاب و کاربردی کند؛ درنتیجه کروم‌بوک‌ها به صدها بازی دسترسی خواهند داشت که از لینوکس پشتیبانی می‌کنند. شایان ذکر است، کروم مبتنی بر لینوکس توسعه داده شد.

اکثر کروم‌بوک‌ها، دستگاه‌هایی با مصرف پایین نیرو و درنتیجه قدرت پردازشی محدود هستند. به همین دلیل شاید نتوان انتظار پشتیبانی از بازی‌های بزرگ را از چنین دستگاه‌هایی داشت. البته استیم تعداد زیادی بازی مستقل و با گرافیک پایین نیز ارائه می‌کند که انتخاب‌های کاربران کروم را تاحدی افزایش خواهد داد. درنهایت پشتیبانی از استیم بیشتر برای کروم‌بوک‌های حرفه‌ای‌تر کاربردی خواهد بود.

کروم او اس / Chrome OS

کان لیو، مدیر محصول کروم که اخبار همکاری با Valve را رسانه‌ای کرد، می‌گوید که کروم‌بوک‌های قوی‌تر به‌زودی به بازار عرضه می‌شوند. او در صحبت‌های خود به دستگاه‌هایی اشاره کرد که از پردازنده‌های AMD بهره خواهند برد.

حتی اگر پشتیبانی از استیم در کروم، کارایی محدودی داشته باشد، به‌هرحال قابلیت‌های سیستم‌عامل کروم را تاحدی افزایش می‌دهد که اصلا رخداد بدی نیست. گزارش‌های اولیه می‌گویند که بازی‌های قدیمی و ساده، به‌راحتی در اکثر کروم‌بوک‌ها اجرا می‌شوند. به‌علاوه استیم از قابلیت استریم بازی از کامپیوترهای دیگر هم پشتیبانی می‌‌کند. درنتیجه شاید یکی از کاربردهای پشتیبانی از استیم در کروم، همین استریم بازی باشد. اگرچه اخبار کنونی، بیشتر روی پشتیبانی کامل از بازی روی کروم‌بوک متمرکز هستند.

تمرکز گوگل روی اجرای بازی به‌صورت محلی روی کروم‌بوک (سیستم‌عامل متمرکز بر خدمات ابری) کمی عجیب به‌نظر می‌رسد. به‌هرحال اهالی مانتین ویو درحال توسعه‌ی استیدیا هستند که به‌عنوان یک سرویس استریم بازی بدون نیاز به سخت‌افزار قوی تعریف می‌شود. اگرچه استیدیا نیز محدودیت‌هایی همچون تعداد کم بازی دارد، به‌هرحال دو رویکرد مذکور لزوما نیازهای یکسان را هدف نگرفته‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات