اطلاعات جدیدی از سری P40 هواوی فاش شد

جمعه ۲۷ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۸
مطالعه 3 دقیقه
اطلاعات جدیدی از پرچم‌دار آینده‌ی سری P هواوی یعنی سری P40 فاش شده که برخی جزئیات ظاهری پی ۴۰ و پی ۴۰ پرو را نشان می‌دهد.
تبلیغات

گفته می‌شود که P40 پرو برخلاف نسخه‌ی گذشته که از بریدگی صفحه‌نمایش استفاده می‌کرد، دارای حفره‌ی بیضی شکلی درون صفحه‌نمایش است که در جدیدترین نسل از گوشی‌های هوشمند گلکسی نیز مورد استفاده قرار گرفته است.. صفحه‌نمایش گوشی نسبت به P30 پرو در طرفینخمیده‌تر خواهد بود و در بالا و پایین نیز کمی انحنا خواهند داشت. البته فرم صفحه‌نمایش قبلا در رندرهای سه‌بعدی فاش شده بود.

از نظر اندازه، صفحه‌نمایش پرچم‌دار جدید هواوی احتمالا نزدیک به پی ۳۰ پرو است. در تصویر زیر برای مقایسه پی ۳۰ پرو (سمت راست)، پی ۴۰ پرو (وسط) و آنر مجیک ۲ (سمت راست) را می‌بینیم.

مقایسه صفحه نمیش پی 30 پرو، پی 40 پرو، آنر مچیک 2

رندر جدیدی منتشر شده که دید واضحی از گوشی آینده به ما می‌دهد. دوربین سه‌گانه در پنل پشتی قابل مشاهده است که در برجستگی مستطیلی شکلی در گوشه‌ی بالا سمت چپ جای گرفته است. به‌نظر می‌رسد طرح فاش شده توسط دیگر پرچمداران آینده‌ی هواوی در سال ۲۰۲۰ مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

جزئیات زیادی درباره نسخه غیر پرو وجود ندارد؛ اما شایعه شده که یک دوربین اولتراواید به‌علاوه‌ی حسگر سه‌بعدی ToF در بخش پشتی قرار دارد. با این حال اگر متن زیر دوربین، همان‌طور که در رندر مشاهده می‌شود واقعیت داشته باشد دوربین سوم درواقع دارای لنز تله فوتو ۸۰ میلی متری (بزرگ‌نمایی سه برابری) است. دوربین سلفی هم قطعاً دارای لنز اصلی و لنز اولتراواید است. 

در کمال ناباوری به‌نظر می‌رسد که گوشی مذکور جک هدفون ۳/۵ میلی‌متری ندارد؛ هواوی پی ۳۰ در پایین گوشی دارای جک هدفون بود. رندر منتشر شده نمای بالای پی ۴۰ را نشان نمی‌دهد؛ اما جک‌های هدفون معمولاً از نمای جانبی قابل مشاهده هستند که در رندر مذکور چنین چیزی قابل مشاهده نیست.

هواوی پی 40 پرو

احتمالا پی ۴۰ پرو دارای دوربین اصلی ۵۲ مگاپیکسلی با اندازه‌ی 1/1.3 اینچی است که با استفاده از فیلتر کواد بایر (quad-bayer) عکس‌های ۱۳ مگاپیکسلی تولید می‌کند؛ یعنی ۴ پیکسل را با یکدیگر ادغام می‌کند. اندازه پیکسل حسگر ۰/۹۶ میکرون‌متر است؛ به این معنی که عکس‌های ۱۳ مگاپیکسلی اندازه‌ی مؤثر پیکسل ۱/۹۲ میکرون‌متر دارند که قطعا بزرگ است. برای مقایسه، حسگرهای کواد بایر ۴۸ مگاپیکسلی که این روزها همه‌‌جا مورد استفاده قرار می‌گیرند، دارای اندازه‌ی مفید ۱/۶ میکرونمتر هنگام ترکیب‌شدن پیکسل‌ها هستند و اندازه‌ی پیکسل حسگر نیز ۰/۸ میکرون‌متر است. 

هواوی پی 40

گفته می‌شود که همه این موارد فقط شایعه هستند و احتمالا باتوجه به گزارش‌های قبلی هواوی برای دوربین اصلی پی ۴۰ پرو از حسگر ۶۴ مگاپیکسلی استفاده می‌کند. در آخر نیز همین منبع ادعا کرده که دو نسخه‌ی سرامیکی از پی ۴۰ پرو وجود دارد که رنگ‌هایی نزدیک به گلکسی اس ۱۰ پلاس یعنی سفید و خاکستری تیره دارند.

هواوی پی ۴۰ از تراشه کرین ۹۹۰ (احتمالا نسخه‌ی 5G) بهره می‌برد و اندروید ۱۰ را با خدمات موبایل هواوی (Huawei Mobile Services) به‌جای خدمات گوگل، اجرا می‌کند. گفته می‌شود که پی ۴۰ پرو از شارژ بی‌سیم EasyCharge پشتیبانی می‌کند و همچنین از شارژ سریع برای پر کردن باتری با سیم‌های سنتی شارژٰ استفاده می‌کند. هواوی پی ۴۰ و پی ۴۰ پرو ماه مارس (اسفند) معرفی خواهند شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات