پتنت جدید مایکروسافت مکانیزم بسته‌شدن سرفیس Duo و سرفیس Neo را نشان می‌دهد

دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
پتنت جدیدی توسط مایکروسافت برای مکانیسم بسته‌شدن دستگاه‌های لولا دار ثبت شده که احتمالا قرار است در سرفیس دوئو و سرفیس نئو استفاده شود.
تبلیغات

مایکروسافت سرفیس دوئو سرفیس نئو را ماه اکتبر (مهر) در رویداد سالانه‌ی سرفیس خود معرفی کرد. دو دستگاه هنوز در مرحله‌ی نمونه‌ی اولیه هستند و نهایی نشده‌اند.

مایکروسافت در تلاش برای عرضه‌ی این دو دستگاه در تعطیلات ۲۰۲۰، اقدام به ثبت پتنت‌های مختلفی برای آن‌ها کرده است. پتنت جدیدی با عنوان «پوشش مغناطیسی برای دستگاه‌های لولا دار با مدخل کمکی» توسط WIPO منتشر شده است. مایکروسافت این پتنت را سال ۲۰۱۹ ثبت کرده که درباره‌ی مکانیزم بسته‌شدن گوشی‌های دارای صفحه‌نمایش دوگانه، مانند سرفیس دوئو و نئو است.

دستگاه پوششی شامل آهن‌ربای اول و غلافی است که آهن‌ربای دوم در آن قرار دارد. آهن‌ربای اول طوری شکل گرفته که درون شیء اول جای بگیرد و غلاف نیز طوری شکل گرفته که درون شیء دوم قرار بگیرد. غلاف دارای انتهای فوقانی و حداقل یک مکانیزم تنظیم متصل به غلاف است که آهن‌ربای دوم را در حداقل یک مسیر انتقالی یا چرخشی نسبت به انتهای فوقانی غلاف حرکت می‌دهد. حرکت آهن‌ربای دوم نسبت به انتهای فوقانی غلاف، موقعیت یا جهت آهن‌ربای دوم را نسبت به آهن‌ربای اول تغییر می‌دهد تا وقتی آهن‌ربای اول در انتهای فوقانی غلاف قرار بگیرد، نیروی مغناطیسی بین آهنربای اول و دوم به وجود آورد.- مایکروسافت
پتنت مایکروسافت برای مکانیسم بسته شدن سرفیس

سرفیس دوئو گوشی هوشمند سرفیس با صفحه‌نمایش دوگانه بوده که توسط مایکروسافت معرفی شده است. این دستگاه دارای لولایی چرخشی با پشتیبانی از سرفیس پن است. اگرچه دستگاه‌های نئو و دوئو از نظر ظاهری شبیه به هم هستند، نئو دارای دو صفحه‌نمایش ۹ اینچی است که ویندوز 10X روی آن نصب شده؛ درحالی‌که دوئو دارای دو صفحه‌نمایش ۵/۶ اینچی است و از سیستم‌عامل اندروید بهره می‌برد.

پتنت‌های ثبت شده همیشه به محصولات واقعی تبدیل نمی‌شوند؛ با این حال، این مکانیسم می‌تواند در سرفیس دوئو و سرفیس نئو و شاید در دستگاه‌های آینده‌ی سرفیس با صفحه‌نمایش دوم و تاشو استفاده شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات