سامسونگ احتمالا نسخه 5G گلکسی A51 را در کره عرضه می‌کند

یک‌شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۳
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ مشغول کار روی مدل جدیدی از گلکسی A51 است که به‌نظر می‌رسد نسخه‌ی 5G این گوشی با حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایت و مختص بازار کره است.
تبلیغات

گوشی تازه معرفی‌شده‌ی سامسونگ گلکسی A51 ممکن است در نسخه‌ی ویژه‌ی بازار کره به شبکه‌ی 5G مجهز شود. به‌گفته‌ی منابع SamMobile، دستگاهی با شماره‌مدل SM-A516N و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی در دست ساخت است. مدل استاندارد گلکسی ای ۵۱ با شماره‌مدل SM-A515F شناخته می‌شد؛ بنابراین، مدل SM-A516N احتمالا مدل کره‌ای این گوشی با 5G فعال است؛ دقیقا مانند مدل گلکسی نوت ۱۰ پلاس که نسخه‌‌ی LTE آن شماره‌مدل SM-N976N دارد و نسخه‌ی 5G با شماره‌مدل SM-N976N عرضه می‌شود.

Samsung galaxy A51 / سامسونگ ای 51گلکسی ا

چند ماه پیش اعلام شده بود گلکسی A71 در چین به نسخه‌ی 5G مجهز خواهد شد و اگر نسخه‌ی 5G سامسونگ A51 به بازار عرضه شود، به ارزان‌ترین گوشی سامسونگ با قابلیت پشتیبانی 5G تبدیل خواهد شد. دانستن این مطلب جالب خواهد بود که سامسونگ چگونه می‌خواهد پشتیبانی 5G را به گلکسی ای ۵۱ اضافه کند. تراشه‌ی اگزینوس ۹۶۱۱ موجود در A51 به‌طور رسمی از 5G پشتیبانی نمی‌کند؛ بنابراین، سامسونگ مجبور است بین استفاده از مودم اگزینوس 5100 5G و تغییر پردازنده‌ی موجود به تراشه‌‌ی اگزینوس ۹۸۰ یا حتی تراشه‌ی جدید مدیاتک، یکی را انتخاب کند.

قبلا شایعاتی مبنی بر این موضوع منتشر شده بود که سامسونگ می‌تواند از تراشه‌ی مدیاتک 5G برای برخی گوشی‌های ۲۰۲۰ سری A استفاده کند؛ ازاین‌رو، ممکن است گلکسی A51 5G اولین دستگاهی باشد که از تراشه‌ی مدیاتک بهره می‌برد. متأسفانه مشخص نیست سامسونگ درنهایت چه‌ کاری خواهد کرد؛ البته می‌توان به‌طورقطع تغییر پردازنده به تراشه‌ی اگزینوس ۹۸۰ را رد کرد؛ زیرا این امر باعث افزایش چشمگیر قیمت گوشی خواهد شد. اگزینوس ۹۸۰ احتمالا در گلکسی A71 5G دیده خواهد شد.

قیمت روز گوشی و مشخصات فنی و هر اطلاعات موردنیاز دیگر برای خرید ارزان و آگاهانه‌ی انواع گوشی سامسونگ را در بخش محصولات زومیت بیابید. در این بخش، مقایسه‌ی مشخصات فنی انواع گوشی‌های سری S،‌ نوت،‌ M و A سامسونگ و گالری تصاویر رسمی این محصولات دردسترس خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات