محصولات زیبایی در CES 2020 با بهره‌گیری از هوش مصنوعی را بشناسید

شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
آینه‌های هوشمند، آرایش صورت جوهرافشان و لوسیون‌های سفارشی مبتنی‌ بر هوش مصنوعی از محصولات لوکس و گران‌قیمت زیبایی در نمایشگاه CES 2020 هستند.
تبلیغات

با حضور بیش از ۴۴۰۰ شرکت در نمایشگاه CES 2020، به‌سختی می‌توان درمورد همه‌ی محصولات عرضه‌شده در این رویداد اطلاع‌رسانی کرد. گاهی اوقات ممکن است کالایی معرفی شود که تنها نسخه‌ی ارتقایافته از محصولی باشد که پیش‌تر حتی نبود آن در زندگی را احساس نمی‌کردید یا اینکه با محصولی برخورد کنید که اصلا نیازی به آن نداشته باشید ولی باز هم بخواهید آن را داشته باشد.

با ظهور فناوری‌های مرتبط‌با زیبایی، ایده‌های متعددی در طول سال‌ها به نمایش درآمدند و به محصولاتی گران‌قیمت تبدیل شدند که امروزه در بازار عرضه می‌شوند. با اینکه قیمت این محصولات بالا است اما بررسی و مرور آن‌ها خالی از لطف نیست. مراقبت‌های پوستی، آرایش و برنامه‌ریزی پوشاک، بخشی از زندگی روزمره‌ی بسیاری از افراد هستند. اما فناوری دقیقا چه امکاناتی را در این زمینه ارائه خواهد کرد؟

Opte: پرینتر هوشمند آرایشی

فناوری آرایش Opte نوعی کانسیلر هوشمند است که نقص‌هایی مثل کک و مک و خال، لکه و چین و چروک را می‌پوشاند. محصول جدید شرکت Opte به‌جای قرار دادن لایه‌ی کامل روی صورت، به کاربر اجازه می‌دهد نقاط را به دلخواه خود بپوشاند.

پرینتر جوهرافشان اوپته، پس از اسکن پوست با دوربین دیجیتالی، نقاط کوچک مایعی را روی پوست می‌پاشد. این سیستم از طریق ایجاد خطای دید، رنگ چهره را یکپارچه نشان می‌‌دهد. قیمت این دستگاه ۵۹۹ دلار به علاوه‌ی ۱۰۰ دلار برای جوهری است که معمولا پس از دو تا سه ماه تمام می‌شود. قیمت پایه‌ی پوشاننده‌های معمولی ۳۵ دلار است و بیش از دو یا سه ماه دوام می‌آورند.

به نقل از شرکت اوپته، در دستگاه پرینتر آرایشی از ۷۰۰۰ خط کد برای تحلیل اندازه، شکل و رنگ و هدایت ۱۲۰ افشانه‌ی حرارتی گرمایی برای چاپ «سرم بهینه‌سازی» روی پوست استفاده شده است. این محصول به‌ویژه برای افرادی سودمند است که از مشکل دایره‌های سیاه دور چشم و جوش رنج می‌برند اما نمی‌توانند حجم‌های برجسته‌ی روی پوست یا نقاط وسیع‌تر را مخفی کند.

اپته

Perso: مرطوب‌کننده‌ی سفارشی‌شده براساس هوش مصنوعی

شرکت لورآل در حال کار روی محصولی به نام Perso است که از هوش مصنوعی برای ساخت مرطوب‌کننده‌، سرم و کرم زیر چشم سفارشی برای هر مشتری استفاده می‌کند؛ و به گفته‌ی لورآل، هوش مصنوعی کارایی محصول را افزایش داده است.

پرسو، با توجه به معیارهایی مثل محیط، نوع پوست و اولویت‌های شخصی به تولید فرمول‌هایی برای مراقبت از پوست می‌پردازد. لکه‌های تیره، چین و چروک، حفره‌های پوستی، پوست خشک، رنگدانه و رنگ‌مردگی پوست از عوامل تأثیرگذار برای تولید فرمول مراقبتی هستند. برای مثال در محیط‌های خشک و بیابانی، رطوبت بیشتری لازم است. پرسو در محاسبات خود از معیارهایی مثل کیفیت هوای محل، آلودگی، ریزگردها، عوامل آلرژی‌زا، رطوبت و دما استفاده می‌کند.

پرسو، سپس لوسیون سفارشی را با دوز مشخص می‌سازد و حتی آن را با زمان روز و شب تطبیق می‌دهد. به گفته‌ی لورآل، پرسو قادر به تولید فرمول‌های رژ لب و زیرسازی پوست هم است. با فناوری تطبیق رنگی این محصول می‌توان رژ لبی منطبق با لباس تولید کرد. پرسو محصولی بسیار کاربردی است. مرطوب‌کننده‌ی سفارشی با متغیرهای متعدد، عامل تمایز پرسو از لوسیون‌های موجود در بازار است. احتمال توسعه‌ی این محصول در آینده برای وظایفی مثل پاکسازی و لایه‌برداری پوستی هم وجود دارد. قیمت این محصول هنوز مشخص نیست ولی احتمالا در سال ۲۰۲۱ عرضه شود.

لورآل

محصول مراقبت پوستی سفارشی Perso از شرکت L'Oreal

Mira: فناوری چهره

فناوری زیبایی در زمینه‌ی درمان پوستی هم کاربرد دارد. محصول Mira از شرکت La Luer با ابزاری کروی و کوچک برای درمان پوست کاربرد دارد. این محصول دارای چهار حالت detox، tone، lift و infuse است. میرا هم مانند محصولات چهره‌ی موجود در بازار از نورهای LED آبی، قرمز و سبز، پالس‌های صوتی و فراصوتی، فرکانس رادیویی، ضربات الکتریکی و تزریق یونی برای تحریک «قابلیت طبیعی بازسازی پوست» استفاده می‌کند.

محصولات آرایشی هوشمند متناسب با پوست و شرایط فیزیکی کاربر تنظیم می‌شوند

این محصول می‌تواند چروک‌های پوستی را به شکل قابل توجهی کاهش دهد. قیمت خرده‌فروشی این محصول ۵۳۰ دلار به علاوه‌ی ۳۲ دلار برای ژل آلوئه ورا است که نقش روغن فراصوتی را دارد. میرا با طیف گسترده‌ای از مزایا ارزش صرف هزینه را دارد و طبق توصیه‌ باید سه تا پنج مرتبه در هفته از آن استفاده کنید؛ اما تنها طی هفته‌ی اول نتایج خوبی را مشاهده خواهید کرد. میرا در حال حاضر در فروشگاه‌های گران‌قیمت ایالات متحده‌، لندن و پاریس به فروش می‌رسد. همچنین در سایت Urban Outfitters به صورت انحصاری به فروش می‌رسد و احتمالا در فروشگاه‌های زنجیره‌ای Sephora عرضه می‌شود.

میرا

محصول میرا از شرکت لا لوئر برای پاکسازی پوست

Project NeSSA: آینه‌های هوشمند برای قضاوت درباره‌ی لباس

یکی از محصولات کمتر کاربردی در CES 2020، آینه‌های هوشمند هستند. یکی از آن‌ها جزئیات دقیقی را درباره‌ی پیش‌نیازهای مراقبت پوستی ارائه می‌دهد و دیگری با تحلیل لباس کاربر به او درباره‌ی لباس‌های تکراری هشدار می‌دهد.

به گفته‌ی سخنگوی Shiftall، شرکت‌ سازنده‌ی Project NeSSA، هیچ‌کس نمی‌خواهد لباس تکراری بپوشد: برای مثال پس از سه هفته دوباره دوستتان را ملاقات می‌کنید و به یاد نمی‌آورید آخرین بار چه لباسی پوشیده بودید. این آینه ترکیبی از تقویم و یک دوربین است. در صورتی که کاربر لباس تکراری پوشیده باشد نور قسمت بالای آینه قرمز می‌شود. اگر نور سبز باشد، به معنی لباس مناسب کاربر برای قرار ملاقات او است.

آینه هوشمند

این آینه‌ی هوشمند در صورت پوشیدن لباس تکراری به شما هشدار می‌دهد

آینه‌ی NeSSA بی‌شباهت به کمد هوشمند Cher، محصول شرکت Clueless نیست (اگرچه از قابلیت ست لباس محروم است)، اما جذابیت آن کمتر است. شاید دلیل عدم جذابیت آن، نیاز به تعداد زیادی لباس باشد که بر اساس ارزیابی این آینه تکراری نباشند و هر روز بتوان با ترکیب لباس جدیدی بیرون رفت. یا شاید وسواس روحی افراد نسبت به نپوشیدن لباس‌های تکراری برای خرید محصولی گران قیمت که یک گوشه از اتاق را به خود اختصاص دهد، کافی نباشد.

اما آیا واقعا کسی حاضر است از چنین محصولی استفاده کند؟ استفاده از لباس‌های متنوع لذت‌بخش است؛ اما حتی اگر نخواهید شخصی شما را با لباس‌های تکراری ببیند می‌توانید عکس‌های مربوط به روزهای گذشته را در دوربین خود چک کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات