کامیون مفهومی و خودران اسکانیا AXL رونمایی شد

سه‌شنبه ۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
اسکانیا از اولین کامیون کاملاً خودران بدون کابین برای انجام وظیفه در معادن و اماکن ساختمانی رونمایی کرد که از پیشرانه‌ی احتراق داخلی با سوخت تجدیدپذیر بهره می‌برد.
تبلیغات

پس از خودروی مفهومی NXT که پیش‌نمایشی از اتوبوس شهری خودران را به تصویر می‌کشید، اسکانیا از خودرو خودران دیگری پرده برداشت. خودروی جدید اسکانیا AXL نام دارد و مدلی مفهومی برای کامیون سنگین کاملاً خودران است. ماژول هوشمند و جدید در جلو، جایگزین کابین سنتی می‌شود؛ با وجود این، AXL به‌راحتی به‌عنوان یکی از محصولات اسکانیا قابل تشخیص است.

جالب اینجا است که برخلاف بیشتر خودروهای مفهومی خودران، AXL دارای سیستم محرکه تمام برقی نیست؛ بلکه در عوض از پیشرانه‌ی احتراق داخلی بهره می‌برد که از سوخت‌های تجدیدپذیر استفاده می‌کند. به گفته‌ی اسکانیا، این نمونه‌ای از نحوه‌ی ترکیب فناوری سنتی و مدرن است که تجهیزاتی مانند دوربین، رادار، لیدار و گیرنده‌های GPS نیز دارد.

Scania Autonomous Truck / کامیون خودران اسکانیا

معادن و فضاهای بزرگ ساخت‌وساز، محلی مناسب و ایده‌آل برای کامیون‌های خودران به شمار می‌روند. برای مثال در معادن، سیستم لجستیک وظایف وسیله نقلیه را مشخص می‌کند. اولین کامیون کاملاً خودران اسکانیا برای سطحی طراحی شده است که نیازهای عملیاتی معادن را برآورده می‌کند و هنوز برای تردد در خیابان و جاده‌های عمومی به اندازه‌ی کافی هوشمند نیست.

اسکانیا قصد دارد یکی از اولین تولیدکنندگان کامیون خودران در جهان باشد که محصولاتی برای مصارف گوناگون ارائه می‌دهد؛ استفاده از چنین خودروهایی به صنایع مختلف امکان می‌دهد تا نیازهای حمل‌ونقل خود را ساده‌تر و پایدارتر برطرف کنند.

Scania Autonomous Truck / کامیون خودران اسکانیا

 کلیز اریکسون، مدیر بخش تحقیق و توسعه اسکانیا گفت:

ما قبلاً کامیون خودران داشتیم. با این حال تاکنون از آن‌ها در جاهایی استفاده شد که راننده ایمنی وجود داشت تا در صورت لزوم بتواند در کنترل خودرو مداخله کند. کامیون خودران اسکانیا AXL، کابین ندارد و شرایط را تغییر می‌دهد. پیشرفت در زمینه‌ی وسایل نقلیه خودران در سال‌های گذشته، گام‌های بزرگی برداشته است. ما هنوز به تمام نیازها پاسخ نمی‌دهیم، اما از طریق خودروهای مفهومی مانند اسکانیا AXL، دنیای جدیدی در پیش رو داریم و با سرعت بسیار زیاد یاد می‌گیریم. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات