زوم‌اپ: آپارتمانا، راهکاری ساده برای مدیریت مجتمع‌‌های مسکونی و تجاری

دوشنبه ۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
اپلیکیشن مدیریت ساختمان آپارتمانا، محاسبه ریز هزینه‌ها، اعلام شارژ ماهانه و مدیریت صندوق ساختمان را ساده‌تر و راحت‌تر می‌کند.
تبلیغات

هر روز بر تعداد آپارتمان‌ها و مجتمع‌های مسکونی و تجاری افزوده می‌شود. یکی از دغدغه‌های زندگی و کسب‌وکار در چنین مجتمع‌های بزرگی، آن است که آیا ساکنین با فرهنگ آپارتمان‌نشینی یا کسب‌وکار در چنین محیط‌های پرجمعیتی آشنایی دارند؟ آیا هزینه‌های شارژ به‌موقع پرداخت می‌شود؟ هزینه‌ی شارژ چنین ساختمان‌هایی چقدر است؟ آیا ممکن است در اثر عدم پرداخت شارژ، ساختمان با قطعی خدمات مشاعات مواجه شود؟ آیا مدیریت مجتمع نظارت درستی بر هزینه‌ها دارد؟

برخی مجتمع‌های بزرگ، هزینه‌های شارژ بالایی از ساکنین دریافت می‌کنند. وقتی تعداد واحدها زیاد می‌شود، هر ماه مبلغ بالایی پول به صندوق مجتمع واریز می‌شود و افرادی که اهل حساب‌و کتاب باشند، تمایل دارند بدانند مدیریت مجتمع با پول صندوق چه کار می‌کند که همیشه از کسری بودجه شکایت دارد؟ آیا هزینه‌ها بالا است یا مدیریت مجتمع منابع مالی را درست تخصیص نمی‌دهد یا برخی واحدها، اهمال‌کاری می‌کنند و هزینه‌ها را پرداخت نمی‌کنند؟

آپارتمانا

از یک طرف ساکنین چنین ساختمان‌هایی تمایل دارند درجریان ریزهزینه‌ها و مسایل مالی قرار بگیرند و از طرف دیگر، مدیریت چنین مجتمع‌های بزرگی، اصلا امکان ارائه‌ی ریزحساب‌ها را در هر لحظه ندارد و عموما در پایان سال، گزارشی از هزینه‌ها، آن‌هم نه به‌صورت دقیق در اختیار مالکان و ساکنین قرار می‌‌گیرد.

مسئله وقتی جدی‌تر می‌شود که در برخی مجتمع‌‌های بزرگ، علاوه بر هزینه‌ی مشاعات، هزینه‌های دیگری نگهبانی و سرایداری، تعمیرات استخر، باغبان و هزینه‌های تأسیسات باید محاسبه و درنظر گرفته شود. مجتمع بزرگی را درنظر بگیرید که تنها قبض آب مشترک واحدهای آن بالغ بر ۱۰ میلیون تومان می‌شود و اگر تمامی واحدها به‌موقع شارژ واحد را پرداخت نکنند، مدیریت مجتمع به‌هیچ وجه نمی‌تواند ازعهد‌ه‌ی پرداخت هزینه‌ها بربیاید. گاهی عدم شفافیت درمورد مانده‌ی حساب صندوق ساختمان، ممکن است باعث بدبینی و سوتفاهم در بین ساکنین شود.

آنچه گفته شد، تنها گوشه‌ای از مسایل مدیریت، سکونت و کسب‌وکار در مجتمع‌های بزرگ تجاری و مسکونی است. وقتی موضوع هزینه‌ها پیش می‌آید، شفاف‌سازی از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار خواهد بود. آیا راهکاری هست که بتواند تمامی این مسایل و نیازها را به‌ بهترین شکل پاسخگو باشد؟ آیا مدیریت و ساکنین چنین مجتمع‌هایی می‌توانند به تمامی این سوالات به‌راحتی پاسخگو باشند؟ مدیریت ساختمان آپارتمانا، راهکاری برای حل مشکلات مدیریت ساختمان و در عین حال ساکنین مجتمع‌های تجاری و مسکونی است.  

آپارتمانا چه امکاناتی دارد؟

مدیریت ساختمان آپارتمانا قابلیت‌های مختلفی دارد که می‌تواند به‌صورت جدی به کمک مدیران مجتمع‌های مسکونی و تجاری بیاید و تمامی سوالاتی که مطرح شد را به‌بهترین شکل پاسخ ‌بدهد. برخی از ویژگی‌های اپلیکیشن‌ مدیریت ساختمان آپارتمانا عبارت‌اند از: 

۱- ثبت هزینه‌های ساختمان: مدیر ساختمان می‌‌تواند از هر مکانی هزینه‌های ساختمان را ثبت کند. در هر لحظه ساکنین می‌توانند درجریان ریز هزینه‌ها قرار بگیرند و ریز هزینه‌ها به‌صورت شفاف به‌اطلاع همه‌ی واحدها می‌رسد. آن عده‌ای که دغدغه‌ی عدم صلاحیت مدیریت مجتمع در هزینه‌کرد را دارند، با اطلاع از ریزحساب صندوق می‌توانند درجریان همه‌ی حساب‌وکتاب‌ها قرار بگیرند. 

۲- محاسبه شارژ ساختمان: مدیر ساختمان می‌تواند فقط با یک کلیک، شارژ ساختمان را محاسبه و به اطلاع ساکنین برساند. در برخی مجتمع‌ها، هزینه‌ی شارژ براساس متراژ، تعداد اعضای خانوار یا برخی فاکتورهای دیگر محاسبه می‌شود. آپارتمانا این امکان را در اختیار مدیریت مجتمع قرار می‌دهد تا بتواند شارژ هر واحد را به‌صورت دقیق محاسبه کند. 

۳- گزارش‌گیری: مدیر و ساکنین مجتمع می‌توانند گزارش صورت‌حساب واحدها، گردش صندوق و واحدهای بدهکار را مشاهده کنند. باتوجه به اینکه آپارتمانا همیشه به‌روز است، درنتیجه امکان مشاهده‌ی گزارش وضعیت صندوق، واحدهایی که بدهی دارند و شارژ خود را پرداخت نکرده‌اند، وجود دارد. مدیر ساختمان نیز می‌تواند از این گزارش‌ها خروجی PDF تهیه کند و آن‌ را در تابلوی ساختمان نصب کند.

۴-  مشاهده صورت‌حساب‌ها: ساکنین مجتمع می‌توانند به‌موقع و کاملا شفاف از ریز هزینه‌های ساختمان مطلع شوند.

۵- پرداخت آنلاین شارژ: ساکنین مجتمع می‌توانند ازطریق درگاه پرداخت اینترنتی، سهم شارژ خود را به‌صورت آنلاین پرداخت کنند. مدیر ساختمان نیز بلافاصله پس از پرداخت شارژ واحد، از طریق دریافت نوتیفیکیشن روی گوشی خود از آن مطلع می‌گردد.

۶- تابلو اعلانات: ساکنین ساختمان می‌توانند در هر لحظه و هر مکانی از اخبار ساختمان مطلع شوند.

آپارتمانا

قابلیت‌هایی برای کاربران سنتی

از جمله‌ی چالش‌های مدیران ساختمان‌های بزرگ، وجود افراد مختلف با طرز فکر‌ها و سنین مختلف در یک ساختمان است. به‌طور حتم برخی از افراد به هر دلیلی گوشی‌ هوشمند نداشته یا تمایلی نیز به داشتن یک گوشی ندارند، پس این کاربران باید چگونه از آپارتمانا استفاده کنند؟ توسعه‌دهندگان آپاتمانا به این موضوع نیز اندیشیده و راهکار‌هایی را برای چنین مسائلی پیش‌بینی کرده‌اند؛ برای مثال در صورتی که شماری از ساکنان ساختمان امکان پرداخت آنلاین را نداشته باشند، قابلیت تسویه‌ی دستی از طریق پرداخت به‌صورت نقدی یا کارت به کارت وجود دارد.

آپارتمانا

جمع‌بندی

آپارتمانا در هر دو سیستم‌عامل اندروید و iOS و همچنین نسخه‌ی تحت وب، پشتیبانی می‌شود. درنتیجه، امکان استفاده از برنامه، هم برای افرادی که با گوشی هوشمند میسر است و هم در صورت نیاز می‌توان از نسخه‌ی تحت وب برنامه استفاده کرد. برنامه، رابط کاربری ساده و راحتی دارد و کاربران می‌توانند به‌راحتی تمامی نیازهای خود را مرتفع کنند. از سوی دیگر، امکان استفاده از آپارتمانا برای مجتمع‌های تا هفت واحد رایگان است. ساختمان‌های با بیش از ۷ واحد، به ازای هر واحد مبلغ ۵ هزار تومان به‌صورت سالانه حق اشتراک دریافت می‌شود؛ به‌عنوان مثال برای ساختمان ۲۰ واحدی اشتراک آپارتمانا مبلغ ۱۰۰ هزارتومان می‌شود. البته امکان استفاده‌ی آزمایشی و کاملا رایگان از امکانات نرم‌افزار مدیریت ساختمان آپارتمانا به‌مدت یک ‌ماه مقدور است. با استفاده از گزینه‌ی تغییر نقش، مدیران مجتمع می‌توانند در اپلیکیشن در دو نقش، یکی نقش مدیر و دیگری نقش ساکنین را داشته باشند. 

با استفاده از اپلیکیشن آپارتمانا، کاربران نیازی به بررسی این اپلیکیشن به‌صورت دوره‌ای ندارند، چراکه در صورت نیاز به پرداخت هزینه‌ها از قبیل شارژ یا هر هزینه‌ی دیگری در ساختمان، این موضوع از طریق نوتیفیکشن به سکنه اعلام خواهد شد. 

دانلود اپلیکیشن

کافه بازار اناردونی تحت وب

اپلیکیشن‌های محبوب خود را از طریق ایمیل app@zoomit.ir به زومیت معرفی کنید

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات