نتایج تست سقوط آیفون 11

شنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
طبق ادعای اپل، آیفون‌های ۱۱ دارای مقاوم‌ترین شیشه میان تمام گوشی‌های هوشمند هستند. صحت این ادعای اپل در تست‌های سقوط متفاوتی مورد ارزیابی قرار گرفته‌ است.
تبلیغات

بعد از رونمایی اپل از آیفون ۱۱، این شرکت ادعا کرد که آخرین گوشی‌ هوشمند این شرکت دارای مقاوم‌ترین شیشه میان تمامی گوشی‌های هوشمند است. طبق انتظار پس از عرضه‌ی این گوشی بسیاری از علاقمندان به سراغ تست‌های سقوط (drop test) و آزمایش صحت ادعای اپل رفتند. اولین تست‌های سقوط نشان دادند که چه بلایی سر آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس هنگام سقوط ۱۱ فوتی (۳/۳۵ متری) روی بتن می‌آید.

تابدین‌جا شاهد عرضه‌ی نتایج تست‌های سقوط Tom’s Guide و EverythingApplePro بوده‌ایم. نتایج Tom’s Guide بسیار ناامیدکننده بودند زیرا آیفون ۱۱ پرو در همان سقوط اول شکستگی پیدا کرد. اما EverythingApplePro نتایجی کاملا متفاوت به دست آورد و هردو آیفون پرو پیش از شکستگی شیشه، ۸ بار سقوط را با موفقیت پشت سر گذاشتند.

تست سقوط Tom’s Guide

تست‌های سقوط Tom’s Guide اگرچه علمی نیستند اما طبق گفته‌ی آزمایش‌کننده با هدف شبیه‌سازی سقوط‌های محتمل روزانه انجام شدند.

برای اینکه ببینیم آیفون ۱۱ پرو طلایی رنگ چقدر مقاوم است، من ابتدا گوشی را از ارتفاعی در حدود لگن انسان روی بتن رها کردم. در این تست درباره‌ی ارتفاعی حدودا ۳/۵ (حدودا یک متری) فوتی صحبت می‌کنیم که خیلی بلند نیست.

اولین سقوط آسیب قابل‌توجهی به صفحه‌نمایش گوشی وارد کرد.

iphone 11 drop test
به‌محض اینکه آیفون ۱۱ پرو را برگرداندم، شکستگی‌های بزرگی در گوشه‌ی بالا و چپ و ترک‌هایی نازک و مورب در صفحه ۵/۸ اینچی OLED از گوشه بالا و چپ تا گوشه‌ی پایین و راست مشاهده کردم.

طبق گفته‌ی Tom’s Guide، با توجه به اینکه آیفون XS سال گذشته در سقوط‌های سه، پنج و یازده فوتی نشکست، این نتایج بسیار ناامیدکننده بود. البته لازم به ذکر است که آن تست‌ها در محیط داخل و روی بتن با سطح صاف و صیقلی انجام شده بود.

iphone 11 drop test

در سقوطی دیگر، آیفون ۱۱ پرو به پشت فرود آمد و آسیبی به شیشه پشت وارد نشد. اما سقوطی دیگر از ارتفاعی حدودا به اندازه‌ی شانه باعث ایجاد شکستگی‌هایی در پشت گوشی شد که این آسیب‌ها تا صفحه‌نمایش ادامه پیدا کردند.

iphone 11 drop test

Tom’s Guide اعلام می‌کند که روی‌هم‌رفته آیفون ۱۱ را دوست داشته و تست‌های سقوط آن لزوما به‌معنای نامعتبر بودن ادعای اپل نبوده؛ همچنین باید منتظر تست‌های سقوط بیشتری از آیفون‌های جدید در آینده باشیم.

با وجود اینکه از مقاومت آیفون ۱۱ پرو در تست‌های محدودمان راضی نیستم اما آیا فکر می‌کنم که ادعاهای اپل کاملا پوچ است؟ نه لزوما.در برنامه‌ای جدید در تلویزیون، یک مجری این گوشی را به رو و پشت از ارتفاع حدودا ۵ فوتی رها کرد و آیفون حتی یک خراش هم برنداشت. آن یک سطح متفاوت با سطح مورد آزمایش ما است با این حال این سقوط‌ها نشان می‌دهد که آیفون ۱۱ می‌تواند تا حدی آسیب‌پذیر باشد.

امسال اپل قاب‌هایی شفاف برای آیفون ۱۱ پیشنهاد داده که علاوه بر افزایش محافظت، ظاهر این گوشی را مخفی نمی‌کند. ضمنا قاب‌های متنوعی برای افزایش مقاومت برای آیفون ۱۱ و آیفون ۱۱ پرو عرضه شده‌ است.

اپل همچنین اخیرا تغییراتی در برنامه‌ی گارانتی +AppleCare ترتیب داده و گوشی را تا ۶۰ روز پس از خرید تحت پوشش قرار می‌دهد.

تست سقوط EverythingApplePro

کانال یوتیوب EverythingApplePro نیز تست‌های سقوط خود از آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس را منتشر کرد. نتایج این کانال نسبت به تجربه Tom’s Guide بسیار متفاوت و البته امیدوارکننده‌تر است.

پس از ۸ سقوط که هر کدام از زاویه و ارتفاع متفاوتی (حداکثر ارتفاع سر) انجام شدند، هیچ شکستگی قابل مشاهده‌ای در شیشه آیفون‌ها مشاهده نشد. پس از افزایش ارتفاع آزمایش از ارتفاع سر تا ۱۰ فوت (حدودا ۳ متر) مقداری آسیب در فریم فلزی دیده شد اما شیشه همچنان بدون آسیب باقی ماند.

بالاخره در دومین سری از سقوط‌های ۱۰ فوتی، صفحه‌نمایش آیفون ۱۱ پرو شکسته و شیشه پشت آیفون ۱۱ پرو مکس هم خرد می‌شود.

این تست بیشتر با ادعاهای اپل مبنی بر به کاربردن مقاوم‌ترین شیشه میان تمامی گوشی‌های هوشمند مطابقت دارد. در ویدئو زیر می‌توانید این تست را به‌طور کامل ببینید.

دیدگاه‌های خود در رابطه با عملکرد آیفون‌های جدید در این تست‌های سقوط را با ما به اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات