نیروی دریایی آمریکا رسما صحت ویدئوهای مرتبط با یوفوها را تأیید کرد

شنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۸
مطالعه 3 دقیقه
نیروی دریایی ایالات متحده‌ی آمریکا اعلام کرد صحت سه ویدئو افشاشده درباره‌ی اشیای ناشناس پرنده را تأیید می‌کند.
تبلیغات

نخستین‌بار مقام‌های رسمی نیروی دریایی آمریکا تأیید کردند سه ویدئو مرموزی که قبلارسانه‌ها افشا کرده بودند، واقعیت داشته‌اند. سال قبل، ویدئو‌های عجیبی از مشاهده‌ی یوفوها و گزارش‌‌هایی از برنامه‌ی فوق‌محرمانه‌ی پنتاگون افشا شد. گروه تحقیقاتی تی‌تی‌اس‌ای (TTSA) وابسته به شبکه‌ی تلویزیونی CBS، چندین مورد از مشاهده‌ی اشیای پرنده‌ی ناشناس را در سال ۲۰۰۴ گزارش داد که در آن زمان، از آن به‌عنوان «وسیله‌ی نقلیه‌‌ی هوایی غیرعادی» (Anomalous Aerial Vehicle) یاد شد. در گزارش تی‌تی‌اس‌ای اشاره شده بود که این رویدادها، تنها یک‌بار اتفاق نیفتادند؛ بلکه چندین‌بار خلبانان نیروی دریایی ایالات متحده‌ی آمریکا با اشیای پرنده‌ی اسرارآمیزی در حریم هوایی این کشور برخورد کرده‌اند.  

در اکثر مواقع، حسگرهای پیشرفته‌ی پنتاگون توانسته بودند این یوفوها را تا زمان خروج از محدوده‌ی رادارها رصد کنند؛ اما در رویدادی مرموز، شیء پرنده‌ی بیضوی سفیدرنگی را دو جنگنده‌ی مک‌دانل داگلاس اف/ای-۱۸ هورنت تعقیب کردند. در این ویدئو، شیء‌ پرنده‌ی مرموز با سرعتی برق‌آسا از محدوده‌ی رادارها خارج شده بود. حال، ارتش ایالات متحده‌ی آمریکا رسما تأیید کرد این پدیده‌های ناشناس واقعی بوده‌اند. اگرچه طبق اعلام مقام‌های نظامی آمریکا این ویدئو در زمان افشا غیرمحرمانه طبقه‌بندی شد، به‌گزارش وب‌سایت اسرار دولتی بلَک وُلت (The Black Vault)، ظاهرا این موضوع صحت نداشته است.

یکی از سخن‌گویان نیروی دریایی ایالات متحده‌ی آمریکا به بلَک‌ وُلت گفته است این ویدئوها واقعی بودند؛ موضوعی که می‌تواند اولین تأیید رسمی ارتش آمریکا درباره‌ی این پدیده‌های شناسایی‌نشدنی باشد. با‌این‌حال، همان‌طور که گفتیم، اصطلاح شیء ناشناس پرنده یا همان یوفو (UFO) دیگر در اسناد رسمی به‌کار نمی‌رود.  

جوزف گرادشر، سخن‌گوی رسمی معاون عملیات نیروی دریایی، به بلَک وُلت گفته است نیروی دریایی اصطلاح «پدیده‌ی هوایی ناشناس» (Unidentified Aerial Phenomena) را برای اشیائی به‌کار می‌برد که در این ویدئوها دیده می‌شوند. به‌کاربردن اصطلاح پدیده‌ی هوایی غیرعادی به‌وسیله‌ی نیروی دریایی و دیگر سازمان‌های اطلاعاتی مشخصا هواپیماها و اشیای شناسایی‌نشدنی را دربر می‌گیرد که وارد حریم هوایی کشور شده‌اند.

درواقع، واضح است که این تأیید رسمی به‌معنای وجود موجودات فضایی نیست و نمی‌تواند گواهی بر این باشد که نیروی دریایی ایالات متحده‌ی آمریکا از ماهیت این اشیاء خبر دارد و تنها بدین معنا است که پدیده‌های هوایی ناشناس اشیای پرنده‌ی شناسایی‌نشدنی هستند. نیروی دریایی ایالات متحده‌ی آمریکا قبلا از اصطلاح وسیله‌ی نقلیه‌ی هوایی غیرعادی استفاده کرده بود. این اصطلاح از درون همان اسنادی بیرون کشیده شد که سال ۲۰۱۷ نشریه‌ی نیویورک‌تایمز افشا کرده بود.  

نیویورک‌تایمز در دسامبر ۲۰۱۷ (آذر ۱۳۹۶) نخستین‌بار از برنامه‌ی مخفی «شناسایی تهدیدات هوافضایی پیشرفته» پنتاگون پرده برداشت. براساس گزارش این نشریه، به برنامه‌ی مذکور پنتاگون که بین سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۲ در جریان بود، درمجموع ۲۲ میلیون دلار بودجه اختصاص داده شده بود. پنتاگون اعلام کرده بود این برنامه‌ی مخفی را در سال ۲۰۱۲ متوقف کرده؛ اما در همین گزارش، منابعی موثق به نیویورک‌تایمز گفتند برنامه‌ی یادشده هنوز ادامه دارد.

گرادشر اظهار کرد اصلا نیروی دریایی قصد نداشته است این ویدئوها را برای عموم مردم منتشر کند و هیاهویی که از پوشش رسانه‌ای این ویدئوها به‌پا شد، هرگز جزئی از برنامه‌ی پنتاگون نبوده است. به‌هر‌حال، حتی تأیید رسمی مقام‌های نظامی آمریکا نیز نمی‌تواند چیزی را درباره‌ی ماهیت واقعی این اشیای پرنده‌ی ناشناس تغییر دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات