کد‌های iOS 13 به آزمایش هدست واقعیت افزوده اپل اشاره می‌کند

دوشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۴
مطالعه 2 دقیقه
کد‌هایی که در نسخه‌های آزمایشی iOS 13 پیدا شده، از آزمایش هدست واقعیت افزوده اپل با نام رمز «گارتا» خبر می‌دهد.
تبلیغات

از مدت‌ها پیش، شایعاتی مطرح شده است که به ساخت هدست یا عینک واقعیت افزوده اپل اشاره می‌کنند؛ اما چندی‌ پیش، دیجی‌تایمز در گزارشی، از توقف پروژه‌ی ساخت این محصول گزارش داد. با‌این‌حال، وب‌سایت MacRumers به‌تازگی به یکی از بیلد‌های داخلی iOS 13 دست پیدا کرده است که ادامه‌ی توسعه‌ی هدست واقعیت افزوده را تأیید می‌کند.

در این بیلد داخلی، اپلیکیشن جدیدی به‌نام STARTester‌ را شاهد هستیم که امکان شبیه‌سازی عملکرد هدست واقعیت افزوده را روی گوشی‌های آیفون میسر می‌کند. در اپلیکیشن یادشده دو گزینه با نام‌های «پوشیده‌شده» (Worn) و «نگه‌ داشته‌شده» (Held) قرار دارند که عملکرد هدست مدنظر اپل در حالات مختلف را شبیه‌سازی می‌کنند. 

واقعیت افزوده اپل / عینک واقعیت افزوده / Apple AR

افزون‌براین‌، پرونده‌ی README نیز پیدا شده که پوسته‌ای سیستمی به‌نام StarBoard را برای اپلیکیشن‌های متناسب‌ با واقعیت افزوده توضیح می‌دهد. همچنین، در این پرونده اشاره‌ی مستقیم اپل به توسعه‌ی دستگاهی مبتنی‌بر واقعیت افزوده را شاهد هستیم که با نام گارتا (Garta) از آن یاد شده است. انتظار می‌رود این پروژه، تنها طرح اولیه‌ای از چندین طرح اپل تحت پروژه‌ی T288 باشد. 

با‌این‌حال، کار به همین‌جا ختم نمی‌شود و گشت‌و‌گذار بیشتر در کد‌های iOS 13 بازهم نشانه‌های بیشتری دراختیارمان می‌گذارد. به‌عنوان‌ نمونه، واژه‌های StarBoard mode و Views و Scenes از پرتکرارترین واژه‌ها بوده‌اند. علاوه‌بر‌این، در بسیاری از موارد دلالت بر واژه‌ی «واقعیت افزوده» را مشاهده کردیم؛ به‌ویژه در ARStarBoardViewController و ARStarBoardSceneManager. 

طبق گمانه‌زنی برخی از منابع معتبر، ازجمله مینگ‌چی کو و Cnet و بلومبرگ، اپل برای عرضه‌ی هدست یا عینک واقعیت‌ افزوده خود در سال ۲۰۲۰ برنامه‌ریزی کرده است. تیم کوک، مدیرعامل اپل، نیز بارها در مصاحبه‌هایش با رسانه‌ها، از توانایی فناوری واقعیت‌ افزوده در تغییر سبک زندگی انسان و پیشرفت در حوزه‌های مختلف سخن گفته که احتمال ساخت دستگاهی با کارکرد واقعیت افزوده به‌وسیله‌ی اپل را چندین‌برابر کرده است.

به‌ باور شما، آیا اپل می‌توانید با عرضه‌ی دستگاه واقعیت افزوده خود، موفقیتی که با آیفون به‌دست آورده، دوباره تکرار کند؟ دیدگاه خود را در‌این‌باره با ما و دیگر کاربران به‌اشتراک بگذارید. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات