سامسونگ احتمالا سال آینده برندهای گلکسی S و گلکسی Note را ادغام می‌کند

سه‌شنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
گزارش‌های غیررسمی اخیر حاکی از آن هستند که سامسونگ قصد دارد سال آینده‌ی میلادی برندهای شناخته‌شده‌ی گلکسی S و گلکسی Note را با یکدیگر ادغام کند.
تبلیغات

سامسونگ همه‌ساله در ژانویه یا مارس،‌ مدل یا مدل‌های جدید گوشی‌های خانواده‌ی گلکسی اس را رونمایی می‌کند. این شرکت سپس طبق سنت چند سال اخیر، در آگوست یک یا دو دستگاه جدید از خانواده‌ی گلکسی نوت را معرفی می‌کند. بااین‌حال، اگر شایعه‌ی جدید منتشرشده حقیقت داشته باشد،‌ این روند قرار است به‌زودی تغییر کند.

سامسونگ هنگام برگزاری کنفرانس مطبوعاتی مربوط به رونمایی گوشی‌های خانواده‌ی گلکسی اس ۱۰، با صراحت از شک و تردید برای انتخاب نام «گلکسی اس ۱۱» برای پرچم‌دار بعدی‌اش سخن به‌میان آورد. کره‌ای‌ها در آن زمان گفتند نامی مثل سامسونگ گلکسی اس ۱۱ بیش از حد طولانی است؛ به‌ همین دلیل، احتمالا پرچم‌دار سال آینده، چنین نامی نخواهد داشت. 

سامسونگ گلکسی اس ۱۰ / Samsung Galaxy S10

سامسونگ همچنین اعلام کرد سال ۲۰۲۰ می‌تواند زمان مناسبی برای متحدکردن برندهای گوشی‌های پرچم‌دارش باشد. سامسونگ در حالی این گفته‌ها را مطرح کرد که هفت ماه پیش از آن، رسانه‌های متعددی در گزارششان مدعی شده‌ بودند کره‌ای‌ها به‌صورت جدی به ادغام دو برند گلکسی اس و گلکسی نوت فکر می‌کنند. در آن زمان، رسانه‌ها گفته بودند ادغام برندهای گلکسی اس و گلکسی نوت، در آینده‌ای نزدیک رخ خواهد داد. 

به‌تازگی ایوان بلس به این شایعه دامن زده و مجددا و بازار گمانه‌زنی‌ها درباره‌ی این موضوع را داغ کرده است. بلس به‌نقل از منبعی مؤثق می‌گوید بحث درباره‌ی ادغام گلکسی اس و گلکسی نوت همچنان در بین مدیران سامسونگ در حال جریان است و اگر تصمیم نهایی گرفته شود، عملی‌شدن آن در سال آینده‌ی میلادی رخ خواهد داد. 

در سال‌های آغازین تولد برندهای گلکسی اس و گلکسی نوت، همواره نوعی فرق مهم و برجسته در بین آن‌ها وجود داشت که این دو برند را از یکدیگر تمییز می‌داد. بااین‌حال، پس از معرفی گوشی‌های گلکسی اس ۶ و گلکسی نوت ۵ در سال ۲۰۱۶، تفاوت‌های بین گوشی‌های این دو خانواده به‌مرور کمتر و کمتر شده و محصولات جدید گلکسی اس و گلکسی نوت به‌شکل درخورملاحظه‌ای به یکدیگر شباهت پیدا کرده‌اند.

گلکسی نوت 10 پلاس / Galaxy Note 10 Plus

جالب است بدانید کاربران زیادی با انتقاد از سامسونگ اعلام کرده‌اند دستگاه‌های جدید خانواده‌ی گلکسی نوت درواقع همان دستگاه‌های جدید خانواده‌ی گلکسی اس هستند، با این تفاوت که با قلم لمسی اس پن عرضه شده‌اند. ظاهرا این انتقادات سرانجام سامسونگ را ترغیب کرده‌ است جدی‌تر از قبل به ادغام خانواده‌ی گوشی‌های پرچمدارش فکر کند.

بدون شک در‌حال‌حاضر، هیچ‌ تضمینی برای نهایی‌کردن ادغام برندهای گلکسی اس و گلکسی نوت سامسونگ وجود ندارد و آن‌طور که ایوان بلس می‌گوید، فعلا نمی‌توان با قطعیت از هیچ چیزی سخن به‌میان آورد. بااین‌حال، رسانه‌های مختلفی مدعی شده‌اند سامسونگ بالاخره گوشی‌های خانواده‌ی گلکسی اس و گلکسی نوت را با یکدیگر ادغام و محصول جدیدی با برند گلکسی وان (Galaxy One) در اوایل سال ۲۰۲۰ عرضه خواهد کرد. نخستین مدل این خانواده احتمالا همان گلکسی اس ۱۱ با قلم اس پن خواهد بود که با نام گلکسی وان معرفی و عرضه خواهد شد. با‌ این‌ همه، اگر سامسونگ تشخیص دهد سال ۲۰۲۰ برای اتخاذ این تصمیم کمی زود است، احتمال دارد ادغام گلکسی اس و گلکسی نوت را یک سال دیگر به‌تأخیر بیاندازد.

طبق ادعاهای ایوان بلس،‌ سامسونگ امیدوار است بتواند پس از ادغام خانواده‌های پرچم‌دارانش، جای خالی گوشی‌های گلکسی نوت را با گلکسی فولد پر کند؛ البته عملی‌شدن این ایده تا حد بسیار زیادی به عملکرد نسخه‌ی اولیه‌ی گلکسی فولد در بازار بستگی دارد. اگر گلکسی فولد هم ازلحاظ فروش و هم ازلحاظ عملکرد کلی خود دستگاه بتواند انتظارات را برآورده کند، سامسونگ احتمالا به فکر معرفی و عرضه‌ی سالانه‌ی مدل‌های جدید آن خواهد افتاد. در هر صورت، نباید فراموش کنیم گلکسی فولد به‌وضوح چشم‌انداز سامسونگ برای آینده را ترسیم می‌کند و اصلی‌ترین محصول این شرکت در آینده‌ی نه‌چندان دور خواهد بود.

سامسونگ گلکسی اس ۱۰ / Samsung Galaxy S10

گلکسی وان احتمالا برند جدید گوشی‌های پرچم‌دار سامسونگ خواهد بود

براساس جدیدترین اطلاعات منتشرشده، نسل دوم گوشی تاشدنی گلکسی فولد قرار است به نمایشگر ۶.۷ اینچ OLED از نوع اینفینیتی فلکس مجهز شود که در بالای آن شاهد حفره‌ی کوچکی برای میزبانی از دوربین سلفی خواهیم بود. درضمن، گلکسی فولد ۲ برخلاف نسخه‌ی اولیه، احتمالا به‌صورت عمودی تا خواهد شد؛ یعنی چیزی مشابه آنچه قرار است در گوشی Motorola Razr ببینیم. افزون‌بر موارد یادشده، انتظار می‌رود گلکسی فولد جدید ضخامت کمتری داشته باشد و به‌طور کلی دستگاهی جمع‌و‌جورتر به‌حساب بیاید. 

ناگفته نماند منطقی است اگر انتظار داشته باشیم گلکسی فولد ۲ از نسخه‌ی اولیه قیمت بسیار ارزان‌تری داشته باشد تا قشر بیشتری از مردم بتوانند آن را تهیه کنند. درضمن برخی رسانه‌ها مدعی شده‌اند گلکسی فولد ۲ احتمالا کسانی را در بازار هدف قرار خواهد داد که بیشتر به زیبایی و لوکس‌بودن دستگاه اهمیت می‌دهند، نه کسانی که عاشق فناوری‌های جدید هستند.

فعلا مشخص نیست آیا سامسونگ می‌خواهد مدل بعدی گلکسی فولد را به این‌ زودی‌ها معرفی کند یا خیر. کره‌ای‌ها با تولید مدل جدید گلکسی فولد خواهند توانست دو گروه از مشتریانشان را هدف قرار دهند: اول، کسانی که به‌دنبال دستگاه تاشدنی کوچک‌تری هستند و دوم، کسانی که به داشتن دستگاهی علاقه‌مندند که بتواند در جیب جای بگیرد و تجربه‌ای شبیه به تبلت‌ را به آن‌ها هدیه دهد.

قیمت به‌روز، مشخصات فنی و هر نوع اطلاعات موردنیاز دیگر برای خرید ارزان‌ و آگاهانه‌ی گوشی هوشمند را در بخش محصولات زومیت بیابید. در این بخش، علاوه‌بر مشخصات فنی دقیق و پاسخ به پرسش‌های شما، امکان مقایسه‌ی دو یا چند محصول درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس شما خواهد بود. شما می‌توانید برای اطلاع از آخرین قیمت گوشی سامسونگ، گوشی شیائومی، هواوی و آیفون‌‌های اپل از بخش محصولات زومیت استفاده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات