مدل ۱۵ اینچ سرفیس لپ تاپ 3 احتمالا به پردازنده AMD مجهز می‌شود

دوشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
شایعات اخیر حاکی از آن هستند که مایکروسافت قصد دارد در سرفیس لپ‌تاپ ۳ مدل ۱۵ اینچ از پردازنده‌ی مرکزی ساخت AMD استفاده کند.
تبلیغات

مایکروسافت مدتی پیش اعلام کرد که قصد دارد در تاریخ ۲ اکتبر ۲۰۱۹ (۱۰ مهر ۱۳۹۸) رویدادی اختصاصی برای معرفی محصولات سخت‌افزاری جدیدش برگزار کند. در این کنفرانس ویژه، شاهد معرفی محصولات جدیدی از جمله مدل جدید لپ‌تاپ‌های مایکروسافت خواهیم بود. برخی از رسانه‌ها از احتمال معرفی تبلتی تاشدنی با کدنام Centaurus سخن به‌میان آورده‌اند، اما Centaurus تنها یکی از محصولات جذابی است که مایکروسافت می‌خواهد با خود به رویداد دهم مهر بیاورد.

یکی از موردانتظارترین محصولات کنفرانس مهرماه مایکروسافت، بدون شک سرفیس لپ‌تاپ ۳ مدل ۱۵ اینچی خواهد بود؛ لپ‌تاپی که طبق ادعای برخی خرده‌فروشی‌های اروپایی، قرار است برای پردازش وظایف مختلفی که به آن محول می‌شود، از پردازنده‌ی مرکزی (CPU) ساخت AMD استفاده کند، نه اینتل.

سرفیس لپ تاپ ۲ / Surface Laptop 2

از طرفی، ظاهرا تمامی مدل‌های دیگری که از نمایشگری با اندازه‌ی ۱۳.۳ اینچ استفاده می‌کنند، همچنان قرار است به پردازنده‌‌های سری Core اینتل وفادار بمانند. گرچه فعلا بهره‌مندی سرفیس لپ‌تاپ ۳ از پردازنده‌ی ساخت AMD به‌صورت رسمی تأیید نشده است، اما اگر چنین اتفاقی واقعا رخ دهد، محصول یادشده تبدیل به نخستین لپ‌تاپ مایکروسافت می‌شود که از پردازنده‌ی AMD استفاده می‌کند.

خرده‌فروشی‌های اروپاییِ موردبحث تنها به مطرح‌کردن این ادعا بسنده کرده‌اند و هیچ‌گونه جزئیاتی را در رابطه با مدل پردازنده‌ی AMD به‌کار‌رفته در سرفیس لپ‌تاپ ۳ به اشتراک نگذاشته‌اند. با این حال رسانه‌ی وین‌فیوچر مدتی پیش گمانه‌زنی‌هایی را در این رابطه مطرح کرده بود. براساس ادعای این وب‌سایت، نسل سوم سرفیس لپ‌تاپ مایکروسافت به یکی از دو پردازنده‌ی AMD 5 3550H یا AMD Ryzen 7 3750H مجهز خواهد شد.

دیدگاه شما کاربران زومیت درمورد این شایعه چیست؟ از نظر شما انتخاب پردازنده‌ی AMD برای سرفیس لپ‌تاپ ۳ حرکتی عاقلانه از سوی مایکروسافت است؟

قیمت به‌روز، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان‌ و آگاهانه‌ی انواع لپ‌تاپ‌‌های اداری و گیمینگ نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید. در این بخش، علاوه‌بر مشخصات فنی دقیق لپ‌تاپ‌های ایسوس، ایسر، مک‌بوک‌های اپل، انواع لپ‌تاپ لنوو و محصولات دل و اچ‌پی و پاسخ به سوالات شما، امکان مقایسه‌ی دو یا چند محصول درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس شما خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات