میت بوک‌ های هواوی به لینوکس مجهز می‌شوند

دوشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
هواوی در پی تحریم‌های اخیر ایالات متحده‌ی آمریکا اعلام کرده است که قصد دارد به‌زودی لپ‌تاپ‌های سری میت‌بوک را با سیستم عامل لینوکس به‌فروش برساند.
تبلیغات

چالش‌های هواوی و دولت آمریکا ظاهرا به‌ این‌ زودی‌ها پایان نمی‌یابد. چینی‌ها به‌دلیل تحریم‌های اخیر تصمیم گرفته‌اند، لپ‌تاپ‌های میت‌بوک ۱۳، میت‌بوک ایکس پرو و میت‌بوک ۱۴ را با لینوکس در فروشگاه آنلاین وی‌مال (Vmall) که مخصوص محصولات هواوی و آنر است، عرضه کنند. ظاهرا هواوی، دیپین (Deepin) را به‌عنوان سیستم‌عامل برای لپ‌تاپ‌هایش انتخاب کرده است.

اتخاذ این تصمیم از سوی هواوی، باعث می‌شود کاربران چینی این شرکت انتخاب‌های بیشتری پیش‌روی خود داشته باشند. هم‌اکنون کاربران چینی می‌توانند از طریق Vmall، سه لپ‌تاپ جدید میت‌بوک ۱۳، میت‌بوک ایکس پرو و میت‌بوک ۱۴ را با لینوکس تهیه کنند. همان‌طور که گفتیم، هر سه‌ی این دستگاه‌ها به دیپین مجهز شده‌اند؛ دیپین توسط Wuhan Deepin Technology Co. Ltd توسعه داده شده است. 

هواوی با مهاجرت از ویندوز به سمت لینوکس، می‌تواند هزینه‌ی نهایی لپ‌تاپ‌های سری میت‌بوکس را به‌میزان اندکی کاهش دهد و از سیستم‌عاملی برای دستگاه‌هایش استفاده کند که توسط یک شرکت چینی (و نه آمریکایی) توسعه داده شده است. در جدول زیر می‌توانید مشخصات لپ‌تاپ‌های سری میت‌بوک که با لینوکس عرضه شده‌اند را مشاهده کنید:

مدل‌های عرضه‌شده از میت‌بوک با سیستم عامل لینوکس

نام مدل

پردازنده‌ی مرکزی (CPU)

پردازنده‌ی گرافیکی (GPU)

حافظه‌ی رم

حافظه‌ی ذخیره‌سازی

نمایشگر

میت‌بوک ۱۳

Core i5-8265U اینتل

جی‌فورس MX250 انویدیا

۸ گیگابایت

۵۱۲ گیگابایت از نوع SSD

۱۳ اینچ IPS با وضوح ۲۱۶۰x۱۴۴۰ پیکسل

میت‌بوک ۱۴

Core i5-8265U اینتل

جی‌فورس MX250 انویدیا

۸ گیگابایت

۵۱۲ گیگابایت از نوع SSD

۱۴ اینچ IPS با وضوح ۲۱۶۰x۱۴۴۰ پیکسل

میت‌بوک ایکس پرو

Core i5-8265U اینتل

جی‌فورس MX250 انویدیا

۸ گیگابایت

۵۱۲ گیگابایت از نوع SSD

۱۳.۹ اینچ LTPS با وضوح ۳۰۰۰x۲۰۰۰ پیکسل

هواوی اعلام کرده است که میت‌بوک ۱۳ لینوکس را با قیمت ۵٬۳۹۹ یوآن (معادل تقریبا ۷۶۳ دلار آمریکا)، میت‌بوک ۱۴ لینوکس را با قیمت ۵٬۶۹۹ یوآن (معادل تقریبا ۸۰۵ دلار آمریکا) و میت‌بوک ایکس پرو را با قیمت ۸٬۶۹۹ یوآن (معادل تقریبا ۱٬۲۲۹ دلار آمریکا) عرضه خواهد کرد. این دستگا‌ه‌ها قرار است در ماه جاری میلادی روانه‌ی بازار شوند. در ضمن فعلا اخباری مبنی بر عرضه‌ی احتمالی لپ‌تاپ‌های هواوی با سیستم‌عامل دیپین در خارج از چین منتشر نشده است.

دیدگاه شما کاربران زومیت در این زمینه چیست؟

قیمت به‌روز و مشخصات فنی و هر اطلاعات موردنیاز دیگر برای خرید ارزان‌ و آگاهانه‌ی انواع لپ‌تاپ‌‌های اداری و گیمینگ را در بخش محصولات زومیت بیابید. در این بخش، علاوه‌بر مشخصات فنی دقیق لپ‌تاپ‌های ایسوس، ایسر، مک‌بوک‌های اپل، لنوو، دل و اچ‌پی و پاسخ به پرسش‌های شما، امکان مقایسه‌ی دو یا چند محصول درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس شما خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات