تاریخ معرفی شیائومی می میکس 4 و می 9 پرو به‌صورت رسمی مشخص شد

دوشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۰
مطالعه 4 دقیقه
شیائومی ساعاتی پیش به‌صورت رسمی اعلام کرد که اوایل مهرماه امسال قصد دارد با برگزاری رویدادی، از دو گوشی می میکس ۴ و می ۹ پرو پرده‌برداری کند.
تبلیغات

جدیدترین اخبار منتشرشده حاکی از آن هستند که شیائومی در حال آمادگی برای برگزاری رویدادی ویژه در تاریخ ۲۴ سپتامبر ۲۰۱۹ (۲ مهر ۱۳۹۸) به‌منظور رونمایی جدیدترین گوشی‌های 5G خود است. این کنفرانس قرار است ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه به‌وقت تهران برگزار شود. براساس اعلام رسمی، چینی‌ها قصد دارند در تاریخ یادشده دو گوشی شیائومی می ۹ پرو (Xiaomi Mi 9 Pro) و شیائومی می میکس ۴ (Xiaomi Mi Mix 4) را رونمایی کنند. افزون بر دستگاه‌های یادشده، شیائومی قصد دارد نسخه‌ی جدید رابط کاربری‌اش یعنی MIUI 11 را در کنار مدل جدید تلویزیون‌های سری می تی‌وی (Mi TV) معرفی کند.

مدت‌ها است که شاهد انتشار شایعات مختلف مرتبط به گوشی‌های جدید شیائومی در فضای مجازی هستیم. حتی جزئیات زیادی در رابطه با رابط کاربری MIUI 11 توسط رسانه‌های مختلف فاش شده‌اند. گفتنی است MIUI 11 قرار است در گوشی‌های جدید شیائومی و ردمی مورداستفاده قرار گیرد.

شیائومی می ۹ / Xiaomi mi 9

می ۹ پرو (که برخی رسانه‌ها از آن با نام می ۹ پرو 5G یاد می‌کنند) به‌عنوان دومین گوشی 5G شیائومی پس از می میکس ۳ 5G، در حقیقت قرار است مدل ارتقاءیافته‌ی گوشی می ۹ باشد و از همان نمایشگر ۶/۳۹ اینچ سوپر AMOLED بهره بگیرد؛ در ضمن، طراحی کلی می ۹ پرو نیز شبیه به می ۹ خواهد بود.

این بار می ۹ پرو برای پردازش وظایف مختلف از تراشه‌ی جدید اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس و باتری پرظرفیت‌تر (احتمالا ۴،۰۰۰ میلی‌آمپرساعت) بهره خواهد گرفت. در واقع این گوشی قرار است نخستین گوشی شیائومی باشد که به تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس مجهز می‌شود. همچنین گفته می‌شود می ۹ پرو قرار است نخستین دستگاهی باشد که از فناوری شارژ بی‌سیم ۳۰ واتی اختصاصی شیائومی موسوم به 30W Mi Charge Turbo پشتیبانی می‌کند. این فناوری شارژ سریع، هفته‌ی گذشته معرفی شد.

می ۹ پرو چند هفته پیش به‌یک‌باره تأییدیه‌ی TENAA را دریافت کرد و به همین واسطه، جزئیات مهمی از آن فاش شد. افزون بر آنچه در پاراگراف بالا گفتیم، ظاهرا می ۹ پرو قرار است به ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم در کنار ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی تجهیز شود.

شیائومی می ۹ / Xiaomi mi 9

شایعات می‌گویند که گوشی می میکس ۴ نیز قرار است به تراشه‌ی توانمند اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس کوالکام در کنار نمایشگر خمیده با وضوح QHD مجهز شود. این نوع نمایشگر شبیه به نمایشگر گوشی ویوو نکس ۳ خواهد بود و اصطلاحا از آن با نام نمایشگر آبشاری یاد می‌شود. شایعه‌ی هیجان‌انگیز درمورد می میکس ۴، به بهره‌مندی آن از دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی و همچنین نمایشگر ۹۰ هرتزی (مشابه وان‌پلاس ۷ پرو) مربوط می‌شود.

در واقع طبق شایعات اخیر، پنل پشتی می میکس ۴ به دوربینی با حسگر ۱۰۸ مگاپیکسلی ISOCELL Bright HMX سامسونگ مجهز می‌شود. در ضمن در کنار دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی، شاهد دوربین‌هایی با لنز تله‌فوتو و عریض خواهیم بود. دوربین سلفی این گوشی با مکانیسم پاپ‌آپ (بالاجهنده) تولید خواهد شد. گفته می‌شود که می میکس ۴ دارای ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم در کنار ۱ ترابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی خواهد بود. طبق ادعاهای مطرح‌شده از سوی برخی رسانه‌ها، شیائومی می میکس ۴ احتمالا با نام می میکس آلفا (Xiaomi Mi Mix Alpha) معرفی خواهد شد و از شارژ سریع ۴۰ واتی پشتیبانی خواهد کرد. در شایعات دیگری از احتمال عرضه‌ی می میکس ۴ در دو مدل جداگانه (4G و 5G)‌ سخن به میان آمده است.

شیائومی می میکس 3 / Xiaomi Mi Mix 3

انتظار می‌رود شیائومی تا پیش از برگزاری کنفرانس اختصاصی خود، جزئیات بیشتری را در رابطه با گوشی‌های می میکس ۴ و می ۹ پرو منتشر کند؛ زومیت به‌محض انتشار این اطلاعات، آن‌ها را پوشش خواهد داد.

قیمت به‌روز، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان‌ و آگاهانه‌ی گوشی هوشمند نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید؛ آخرین قیمت گوشی سامسونگ، قیمت گوشی شیائومی، هواوی و آیفون‌‌های اپل در بخش محصولات موجود است. در این بخش، علاوه‌بر مشخصات فنی دقیق و پاسخ به سوالات شما، امکان مقایسه‌ی دو یا چند محصول درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس شما خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات