عکاسی از قرص ماه پشت کلیسای ۸۰۰ ساله

یک‌شنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
پروژه‌ی عکاسی از ماه یکی از هیجان‌انگیزترین تجربه‌ها برای عکاسان است؛ به‌ویژه که پیش‌زمینه‌ای زیبا هم نظر شما را جلب کرده باشد.
تبلیغات

از ثبت تصاویر خیره‌کننده از هلال ماهِ نو گرفته تا تصویربرداری در شرایط خاص مانند خسوف و ابرماه، عکس‌برداری از قمر زیبای زمین همواره جایگاه ویژه‌ای نزد عکاسان داشته است. آنچه در ادامه می‌خوانید، روایت گوران استرند (Göran Strand)، نویسنده وب‌سایت پتاپیکسل، از ثبت تصویر قرص ماه در پشت کلیسایی تاریخی است.

ماه گذشته، هنگامی‌ که قرص ماه نوامبر را دیدم، تصمیم گرفتم از آن عکس بگیرم. کلیسای ۸۰۰ ساله‌ی فروزو (Frösö) در سوئد واقع است و من برنامه‌ریزی کردم تا بتوانم از این منظره، یعنی قرص ماه هنگامی که پشت این کلیسا است، عکس بگیرم.

در ابتدا، این ایده در ماه مه، زمانی ‌که داشتم در حوالی اندرسون (Andersön) گشت‌و‌گذار می‌کردم به ذهنم خطور کرد. اندرسون طبیعتی بکر در یکی از جزیره‌های سوئد است. این جزیره در فاصله‌ی پنج کیلومتری در جنوب غرب فروزون است. من فورا دریافتم که کلیسای فروزو به‌وضوح قابل مشاهده است و می‌تواند پیش‌زمینه‌ی بسیار مناسبی برای عکس ماه باشد.

قرص ماه پشت کلیسا

زمانی‌که به خانه برگشتم، سعی کردم به‌ کمک نرم‌افزارهای مختلف از جمله Photopills، زمان دقیق بالا‌آمدن ماه و قرارگرفتن آن پشت کلیسا را بررسی کنم. اولین روزی که به آن برخوردم، ۲۲ ماه نوامبر ۲۰۱۸ بود.

با گذشت ۶ ماه، اکنون زمان آن فرا رسیده‌ بود تا از ماه کامل عکس بگیرم. حالا همه‌چیز بستگی به وضعیت هوا داشت؛ از قضا بخت با من یار و آسمان صاف بود و وضعیت جوی مناسبی حاکم بود.

قرص ماه پشت کلیسا

من از این منظره، با استفاده از دوربین Nikon D850 و لنز Nikon AF-S 600mm f/4 D IF-ED II عکس گرفتم. ویدیوی خام بالاآمدن ماه را هم در زمان واقعی با استفاده از دوربین Nikon D500، لنز  Nikon AF-S 300mm f/2.8 D IF-ED و مبدل تله‌ی  Nikon AF-S TC-20E III تهیه کردم. در ادامه می‌توانید ویدیوی کامل فرایند عکس‌برداری از قرص ماه را مشاهده کنید.

درباره‌ی نویسنده: Göran Strand عکاس حرفه‌ای است که علاقه‌ی زیادی به ستاره‌شناسی دارد. وی در Östersund واقع در سوئد زندگی می‌کند. در صورت تمایل به مشاهده‌ی آثار بیشتر این عکاس حرفه‌ای، می‌توانید از وب‌سایت وی دیدن کنید و همچنین صفحه‌ی او را در اینستاگرام، توییتر و فیسبوک دنبال کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات