مایکروسافت در حال ساخت سرفیس تاشو با مکانیزم پیچیده لولا است

شنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۴
مطالعه 3 دقیقه
پتنتی از مایکروسافت به دستگاهی مجهز به نمایشگر تاشو با مکانیزم پیچیده‌، اما بسیار جالب لولا اشاره می‌کند که در آن از نوعی مایع استفاده شده است.
تبلیغات

مایکروسافت مدت‌ها است که در حال کار روی دستگاه سرفیسی با نمایشگر دوگانه است تا معرف خوبی برای مدل مفهومی کوریر (Courier) باشد. کوریر اسم‌رمز کامپیوتری با فرم‌فکتور دفترچه در مایکروسافت بود که اولین‌بار در سال ۲۰۰۸ مطرح و در سال ۲۰۱۰ لغو شد.

همان‌طور که در زومیت اعلام کردیم، مراسم ۱۰ مهر، مهم‌ترین رویداد مایکروسافت از سال ۲۰۱۵ تاکنون است و احتمال می‌رود این غول نرم‌افزاری در این رویداد به دستگاه مذکور نیز اشاره کند. حال پتنت‌های جدیدی از مایکروسافت نشان می‌دهد کار این شرکت بسیار فراتر از سخت‌افزاری با نمایشگر دوگانه است و آن‌ها روی لولای خاصی کار می‌کنند که در آن از مایع برای کاهش فشار بر نمایشگرهای منعطف و تاشو استفاده شده است.

Microsoft dual screen Hinge patent cover

این مایع که درون حفره‌ای در اطراف نمایشگر منعطف پر می‌شود، کمک می‌کند نمایشگر بتواند در حالات مختلف خم شود و حرکت کند. مثال نمایش داده‌شده در پتنت مایکروسافت شامل دیوایسی دووجهی و نمایشگر OLED منعطف است که  سرتاسر وسیله را پوشانده است. مایکروسافت مدت‌ها روی لولاهای پیچیده و فوق‌العاده جذاب برای سرفیس‌هایش متمرکز بوده و در این پتنت نیز به جزئیات زیادی از این لولای خاص اشاره کرده است.

Microsoft dual screen Hinge patent cover

تصاویر داخل پتنت چندین نمونه‌ی مفهومی از لولایی پیچیده را به‌نمایش می‌گذارد که ساختاری «ممانعت‌کننده از ورود اجسام خارجی به بخش لولای دستگاه» دارد. سامسونگ اخیرا مشکلاتی با ورود گردوخاک و اجسام خارجی به محل لولای مدل اولیه گلکسی فولد داشت که مجبور شد آن را به اتاق‌های طراحی خود بازگرداند و راهی برای برطرف‌کردن آن پیدا کند. ردموندی‌ها به‌وضوح می‌خواهند از تکرار چنین اتفاقی جلوگیری کنند.

جالب‌ترین بخش این پتنت به ثبت آن به‌وسیله‌ی «بخش اعطای لایسنس فناوری‌های مایکروسافت» مربوط می‌شود که احتمالا نشان‌دهنده‌ی امکان اعطای لایسنس این پتنت به دیگر شرکا و تولیدکنندگان PC است. مایکروسافت با اینتل و برخی از تولیدکنندگان برای آماده‌سازی نسخه‌ی جدیدی از ویندوز همکاری تنگاتنگی دارد که سخت‌افزارهایی با نمایشگر دوگانه و منعطف را نشانه گرفته است. این شرکت مشهور در گذشته نیز امکان استفاده از لولای برخی از سرفیس‌‌پروهای خود را به شرکا داده بود.

Microsoft dual screen Hinge patent cover

اگرچه برخی سرفیس‌های مایکروسافت همچون سرفیس استودیو و حتی دستگاه لغو‌شده‌ی آندرومدا با نمایشگر دوگانه‌ی کوچک‌تر در پتنت‌های پیشین این شرکت دیده شده بودند، این‌بار به وسیله‌ی خاصی در این پتنت اشاره نشده است.  احتمالا در رویداد پیش‌ رو، رونمایی سرفیسی با نمایشگر دوگانه را شاهد نخواهیم بود؛ اما شاید جلوه‌هایی از آن را مشاهده کنیم.

اینتل تولید‌کنندگان را به طراحی و تولید دستگاه‌های دونمایشگره ترغیب می‌کند و سرفیس دونمایشگره‌ی مایکروسافت با اسم‌رمز Centaurus تنها نمونه‌ی کوچکی از طیف وسیعی از تبلت‌های هیبریدی با نمایشگرهای دوگانه و تاشو است که تولیدکنندگان مشغول کار روی آن هستند. ناگفته نماند مایکروسافت این سرفیس خاص را  بتدای سال جاری در گردهمایی داخلی به‌نمایش گذاشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات