اپل واچ استودیو، ابزاری جدید برای شخصی سازی ظاهر ساعت هوشمند اپل

چهارشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۲:۱۹
مطالعه 2 دقیقه
اپل با سرویس جدید اپل واچ استودیو، برای اولین‌بار امکان انتخاب ترکیب‌های مختلف بدنه و بند ساعت را به کاربر می‌دهد.
تبلیغات

به‌نظر می‌رسد اپل برای فروش محصولات جدید خود، روی قابلیت‌های شخصی‌سازی حساب ویژه‌ای باز کرده است. علاوه بر معرفی آیفون ۱۱، ۱۱ پرو و ۱۱ پرو مکس در دو رنگ جدید سبز (mint green) و بنفش (lilac)، کوپرتینونشین‌ها با راه‌اندازی اپل واچ استودیو (Apple Watch Studio) به کاربران این امکان را خواهند داد تا هر ترکیبی از بدنه و دسته (بند) ساعت که می‌خواهند را انتخاب کنند.

تا پیش از این، اپل خود بدنه‌ی ساعت را با بندی خاص جفت می‌کرد و خریداران تنها مجاز به انتخاب از بین گزینه‌های از پیش طراحی شده‌ی اپل بودند. درصورتی‌که کاربر از بند عرضه‌شده به‌همراه ساعت رضایت نداشت، مجبور بود با هزینه‌ی خودش بندی دیگر از اپل یا تولیدکننده‌های متفرقه خریداری کند.

دیردر اوبراین، نائب رئیس ارشد «بخش فروشگاه‌ها و مردم» (Retail + People) اپل، در جریان رویداد معرفی آیفون‌های جدید در این باره گفت:

اپل همواره بهترین مکان برای شخصی‌سازی محصولات بوده است و حالا قصد داریم با اپل واچ از این نیز فراتر برویم.
اپل واچ استودیو / apple watch studio

به‌گفته‌ی اوبراین، به‌لطف تنوع بدنه و بند، اپل واچ استودیو «بیش از هزار راه مختلف» برای شخصی‌سازی ساعت دراختیار کاربر قرار خواهد داد.

اپل واچ سری ۵ در چهار مدل آلومینیومی (در رنگ‌های نقره‌ای، طلایی و خاکستری فضایی)، فولاد ضدزنگ (در رنگ‌های طلایی، نقره‌ای و مشکی فضایی)، سرامیکی (به‌رنگ سفید) و مدل جدید تیتانیومی عرضه خواهد شد. اپل همچنین طیف جدیدی از بندها را معرفی کرده است که برخی از آن‌ها متناسب با رنگ‌های جدید آیفون ۱۱ طراحی شده‌اند.

البته اپل همچنان اپل واچ را به‌صورت جفت‌های از پیش آماده‌شده‌ی «ساعت و بند» در سایت خود به فروش می‌رساند؛ اما هنگامی که در سایت کمی به سمت پایین صفحه اسکرول کنید، گزینه‌ی Apple Watch Studio را خواهید دید. در این صفحه کاربر قادر خواهد بود اندازه‌ی ساعت، جنس بدنه و بند دلخواه خود را انتخاب کند و نتیجه را به‌صورت لحظه‌ای در سایت ببیند.

سرویس جدید اپل شاید درنگاه اول حرکتی ساده و کم اهمیت به‌نظر برسد؛ اما باید درنظر داشت که محدود بودن نوع بند به بدنه‌ی انتخابی، باعث شده بود بسیاری از دوست‌داران اپل واچ به خرید بندهای متفاوت، از تولیدکننده‌های متفرقه روی بیاورند. اپل با این تغییر سعی دارد این دسته از مشتریان را به استفاده از بندهای ساخت خود مجاب کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات