سیستم‌عامل iPadOS از ۸ مهر دردسترس قرار می‌گیرد

سه‌شنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۰
مطالعه 1 دقیقه
اپل قصد دارد سیستم‌عامل iPadOS را از ۳۰ سپتامبر (۸ مهر) دراختیار کاربران مدل‌های مختلف آیپد قرار دهد.
تبلیغات

به‌اعتقاد بسیاری از کارشناسان، در شروع کار، سیستم‌عامل جدید iPadOS صرفا یک تغییرنام است؛ اما اپل امروز در رویداد معرفی آیفون‌های جدید، تاریخ ۸ مهر را برای انتشار iPadOS مشخص کرد. پس‌از‌آن، سیستم‌عامل آیفون‌ها و آیپدها متمایز خواهد شد و iOS روی آیفون‌ها و iPadOs روی آیپدها نصب خواهد شد. هنوز دقیقا مشخص نیست ازنظر فنی و زیرساختی این دو سیستم‌عامل چقدر با یکدیگر متفاوت خواهند بود؛ اما مشخصا اپل تلاش خواهد کرد تفاوت‌های محسوسی بین این دو سیستم‌عامل ایجاد کند تا بتواند آیپد را به ابزاری کارآمدتر و قدرتمندتر تبدیل کند. 

اپل در سیستم‌عامل iPadOS خود برخی از ویژگی‌هایی را به آیپد اضافه می‌کند که کاربران مدت‌ها است بدنبال آن‌ها هستند. از مهم‌ترین این ویژگی‌ها می‌توان به اضافه‌شدن ویجت‌ها به صفحه‌ی اصلی، مرور صفحات وب در سطح کامپیوترهای رومیزی ازطریق نسخه‌ی جدید سافاری و بهبود چندوظیفگی اشاره کرد.  

اپل قصد دارد iPadOS را ابتدا با آیپد ۱۰.۲ اینچی جدید خود دراختیار کاربران قرار دهد. پیش‌فروش آیپد جدید از همین امروز شروع می‌شود و ۸ مهر دراختیار کاربران قرار می‌گیرد. کاربران آیپد ایر ۲ یا جدیدتر و آیپد پرو نسل پنجم به بعد و آیپد مینی ۴ به‌بعد نیز می‌توانند به‌زودی iPadOS را روی تبلت‌های خود تجربه کنند.  

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات