اپل واچ 5 معرفی شد؛ بدنه‌ی جدید و سخت‌افزار قوی‌تر

سه‌شنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۴
مطالعه 5 دقیقه
اپل در رویداد معرفی آیفون‌های جدید، اپل‌واچ ۵ را با برخی بهبود‌های سخت‌افزاری رونمایی کرد.
تبلیغات

از ابتدای معرفی اپل‌واچ، این ساعت هوشمند به‌سرعت توانست خود را در دل کاربران جای دهد و خود را در رتبه‌ی نخست پرفروش‌ترین ساعت‌های مچی جهان قرار دهد؛ اتفاقی که با حضور بازیگران کهنه‌کاری چون ساعت‌سازان سوئیسی، در نظر بسیاری از کارشناسان ناممکن دیده می‌شد.

سال گذشته کوپرتینونشین‌ها با بهبود طراحی ظاهری و ارتقای قابلیت‌های سخت‌افزاری در اپل‌واچ ۴ توانستند به موفقیت چشمگیری دست پیدا کنند؛ به‌گونه‌ای که بسیاری از صاحب‌نظران، عرضه‌ی اپل‌واچ ۴ را به انقلابی بی‌صدا تشبیه کردند.

اپل واچ سری ۵ / apple watch 5 series

حال یک‌ سال از آن زمان گذشته و اپل در رویدادی که امروز برای معرفی آیفون‌های جدید برگزار کرد، اپل‌واچ ۵ را معرفی کرد؛ دستگاهی که اگرچه مانند نسل قبلی تغییرات ظاهری چشمگیری نکرده است، ازحیث سخت‌افزاری بهبود‌هایی به‌ارمغان آورده است.

نمایشگر همواره روشن، قطب‌نمای داخلی، امکان برقراری بین‌المللی تماس با مراکز اورژانس در بیش‌از ۱۵۰ کشور بدون نیاز به آیفون تنها بخشی از قابلیت‌های جدید ساعت هوشمند جدید کوپرتینویی‌ها را تشکیل می‌دهد. 

اپل واچ سری ۵ / apple watch 5 series

خوشبختانه تغییرات تنها به‌ قسمت سخت‌افزاری خلاصه نمی‌شود و اپل واچ ۵ در رنگ‌های جدید و برای نخستین‌بار در بدنه‌‌ای تیتانیومی دردسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

جف ویلیامیز، مدیر ارشد عملیاتی اپل درباره‌ی نسل جدید اپل واچ می‌گوید:

ما شاهد تأثیر معنادار اپل واچ روی مشتریانمان بوده‌ایم. تعامل یکپارچه‌ بین سخت‌افزار و نرم‌افزار تجربه‌ی بهبود‌یافته‌ای‌ را به‌‌همراه می‌آود تا ساده‌تر فعالیت کنید، آسان‌تر با دوستانتان در ارتباط باشید و راحت‌تر درباره‌ی اطلاعات حائزاهمیت مطلع شوید.

نمایشگر رتینا همواره روشن

Apple Watch Series 5 /‌ اپل واچ سری 5

اپل واچ حالا در ایستگاه پنجم از نمایشگر همواره روشن بهره می‌برد؛ بنابراین در هر لحظه کاربران می‌توانند زمان و اعلانیه‌های دریافتی را روی صفحه‌نمایش دستگاه مشاهده کنند. برخلاف نسل‌های پیشین که درصورت عدم استفاده از دستگاه، صفحه‌نمایش به‌صورت کامل خاموش می‌شد، اکنون در اپل واچ ۵ شاهد نمایش برخی اطلاعات اولیه نظیر زمان و اعلانیه‌ها خواهیم بود. 

ویژگی اشاره‌شده به‌لطف به‌کارگیری درایور صفحه‌نمایش جدیدی میسر شده است. همکاری حسگر تنظیم نور با بخش سخت‌افزار باعث شده تا قابلیت نمایشگر همواره روشن به اپل واچ سری ۵ راه پیدا کند. نکته‌ی حائز اهمیت درباره‌ی قابلیت اشاره‌شده اینکه با بهینه‌سازی‌های صورت‌ گرفته در مصرف انرژی، همچنان شاهد شارژدهی ۱۸ ساعته باتری در نسل جدید ساعت هوشمند کوپرتینویی‌ها هستیم. برای رسیدن به این مهم بدون ایجاد تغییرات سخت‌افزاری در قسمت باتری، تمامی واچ‌فیس‌ها و بخش‌های نرم‌افزاری watchOS برای تعامل بهتر با صفحه‌نمایش، بهینه‌سازی شده‌‌اند. 

دیگر نکته آنکه اپلیکیشن رصدکننده فعالیت‌های بدنی کاربران نیز به‌روزرسانی شده تا داده‌ها و اطلاعات ورزشی را به‌صورت آنی روی صفحه‌نمایش دهد.

با‌این‌حال، کار به‌همین‌جا ختم نمی‌شود؛ زیرا در اپل واچ ۵ از فناوری جدیدی تحت نام LTPO استفاده شده که بسته‌به شرایط، نرخ نوسازی تصویر را از ۱ تا ۶۰ هرتز متغیر می‌سازد.

جهت‌یابی و مسیریابی

به‌روزرسانی قابلیت‌های مکانی در اپل واچ ۵ ابزار‌های جدیدی را در اختیار کاربران قرار داده تا درطول روز از آن استفاده کنند. قطب‌نمای داخلی و اپلیکیشن نقشه‌ به‌روز‌شده به افراد اجازه می‌دهد تا اطلاعات بیشتری درباره موقعیتشان و راهی که در پیش گرفته‌اند، کسب کنند. قطب‌نمای داخلی اپل واچ ۵ اکنون عرض و طول جغرافیایی، ارتفاع و شیب را نیز اندازه‌گیری و نمایش می‌دهد. 

اهالی کوپرتینو برای نمایش تفاوت‌های ایجادشده در این بخش، واچ‌فیس‌های خود را نیز به‌روزرسانی کرده‌اند تا اطلاعات جدیدی که ازطریق قطب‌نما دریافت می‌شود، برای کاربران نمایان سازد.

تماس بین‌المللی با مراکز اورژانس

برای ایمنی بیشتر دربرابر صدمات احتمالی، قابلیت تماس با مراکز اورژانس اکنون در بیش‌از ۱۵۰ کشور پشتیبانی خواهد شد؛ بنابراین برای تماس با اورژانس دیگر نباید در کشور‌های گزیده‌شده‌ی اپل قرار داشته باشید؛ زیرا از‌این‌پس در هر نقطه‌ای که باشید، اپل واچ ۵ با شناسایی راه ارتباطی با مراکز اورژانس آن منطقه، مستقیماً شما را به پرسنل پزشکی متصل می‌کند. 

توجه داشته باشید که قابلیت اشاره‌شده درصورت تشخیص سقوط از ارتفاع به‌صورت خودکار با مراکز اورژانس تماس خواهد گرفت ؛ البته برقراری تماس با مرکز اورژانس منوط‌به عدم تحرک در دقایق ابتدایی پس‌از سقوط است.

بدنه‌ی تیتانیومی

افزون‌بر ویژگی‌های بالا، کوپرتینویی‌ها برای نخستین‌بار اپل واچ را در بدنه‌ی تیتانیومی نیز روانه‌ی بازار خواهند کرد؛ آلیاژی که باوجود استحکام بیشتر، وزن کمتری در مقایسه‌با بدنه‌ی فلزی دارد. اگر علاقه‌مند به تهیه این نسخه هستید، می‌توانید آن را در دو رنگ کِرِم و خاکستری فضایی تهیه کنید.

اپل واچ سری ۵ / apple watch 5 series

با‌این‌حال، برای طرفداران آلیاژ‌های دیگر، همچنان اپل واچ ۵ در قالب بدنه‌ آلمینیومی، فلز ضدزنگ و سرامیکی دردسترس قرار دارد. توجه داشته باشید که این‌بار بدنه‌ی آلمینیومی اپل واچ ۵ به‌صورت کامل و ۱۰۰درصدی از آلمینیوم سری ۷۰۰۰ بازیافت‌شده ساخته شده است.

نسخه‌ی پایه‌ی اپل‌واچ ۵ مجهز به قطب‌نمای داخلی با قیمت ۳۹۹ دلار و نسخه‌ی Cellular این گجت با قابلیت برقراری تماس با قیمت ۴۹۹ دلار روانه‌ی بازار خواهد شد. 

در ادامه شما را به تماشای ویدیوی رسمی معرفی اپل واچ سری ۵ و ویدیوی تبلیغاتی اپل با عنوان «Dear Apple» دعوت می‌کنیم.

اگر پخش زنده‌ی رویداد اپل را از دست دادید، می‌توانید خلاصه‌ی کنفرانس را از اینجا تماشا کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات