خودرو اسپرت ساخت شرکت مکزیکی Vuhl در آمریکا عرضه می‌شود

یک‌شنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت خودروسازی Vuhl اولین سری محصولات خود را وارد بازار آمریکا کرد تا خلأ ایجاد‌شده براثر توقف فروش لوتوس الیز در بازار این کشور را پر کند.
تبلیغات

عرضه‌ی لوتوس الیز در بازار ایالات متحده‌ی آمریکا متوقف شده؛ اما خبر خوشحال‌کننده برای طرفداران خودروهای اسپرت سبک در این کشور، آغاز عرضه‌ی وول (Vuhl) در آمریکا است. شرکت خودروسازی وول مکزیک در رویداد مونته‌وری کالیفرنیا دو مدل با نام‌های 05ROC و 05RR را برای بازار آمریکا معرفی کرد. هنوز قیمت این دو مدل مشخص نشده است؛ اما سازنده اعلام کرده تمرکز خود را روی بازار میامی و کالیفرنیا و هیوستون خواهد گذاشت.

VUHL 05RR/05ROC

در همین راستا، این خودروساز نوپا اولین سری محصولات خود را که مدل 05RR هستند، در میامی تحویل مشتریان خواهد داد. در‌حالی‌که هنوز تحویل خودروها به مشتریان شروع نشده، وول اعلام کرده تعدادی سفارش را از ایالت‌های فلوریدا، کالیفرنیا، نیویورک و نوادا نیز دریافت کرده است. شرکت خودروسازی وول اطلاعات دقیقی از مدل‌های سفارش آمریکا خود منتشر نکرده است؛ اما گفته شده این خودروها همگی مجوز تردد در خیابان را دارند. قابلیت رانندگی در خیابان و جاده برای این خودروها مزیت بزرگی است؛ چراکه در بازار آمریکا خودروهای خیلی کمی در این کلاس وجود دارند.

VUHL 05RR/05ROC

براساس اطلاعاتی که از این خودروها در دست داریم، مدل اولیه‌ با نام Vuhl 05 به موتور ۲.۳ لیتری چهار سیلندر توربو مجهز است که می‌تواند ۳۲۰ اسب‌بخار قدرت و ۴۳۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. انتقال نیرو در این خودرو اسپرت به‌کمک جعبه‌دنده‌ی ۶ دنده‌ی دستی انجام می‌شود. با توجه به وزن ۷۳۰ کیلوگرمی، این خودرو می‌تواند سرعت خود را در ۳.۷ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتربرساعت برساند. ناگفته نماند سرعت این مدل ۲۵۰ کیلومتربرساعت است. 

VUHL 05RR/05ROC

مدل 05RR از نسخه‌ی تقویت‌شده‌ی موتور ۲.۳ لیتری توربو استفاده می‌کند و ۴۰۰ اسب‌بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد. در این نسخه، موتور به جعبه‌دنده سکوئنشال ۶ دنده از نوع مسابقه‌ای متصل شده است. سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت ۲.۷ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۲۷۵ کیلومتر‌بر‌ساعتی از دیگر ویژگی‌های وول 05RR است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات