سامسونگ حافظه‌ی SSD صد لایه‌‌ی V-NAND تولید می‌کند

چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ موفق شده است با تولید حافظه‌های جدید صد لایه از نوع V-NAND، پیشتاز صنعت تولید SSD برای رایانه‌های شخصی شود.
تبلیغات

سامسونگ برای اولین‌بار در صنعت حافظه‌های SSD، حافظه‌های V-NAND با صد لایه تولید کرده است. سامسونگ می‌گوید فناوری حافظه‌ی سه‌بیتی V-NAND با ظرفیت ۲۵۶ گیگابیت برای تولید هاردهای SSD مخصوص رایانه‌های شخصی قدرتمند به‌کار خواهد رفت. این غول فناوری کره‌ای اعلام کرده است حافظه‌ی صد لایه‌ای اشاره‌شده ازنظر سرعت و بهره‌وری و بازده انرژی بهترین محصول موجود در بازار خواهد بود.

به‌گفته‌ی سامسونگ، این شرکت از قبل تولید حافظه‌های SSD SATA با ظرفیت ۲۵۰ گیگابایت را برای یکی از مشتریان آغاز کرده است و قصد دارد در نیمه‌ی دوم سال جاری، تولید این محصول را برای پاسخ‌گویی به تقاضاها افزایش دهد و حافظه‌های SSD و eUFS سه‌بیتی ۵۱۲ گیگابیتی از نوع V-NAND و با مشخصات متفاوت تولید کند.

این تولیدکننده‌ی محصولات رایانه‌ای و موبایلی معتقد است حافظه‌ی صد لایه‌ای یا همان نسل ششم V-NAND می‌تواند در نوشتن اطلاعات به سرعتی معادل ۴۵۰ میکروثانیه و در خواندن اطلاعات به سرعتی معادل ۴۵ میکروثانیه دست پیدا کند. عملکرد این حافظه در مقایسه با حافظه‌های ۹۰ لایه‌ای V-NAND نسل قبل، ۱۰ درصد افزایش و مصرف انرژی آن ۱۵ درصد کاهش یافته است. همچنین، سامسونگ تعداد مراحل فرایند تولید این محصول و اندازه‌ی کلی تراشه را کاهش داده که این امر میزان تولید را ۲۰ درصد افزایش داده است. این غول فناوری کره‌ای قصد دارد در آینده‌ای نزدیک، از حافظه‌های جدید V-NAND در ساخت تلفن‌همراه و خودروها بهره گیرد و جایگاه خود را در این صنعت مستحکم‌تر کند.

ناگفته نماند سامسونگ پیش‌ از انتشار گزارش درآمدهای نیمه‌ی دوم سال، هشدارهایی مبنی‌بر تزلزل پایدار در درآمدهای خود داده بود. ازجمله‌ عوامل این تزلزل‌ها می‌توان به تنش‌های موجود میان ژاپن و کره‌‌جنوبی اشاره کرد. شایان ذکر است ژاپن در روزهای آغازین هفته‌ی جاری، کره‌‌جنوبی را از فهرست شرکای تجاری دلخواهش حذف کرد و ماه گذشته نیز، محدودیت‌هایی بر تجارت مواد حیاتی لازم برای ساخت نیمه‌هادی‌ها علیه این کشور اعمال کرد.

با‌ تمام این‌ها، هنوز در تولید حافظه‌های سامسونگ هیچ کاهشی مشاهده نشده است و این شرکت کره‌ای قصد دارد در نیمه‌ی دوم سال، سرمایه‌گذاری بیشتری روی این بخش کند. گفتنی است شرکت SK Hynix کره‌‌جنوبی نیز به‌دنبال تدوین برنامه‌هایی برای مقابله با شرایط سخت احتمالی بوده است.

درپایان، گفتنی است سود عملیاتی سامسونگ در سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری در مقایسه با سال گذشته به نصف رسیده است و سود کسب‌وکار تولید و فروش حافظه‌های این شرکت نیز به‌دنبال کاهش تقاضا، به‌ میزان چشمگیری سقوط کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات