اپل احتمالا مک‌ بوک پرو با نمایشگر ۱۶ اینچی را جایگزین نسخه ۱۵ اینچی می‌کند

چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
مؤسسه‌ی IHS Markit ادعا می‌کند در ماه سپتامبر (شهریور)، اپل مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی را به‌عنوان جایگزین نسخه‌ی ۱۵ اینچی معرفی خواهد کرد.
تبلیغات

به‌گزارش مؤسسه‌ی تحقیقاتی IHS Markit اپل در آینده‌ای نزدیک، مدل ۱۵ اینچی مک‌بوک پرو را تولید نخواهد کرد. جف لین، رئیس بخش تحقیق و تحلیل ISH، در گزارشی توضیح می‌دهد احتمالا نسخه‌ی ۱۶ اینچی مک‌بوک پرو جایگزین مدل ۱۵ اینچی خواهد شد.

مجله‌ی فوربس در گزارشی آورده است بنا به‌گفته‌ی لین، احتمالا نسخه‌ی جدید ۱۶ اینچی با پردازنده‌های Coffe Lake سری H اینتل به بازار خواهد آمد؛ پردازنده‌هایی که در نسخه‌ی ۱۵ اینچی نیز استفاده شده است. سایر گزارش‌ها حاکی از آن است که این مدل صفحه‌نمایشی با حاشیه‌های کم با رزولوشن ۳۰۷۲ در ۱۹۲۰ خواهد داشت. همچنین به‌نظر می‌رسد کوپرتینویی‌ها مشغول کار روی کیبوردی با مکانیزم سوئیچ قیچی‌ (Scissor Switch) برای این مدل هستند.

گفتنی است IHS Markit قبلا گزارش داده بود نسخه‌ی ۱۶ اینچی مک‌بوک پرو برای عرضه در سپتامبر ۲۰۱۹ (شهریور ۱۳۹۸) آماده خواهد شد. پیش‌ازاین، جف لین ادعا کرده بود مک‌بوک پرو جدید سپتامبر وارد خط‌تولید خواهد شد. این در حالی است که تقریبا به تاریخ ادعایی لین نزدیک هستیم و اپل به‌هیچ‌وجه نمی‌تواند مک‌بوک پرو را در چنین زمان کوتاهی تولید کند.

از دیدگاه دیجیتال ترندز (Digital Trends)، تاریخ تولید سپتامبر نشان می‌دهد که تاریخ عرضه‌ی این محصول بهار ۲۰۲۰ خواهد بود. اپل معمولا از این چهارچوب زمانی برای عرضه‌ی مک‌بوک استفاده می‌کند تا فضای کافی برای رویداد سپتامبر خود داشته باشد که روی آیفون‌ها متمرکز است. برای مثال، در مه ۲۰۱۹ (اردیبهشت ۱۳۹۸) اپل مدل‌های مک‌بوک پرو را با نسل نهم پردازنده‌های اینتل به‌روزرسانی کرد.

اگر اپل بهار ۲۰۲۰ را برای عرضه در نظر داشته باشد، حرف بعدی لین کمی گیج‌کننده می‌شود. او بر این باور است که اپل تولید نسخه‌ی ۱۵ اینچی مک‌بوک پرو را نوامبر ۲۰۱۹ (آبان ۱۳۹۸) متوقف خواهد کرد. این کار اپل را به موجودی انبارش وابسته می‌کند؛ کاری که تیم کوک در آن سابقه‌دار است؛ مگر اینکه اپل سنت‌شکنی کند و زمان تعطیلاتی برای معرفی نسخه‌ی جدید مک‌بوک پرو در نظر بگیرد؛ کاری که هیچ‌وقت تاکنون انجام نشده است.

با تمام این‌ها، لین در گزارش خود می‌گوید تأیید این تاریخ را از تأمین‌کنندگان پنل و قطعات اصلی اپل گرفته و کاملا مطمئن است که مدل ۱۵ اینچی به‌زودی به پایان راه خواهد رسید. با وجود ابهام در تاریخ عرضه، واضح است که اپل برای مک‌بوک پرو برنامه‌ی ویژه‌ای در نظر دارد. برای کسب اطلاع از تاریخ دقیق عرضه نسخه‌ی ۱۶ اینچی مک‌بوک پرو، پیشنهاد می‌کنیم اخبار زومیت را دنبال کنید.

قیمت به‌روز و مشخصات فنی و تمام اطلاعات لازم برای خرید ارزان‌ و آگاهانه‌ی انواع مک‌بوک‌های اپل را در بخش محصولات زومیت بیابید. در این بخش، علاوه‌بر مشخصات فنی دقیق و پاسخ به پرسش‌های شما، امکان مقایسه‌ی دو یا چند محصول درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس شما خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات