پتنت جدید شیائومی گوشی هوشمندی را با صفحه‌ خورشیدی نمایش می‌دهد

دوشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۲
مطالعه 2 دقیقه
به‌تازگی شیائومی پتنت جدیدی را به ثبت رسانده است که گوشی هوشمندی با صفحه‌ی خورشیدی یکپارچه را به‌ تصویر می‌کشد.
تبلیغات

اگر جزو افرادی هستید که به‌واسطه‌ کارتان دائما در محیط‌ بیرون به سر می‌برید و همیشه با معضل اتمام شارژ باتری درگیر هستید، احتمالاً شیائومی در آینده اخبار خوشی برایتان خواهد داشت. 

به‌تازگی وب‌سایت LetsGoDigital پتنت طراحی جدیدی را از شیائومی کشف کرده که گوشی هوشمندی را با صفحه‌ خورشیدی یکپارچه به‌ تصویر می‌کشد. 

پتنت شیائومی

در این پتنت، دستگاهی با طراحی تمام‌صفحه را می‌بینیم که روزنه‌ مربوط به دوربین نیز در آن پیدا نیست؛ از‌این‌رو انتظار می‌رود دوربین سلفی به‌مانند حسگر اثرانگشت در زیر نمایشگر قرار گرفته باشد. 

جالب توجه است که وجود صفحه‌ خورشیدی روی ضخامت دستگاه اثری نگذاشته است؛ به‌طوری‌که اگر از زاویه بالا به‌ دستگاه نگاه کنیم، هیچ‌چیز غیرعادی به‌چشم نمی‌خورد. شیائومی به‌دنبال این است که ازطریق صفحه‌ خورشیدی موردبحث، معظل کاربرانی که همواره به‌دنبال شارژر و اتصال دستگاهشان به برق هستند را برای همیشه برطرف سازد تا بدون اینکه کاری انجام دهند، به‌واسطه‌ تابش اشعه‌ خورشید، گوشی خود را شارژ کنند. 

با‌این‌حال، پرسش مهمی که پیش‌ می‌آید، عملی‌بودن این ایده در دنیای واقعی است. پیش‌تر و در سال ۲۰۱۰ الجی توانسته بود دستگاهی با همین کارکرد را توسعه‌ دهد که تابش ۱۰ دقیقه‌ای خورشید، ۲ دقیقه به شارژدهی دستگاه برای مکالمه می‌افزود؛ اما از‌آنجایی که این اتفاق مدت‌ها پیش رخ داده و درطول سال‌های گذشته، فناوری پیشرفت چشمگیری کرده است قطعاً راهکار‌های فعلی از حیث عملکرد، بهینه‌تر هستند.

سؤال دیگری که به‌وجود می‌آید، مدیریت گرمای تولید شده از صفحه‌ خورشیدی است. باتوجه‌به‌ جنس این صفحات، معمولاً گرمای زیادی نیز توسط صفحات خورشیدی تولید می‌شوند. حال باید دید چینی‌ها برای غلبه بر این چالش چه راهکار‌هایی را در نظر گرفته‌اند.

دیدگاه خود را درباره‌ی این پتنت با ما و دیگر کاربران به‌اشتراک بگذارید. به‌باور شما، ساخت چنین دستگاهی می‌تواند در عمل کارآمد باشد و مورد استقبال مشتریان قرار بگیرد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات