احتمال افزایش قیمت دوربین‌ها و لنزها به‌دنبال وضع تعرفه‌‌های جدید آمریکا علیه چین

یک‌شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۱
مطالعه 3 دقیقه
با افزایش تنش‌ها میان دو کشور چین و آمریکا، ترامپ هم تصمیماتی برای اعمال فشار بیشتر بر چین گرفته است. سؤال اینجا است آیا این تصمیمات به‌ضرر مردم آمریکا، به‌ویژه جامعه‌ی عکاسان این کشور، تمام می‌شود؟
تبلیغات

دونالد ترامپ اعلام کرده‌ است که از اول سپتامبر، موج تازه‌ای از تعرفه‌ها برای کالاهای وارداتی از چین وضع خواهد شد. این موج جدید ۱۰ درصدی علاوه‌بر افزایش ۲۵ درصدی‌ این تعرفه‌های گمرکی که پیش‌تر اعمال شده بود، ممکن است باعث افزایش قیمت دوربین‌ها و لنزها و سایر تجهیزات عکاسی وارداتی از چین شود.

ترامپ شب گذشته در توییتی بیان کرد:

ایالات متحده‌ی آمریکا از اول سپتامبر افزایش ۱۰ درصدی در تعرفه‌ی ۳۰۰ میلیون دلار از کالاهای وارداتی چین را اعمال خواهد کرد.

پیش‌ازاین، تعرفه‌ی ۲۵ درصدی برای ۲۵۰ میلیون دلار کالای وارداتی از چین وضع شده بود. ترامپ پس از انتشار این توییت، اعلام کرد موج جدید افزایش ۱۰ درصد این کالاها را شامل نمی‌شود. وی در ادامه افزود:

نمایندگان کشور ما به‌تازگی از چین بازگشته‌اند و در مذاکراتی سازنده درباره‌ی وضعیت آینده‌ی توافقات تجاری دو کشور شرکت کردند. تصور می‌کردیم سه ماه پیش با کشور چین قرارداد بسته بودیم؛ اما متأسفانه گویا چین پیش از امضای این قرارداد، تصمیم گرفته است در این زمینه مذاکره‌ی دیگری کند. پیش‌از‌این، کشور چین موافقت کرده بود محصولات کشاورزی بسیار زیادی از آمریکا بخرد؛ اما به قول خود عمل نکرد. علاوه‌بر‌این، شی جین‌پینگ، رئیس جمهور چین گفت فروش Fentanyl به ایالات متحده را متوقف می‌کند. این اتفاق هرگز نیفتاد و بسیاری از آمریکایی‌ها همچنان در دام مرگ گرفتار می‌شوند. مذاکرات تجاری ادامه دارد و در همین حال، از اول سپتامبر افزایشی ۱۰ درصدی در تعرفه‌ی ۳۰۰ میلیون دلار کالای وارداتی از چین را وضع خواهیم کرد. این افزایش ۲۵۰ میلیون دلار کالایی را شامل نمی‌شود که پیش‌از‌این روی آن‌ها تعرفه‌ی ۲۵ درصدی وضع شده است. مشتاقانه منتظر ادامه‌ی گفت‌وگوی مثبت خود با چین درباره‌ی توافقات تجاری هستیم و احساس می‌کنیم آینده‌ی دو کشور در این زمینه بسیار روشن خواهد بود.

این ۳۰۰ میلیون دلار کالا شامل تمام محصولات عکاسی از دوربین‌های عکاسی تا لنزها و لوازم جانبی و حتی محصولات عکاسی فیلمی (آنالوگ) می‌شود. اگرچه دلایل سیاسی افزایش تعرفه‌ها خارج از بحث جامعه‌ی عکاسی است، تأثیرات احتمالی آن بر تجهیزات عکاسی مایه‌ی نگرانی عکاسان است.

طبق گزارش‌ها، سونی هم لنزهای ۳۵ میلی‌متری f/1.8 را با قیمت بسیار گران‌تری در آمریکا خواهد فروخت؛ زیرا این لنزها در چین نیز تولید می‌شوند. ناگفته نماند سونی پیش‌تر هشدار داده بود افزایش در تعرفه‌ها با افزایش قیمت پلی‌استیشن برای مصرف‌کنندگان آمریکایی همراه خواهد بود و بر همین اساس، می‌توان گفت قیمت دوربین‌ها و تمام تجهیزات عکاسیِ ساخت چین هم افزایش خواهد یافت.

البته، دونالد ترامپ در توییتش اعلام کرده است مذاکرات تجاری ادامه دارد و موضوع را با یادداشتی امیدوارانه به‌پایان رسانده است. با‌این‌حال، اگر تا قبل از اعمال تعرفه‌ها در اول سپتامبر تغییری در این روند ایجاد نشود، افزایش قیمت‌ها در همه‌ی محصولات چینی از Godox گرفته تا محصولات ژاپنیِ ساخته‌شده در چین مانند لنزهای بسیار محبوب 105mm f / 1.4E ED نیکون را شاهد خواهیم بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات