ارزان‌ترین مدل از کراس اور برقی آئودی e-tron رونمایی شد

شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۶
مطالعه 3 دقیقه
نسخه‌ی پایه از کراس‌اور برقی آئودی ای-ترون کواترو با باتری ۷۱ کیلووات‌ساعتی و شعاع حرکتی حدودا ۳۰۰ کیلومتری، تا سال آینده در بازارهای اروپایی عرضه خواهد شد.
تبلیغات

آئودی ای-ترون 50 کواترو (e-tron 50 Quattro) به‌عنوان مدل پایه از این کراس‌اور الکتریکی تا سال آینده در اروپا عرضه خواهد شد. گفتنی است قابلیت تمام‌چرخ محرک به‌لطف یک موتور الکتریکی برای هر محور در این خودرو الکتریکی استفاده می‌شود. قدرت خروجی دو موتور درمجموع به ۳۰۸ اسب‌بخار و گشتاور نیز به ۵۴۰ نیوتن‌متر می‌رسد. هر دو موتور به باتری ۷۱ کیلووات‌ساعتی متصل هستند و این کراس‌اور برقی می‌تواند طبق استاندارد WLTP، با هر بار شارژ مسافتی حدود ۳۰۰ کیلومتر را بپیماید.

Audi e-tron 50 Quattro / آئودی ای-ترون کواترو

کراس‌اور آئودی ای-ترون 50 برای شارژ از ایستگاه‌های استاندارد خانگی و ایستگاه‌های شارژ ۴۰۰ ولت و شارژرهای سریع ۱۲۰ کیلوواتی پشتیبانی می‌کند. باتری این خودرو با متصل‌شدن به یکی از این شارژرها، می‌تواند در مدت ۳۰ دقیقه، به ۸۰ درصد ظرفیت کل خود برسد.

Audi e-tron 50 Quattro / آئودی ای-ترون کواترو

گفته می‌شود ای-ترون 50 برای رسیدن از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت فقط به هفت ثانیه زمان نیاز دارد و حداکثر سرعت آن به‌صورت الکترونیکی به ۱۹۰ کیلومتربرساعت محدود است. تجهیزات موجود در آئودی ای-ترون 50 عبارت‌اند از: صفحه‌نمایش دیجیتال داشبورد و دو سیستم لمسی روی صفحه‌ی داشبورد و استفاده از دوربین به‌جای آینه‌های جانبی.

Audi e-tron 50 Quattro / آئودی ای-ترون کواترو

در مقایسه با مدل کنونی آئودی ای-ترون 55، نسخه‌ی جدید ۴۶ اسب‌بخار قدرت و ۲۱ نیوتن‌متر گشتاور کمتری دارد. همچنین زمان صفر تا ۱۰۰ کیلومتر تقرییا ۰.۵ ثانیه کندتر می‌شود و حداکثر سرعتش نیز ۱۰ کیلومتربرساعت کاهش می‌یابد. شاید بتوان مهم‌ترین تغییر نسخه‌ی جدید را کاهش ۲۴ کیلووات‌ساعتی ظرفیت بسته باتری دانست که شعاع حرکتی را تا ۱۰۰ کیلومتر طبق استاندارد WLTP کمتر می‌کند.

مسئولان آئودی می‌گویند برای دستیابی به بیشترین بازده ممکن، در اکثر شرایط رانندگی فقط موتور الکتریکی عقب استفاده می‌شود؛ ولی درصورت نیاز، موتور برقی جلو نیز فعال خواهد شد. نسخه‌ی پایه آئودی ای-ترون از سیستم تعلیق بادی برای اطمینان از پایداری و فرمان‌پذیری بهتر بهره می‌برد. همچنین، امکان بهره‌گیری از اتصال به سیستم شارژ آئودی با قابلیت‌های هوشمند، مانند شارژ خودرو الکتریکی در ساعت‌های خارج از مصرف اوج برق برای مصارف خانگی، ارائه می‌شود. 

دستیار کارای استاندارد آئودی با نشان‌دادن اطلاعات پیش‌بینی‌شده روی داشبورد دیجیتال، به راننده کمک می‌کند سبک رانندگی اقتصادی داشته باشد. افزون‌براین، در این سیستم از حسگرهای راداری، دوربین‌، داده‌های ناوبری و اطلاعات خودرو به محیط (Car-to-X) برای شناسایی محیط ترافیک و مسیر حرکت استفاده می‌شود.

Audi e-tron 50 Quattro / آئودی ای-ترون کواترو

تولید نسخه‌ی پایه آئودی ای-ترون 50 کواترو قرار است امسال درکنار نسخه‌ی 55 در کارخانه این شرکت در بلژیک آغاز شود، البته جزئیات مربوط به قیمت‌گذاری مدل جدید هنوز اعلام نشده است. شایان ذکر است آئودی ای-ترون 55 نیز تا اواخر سال جاری میلادی راهی بازار می‌شود و علت تأخیر در عرضه‌ی این نسخه، تغییر فرایند تولید ناشی از مقررات انتشار آلایندگی WLTP در اروپا عنوان شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات