گوگل پلی Pass برای رقابت با اپل آرکید وارد مرحله آزمایشی شد

شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل تأیید کرده است در حال آزمایش سرویس جدیدی به‌نام گوگل پلی پس به‌عنوان برنامه‌ی اشتراکی جدید است.
تبلیغات

امروزه، شرکت‌های زیادی به خدمات اشتراکی علاقه‌مند شده‌اند. اپل پیش‌از‌این، خدمات اپل موزیک و آی‌کلاد و اپل‌نیوز پلاس را به افرادی پیشنهاد می‌داد که خواهان آن بودند و در اواخر سال جاری، برنامه‌ای دیگر با نام اپل آرکید به این فهرست افزوده خواهد شد. ایده‌ی اصلی اپل آرکید این است که به مشترکان اجازه‌ی دسترسی نامحدود به بازی‌های موبایلی را می‌دهد.

در‌حال‌حاضر، این برنامه ایده‌ای است که هنوز برای دیده‌شدن جا دارد؛ اما گوگل برای فهمیدن آن صبر نکرده و در حال آزمایش سرویس اشتراکی جدیدی با نام گوگل‌پلی پس (Google Play Pass) است. مانند اپل آرکید، این برنامه در ازای پرداخت ماهانه ۴.۹۹ دلار اجازه‌ی دسترسی کاربر به مجموعه‌ای از برنامه‌ها را خواهد داد.

گوگل پلی پس

سایت Android Police اولین‌بار به‌لطف خواننده‌ای ناشناس که اسکرین‌شات‌های زیادی از این برنامه‌ ارسال کرده بود، متوجه این موضوع شد. به‌نظر می‌رسد گوگل‌پلی پس یک قدم از اپل آرکید جلوتر رفته و به‌جای بازی، هم‌زمان به بازی و برنامه اجازه‌ی دسترسی می‌دهد و تجربه‌ای عاری از تبلیغات را تضمین می‌کند.

گوگل پلی پس

از عکس‌های موجود این جمله را می‌توان خواند: «از بازی‌های اکشن تا پازل‌ها و برنامه‌های تناسب اندام، با گوگل‌پلی پس به هزاران بازی و برنامه‌ی ویژه دسترسی خواهید داشت؛ بدون تبلیغات یا هزینه‌ی دانلود یا پرداخت درون‌برنامه‌ای». Android Police صحت این اسکرین‌شات‌ها را از گوگل جویا شده و این شرکت تأیید کرده این برنامه در مرحله‌ی آزمایشی است. متأسفانه گوگل اطلاعات بیشتری از این سرویس نداده است؛ بنابراین نمی‌دانیم چه زمانی به‌طور عمومی عرضه خواهد شد.

این امکان وجود دارد که گوگل‌پلی پس قبل از اپل آرکید عرضه شود. البته، اپل هنوز زمان مشخصی برای عرضه‌ی اپل آرکید اعلام نکرده و صرفا گفته است این برنامه عرضه می‌شود. با وجود اینکه گوگل‌پلی پس در مرحله‌ی آزمایش قرار دارد، به‌راحتی می‌توان فهمید رقابتی بین این دو شرکت در این زمینه راه افتاده است که چه کسی زودتر برنامه‌ی اشتراکی خود را عرضه می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات