کمک مالی اپل برای حفظ و احیای جنگل‌های بارانی آمازون

چهارشنبه ۶ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۷
مطالعه 2 دقیقه
اپل که سابقه‌ای طولانی در حمایت‌های مالی از آسیب‌دیدگان حوادث داشته است، این بار نیز تصمیم گرفته تا در جهت حفظ و احیای جنگل‌های بارانی آمازون قدم بردارد.
تبلیغات

تیم کوک، مدیرعامل اپل اعلام کرده است که اپل در نظر دارد برای خاموش کردن هرچه زودتر آتش‌سوزی و جلوگیری از تخریب بیشتر جنگل‌های بارانی آمازون کمک مالی پرداخت کند. کوک گفت که آنچه امروز در آمریکای جنوبی درحال وقوع است «بسیار ویران‌گر» است.

تیم کوک

وسعت آتش‌سوزی در جنگل‌های بارانی آمازون طی چند هفته‌ی گذشته در سراسر آمریکا با رکورد بی‌سابقه‌ای در حال افزایش است. امسال، بیش از ۷۹ هزار و ۵۰۰ آتش‌سوزی در برزیل به وقوع پیوسته که بیش از نیمی از آن در آمازون بوده است.

آتش‌سوزی معمولا در این زمان از سال در آمازون به‌دلیل خشکی هوا رخ می‌دهد، اما امسال با گزارش بیش از ۱۰ هزار آتش‌سوزی جدید، تنها طی هفته‌ی گذشته اوضاع را بسیار وخیم‌تر از قبل کرده است. به‌طوری که تعداد آتش‌سوزی‌ها در برزیل نسبت به سال گذشته ۸۵ درصد افزایش یافته است.

به گزارش لس‌آنجلس تایمز:

تابستان امسال شعله‌های آتش در سراسر جنگل بارانی آمازون شعله‌ور شدند و هر روز میلیون‌ها تن دی اکسید کربن در جو خارج می‌شود. این درحالی است که اصلی‌ترین نگرانی دانشمندان چیز دیگری است. آن‌ها به مراتب بیشتر نگران علت آتش‌سوزی‌ها هستند؛ افزایش چشمگیر در جنگل‌زدایی غیرقانونی که می‌تواند جهان را از یک بافر مهم در برابر تغییرات آب‌و‌هوا محروم کند.طبق گزارش مؤسسه‌ی ملی پژوهش‌های فضایی برزیل که به اختصار (INPE) خوانده می‌شود، هر دقیقه منطقه‌ای به وسعت یک زمین فوتبال از جنگل‌های آمازون از بین می‌رود. برآوردهای اولیه از داده‌های ماهواره‌ای نشان می‌دهد که جنگل‌زدایی در ماه ژوئن تقریباً ۹۰ درصد و و در ماه ژوئیه ۲۸۰ درصد نسبت به ماه مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

کوک اعلام کرده است که اپل برای حفظ و احیای جنگل‌های آمازون که در آتش درحال سوختن هستند، کمک مالی خواهد کرد. او افزود:

دیدن آتش‌سوزی و ویرانی جنگل‌های بارانی آمازون که یکی از مهم‌ترین اکوسیستم‌های جهان به‌شمار می‌رود، بسیار تاسف‌آور است. اپل با افتخار برای حفظ تنوع‌ زیستی و بازگرداندن جنگل‌های حیاتی آمازون در سراسر آمریکای لاتین کمک مالی خواهد کرد.

همچنین، کوک هفته‌ی گذشته ۵ میلیون دلار بازار سهام اپل (AAPL) را به خیریه‌ای ناشناخته اهدا کرده بود. این درحالی است که کمک مالی اخیر اپل، کاملا متفاوت از اهدای مبالغی درجهت نجات جنگل‌های بارانی آمازون است. گفتنی است که کوک سال گذشته کمک مالی مشابهی انجام داده بود و اظهار داشت که قصد دارد با استفاده از «رویکردی سیستماتیک» تمام ثروت خود را اهدا کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات