عکس جدیدی از هواوی میت 30 پرو درز پیدا کرد

سه‌شنبه ۵ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۱
مطالعه 4 دقیقه
به‌تازگی در شبکه‌ی اجتماعی چینی Weibo، عکس جدیدی از هواوی میت 30 پرو با دوربین‌های چهارگانه‌ و چینش دایره‌ای درز پیدا کرده است.
تبلیغات

انتظار می‌رود که گوشی‌ میت 30 پرو هواوی در ماه سپتامبر یا اکتبر ۲۰۱۹ به‌همراه مدل معمولی میت 30 رونمایی شود. با نزدیک‌شدن به‌تاریخ معرفی رسمی این گوشی، شایعات و عکس‌های درز یافته از آن نیز به مرور افزایش می‌یابند. با این وجود، اگر جدیدترین عکس درز پیدا کرده از میت 30 پرو هواوی واقعیت داشته باشد، شفاف‌ترین دید از ظاهر این گوشی را به نمایش می‌گذارد.

اکنون جدیدترین عکس تبلیغاتی منتشر شده از هواوی، طبق معمول در شبکه‌ی اجتماعی چینی Weibo منتشر شده است. عکس انتشار یافته به خوبی ظاهر جلو و پشت گوشی را همچون عکس‌های رسمی به‌نمایش می‌گذارد.

هواوی میت 30 پرو

قابل‌توجه‌ترین ویژگی میت 30 پرو در عکس منتشر شده، لنز دوربین چهار گانه‌ با چینش دایره‌ای شکل در پشت گوشی است. پیش‌تر، شایعاتی مبنی بر معرفی میت 30 پرو با ۲ حسگر ۴۰ مگاپیکسلی، حسگر ToF برای ثبت عکس‌های بوکه و یک حسگر ۸ مگاپیکسلی با لنز تله‌فوتو برای ثبت عکس‌ با زوم بیشتر، منتشر شده بود. با این وجود، شایعاتی هم مبنی بر استفاده از ۳ یا ۵ حسگر در چینش مستطیلی منتشر شده بود که البته هیچ کدام از آن‌ها پایه و اساس رسمی نداشتند. در عکس جدید، نمایشگر منحنی در گوشه‌ها، شبیه به مدل P30 پرو دیده می‌شود.

هواوی میت 30 / Huawei mate 30

در قسمت کناری هم چیزی شبیه به حسگر اثر انگشت مشابه Honor 20 دیده می‌شود که ممکن است دکمه‌ی پاور گوشی باشد. با مشاهده‌ی نمایشگر میت 30 پرو، می‌توان به استفاده از ناچ بزرگ برای قرارگیری دوربین سلفی و سنسورها پی برد. ناچ استفاده شده ابعادی عریض، طویل و در عین حال نازک دارد که به نظر نازک‌ترین ناچ مورداستفاده‌ی هواوی تاکنون محسوب می‌شود. ممکن است که ناچ عریض تنها برای مدل میت 30 پرو استفاده شود؛ زیرا پیش‌تر در مدل میت 20 پرو هم شاهد استفاده از ناچ واید بودیم، در حالی که در مدل میت 20 معمولی از یک بریدگی قطره‌ای شکل کوچک استفاده شده بود.

Huawei P30 / هواوی P30

با بازگرداندن ناچ عریض (هیچ کدام از گوشی‌های P30 و P30 پرو از ناچ عریض استفاده نکردند)، به نظر می‌رسد هواوی از رقابت بر سر کاهش سایز ناچ یا حذف کلی آن (برای افزایش دادن نسبت صفحه‌نمایش به بدنه) پا پس کشیده است؛ روندی که اخیرا در بازار تلفن های هوشمند بسیار متداول شده بود. 

آیا عکس منتشر شده واقعیت دارد؟

در حالی که رندر منتشر شده از میت 30 پرو، تصویری رسمی به‌نظر می‌رسد؛ اما به‌طور حتم نمی‌توان اصالت آن را تضمین کرد. مورد اول، نزدیک‌ترین گوشی به‌ تصویر به‌طور غیر معمولی زاویه‌دار است. بدین ترتیب می‌توان این طور برداشت کرد که ظاهر گوشی دست‌کاری شده یا به‌طور غیرحرفه‌ای ویرایش شده است. اگر عکس‌ها در دست تیمی حرفه‌ای از ویراستاران گرفته شده بود، احتمالا این مشکل پیش نمی‌آمد.

هواوی میت 30 پرو / huawei mate 30 pro

مورد دوم، تمامی مشخصات اعلام شده در تصویر پیش‌تر هم منتشر شده بودند. به‌طور مثال، صحبت‌هایی در رابطه با تراشه کرین 990 انجام گرفته که انتظار می‌رود در سبد محصولات بعد از میت 30 پرو استفاده شود. مورد سوم، طراحی گوشی بسیار ساده است. با این وجود، شرکت هواوی نیز برای تبلیغات از این سبک استفاده می‌کند که این موضوع، احتمال تقلید رندرهای طرفداران از عکس‌های گوشی‌های معرفی‌شده‌ی هواوی را فراهم می‌آورد.

میت 30 پرو

در سایت Slashleaks که اصالت عکس‌های درز پیدا کرده در حوزه‌ی فناوری را بررسی می‌کند، عکس مذکور صلاحیت ۶۳ درصدی را کسب کرده است که در مقایسه با تعداد زیادی از عکس‌های دیگر، امتیاز مناسبی محسوب نمی‌شود. بنابراین نمی‌توان به عکس منتشر شده اطمینان کرد. به هر ترتیب، در تاریخی بین ماه‌های سپتامبر و اکتبر مشخص خواهد شد که آیا عکس منتشر شده واقعیت دارد یا خیر.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات