آئودی RS6 آوانت مدل ۲۰۲۰ رونمایی شد

چهارشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
آئودی مدل استیشن اسپرت RS6 آوانت را با پیشرانه‌ی ۵۹۱ اسب‌بخاری معرفی کرد.
تبلیغات

آئودی بالاخره به درخواست‌های مکرر خریداران خود در آمریکا پاسخ داد و قرار است مدل استیشن RS6 را در بازار آمریکا عرضه کند. RS6 آوانت به‌مناسبت بیست‌و‌پنجمین سال شروع تولید مدل‌های RS آئودی به‌عنوان نسخه‌های قدرتمند این شرکت وارد بازار آمریکا خواهد شد. به‌گفته‌ی الیور هافمان، مدیر بخش خودروهای اسپرت آئودی، در ۲۵ سال تولید مدل‌های RS، مدل RS6 به‌عنوان یکی از شاخص‌ترین خودروهای این سری شناخته می‌شود و طرفداران زیادی در سر‌تا‌سر جهان دارد. حالا RS6 محبوب اولین‌بار وارد بازار آمریکای‌شمالی نیز خواهد شد.

Audi RS 6 Avant (2019)

آئودی RS6 آوانت از زبان طراحی مدل جدید A6 استفاده می‌کند. در نمای جلو RS6، باید به جلوپنجره‌ی بزرگ با دو ورودی هوای بزرگ در اطراف اشاره کرد. طراحی این بخش‌های باعث شده است RS6 ظاهری تهاجمی داشته باشد. در بخش عقب نیز، همین رویکرد دیده می‌شود و باید به دو خروجی اگزوز بزرگ و دیفیوزر عقب مشکی و تزیین نقره‌ای اشاره کرد که RS6 را کاملا از مدل‌های عادی آئودی متمایز می‌کنند. 

Audi RS 6 Avant (2019)

قدرت موردنیاز RS6 از پیشرانه‌ی تویین‌توربوشارژ هیبریدی با حجم چهار لیتر تأمین می‌شود. این پیشرانه‌ی V8 می‌تواند ۵۹۱ اسب‌بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. با این مشخصات، RS6 جدید قوی‌ترین مدل این خودرو تاکنون به‌حساب می‌آید. موتور الکتریکی آئودی به جعبه‌دنده‌ی هشت‌سرعته‌ی خودکار تیپ‌ترونیک مجهز است که نیرو تولیدشده را با کمک سیستم چهارچرخ محرک کواترو به چرخ‌ها ارسال می‌کند. آئودی RS6 آوانت برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت تنها به ۳.۶ ثانیه زمان نیاز دارد و حداکثر سرعت آن روی ۲۵۰ کیلومتربرساعت محدود شده‌ است.

Audi RS 6 Avant (2019)
Audi RS 6 Avant (2019)
Audi RS 6 Avant (2019)
Audi RS 6 Avant (2019)
Audi RS 6 Avant (2019)

البته، آئودی بسته‌ی سفارشی داینامیک (Dynamic) را برای این خودرو عرضه می‌کند که حداکثر سرعت را به ۲۸۰ کیلومتر‌بر‌ساعت افزایش می‌دهد. آئودی بسته‌ی سفارشی دیگر هم با نام داینامیک پلاس در نظر گرفته است که حداکثر سرعت را به ۳۰۵ کیلومتر‌بر‌ساعت می‌رساند. این بسته‌های سفارشی تنها به حداکثر سرعت خودرو مربوط نیستند؛ بلکه RS6 آوانت را به دیفرانسیل مرکزی مکانیکی هم مجهز می‌کنند که می‌تواند تا ۷۰ درصد نیروی پیشرانه را به چرخ‌های جلو یا ۸۵ درصد را به چرخ‌های عقب انتقال دهد. 

Audi RS 6 Avant (2019)

مدل جدید RS6 آوانت اولین‌بار به‌صورت استاندارد به سیستم سیستم تعلیق بادی انطباقی مجهز شده است. ارتفاع این سیستم تعلیق ۲۰ میلی‌متر پایین‌تر از نسخه‌های قبلی است. با افزایش سرعت از ۱۲۰ کیلومتربرساعت به‌بعد، ارتفاع خودرو به‌صورت خودکار ۱۰ میلی‌متر دیگر پایین می‌آید. ناگفته نماند امکان افزایش ارتفاع به‌صورت دستی نیز در این سیستم تعلیق پیش‌بینی شده است که در این حالت، با فشردن یک کلید ارتفاع خودرو ۲۰ میلی‌متر افزایش پیدا می‌کند. 

Audi RS 6 Avant (2019)
Audi RS 6 Avant (2019)
Audi RS 6 Avant (2019)
Audi RS 6 Avant (2019)
Audi RS 6 Avant (2019)

خریداران RS6 آوانت می‌توانند خودرو خود را با سیستم تعلیق اسپرت به‌نام RS Sport Suspension Plus هم سفارش دهند. این سیستم تعلیق به سامانه‌ی کنترل سواری داینامیک مجهز است که اختصارا DRC نامیده می‌شود. در این سیستم، از ترکیب فنرهای فولادی جدید با کمک‌فنرهای قابل‌تنظیم سه‌مرحله‌ای استفاده شده است که می‌تواند میزان حرکت بدنه را در پیچ‌ها کنترل کنند. آئودی RS6 آوانت با وجود ذات اسپرت خود، خودرویی کاربردی است. فضای صندوق‌عقب این خودرو ۵۶۵ لیتر است و با تاکردن صندلی‌های عقب تا ۱,۶۸۰ لیتر افزایش پیدا می‌کند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات