آیا گلکسی بوک اس موفق به کسب سهم مناسب از بازار می‌شود؟

سه‌شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۵
مطالعه 4 دقیقه
سامسونگ از لپ‌تاپ مبتنی بر پردازنده‌ی اسنپدراگون به نام گلکسی بوک اس رونمایی کرد که شاید موفق به کسب سهم مناسبی از بازار شود.
تبلیغات

سامسونگ هفته‌ی گذشته از جدیدترین عضو خانواده‌ی گلکسی نوت یعنی گلکسی نوت 10 و گلکسی نوت 10 پلاس رونمایی کرد و در کنار آن‌ها، محصولی را برای بازار کامپیوترهای شخصی به نمایش گذاشت. گلکسی بوک اس نام لپ‌تاپ جدید سامسونگ است که با استفاده از پردازنده‌ی اسنپدراگون 8cx، نوید نسل تازه‌ای از کامپیوترهای شخصی را می‌دهد. سامسونگ با رونمایی از این لپ‌تاپ به‌نوعی شعار خود در خلاقیت موبایلی را تکمیل کرد. گلکسی بوک اس در دسته‌ای وارد بازار می‌شود که سامسونگ سال‌ها پیش از فرمانروایی در آن دور شد.

فعالیت‌ها و برنامه‌هایی که سامسونگ قبل و در حین رویداد رونمایی از گلکسی نوت 10 داشت، با این هدف برنامه‌ریزی شدند که هیچ فعالیتی تمرکز شرکت‌کننده‌ها را از ستاره‌ی اصلی رویداد دور نکند. محصولاتی همچون تبلت و ساعت هوشمند جدید هم در مراسم رونمایی کره‌ای‌ها حضور داشتند، اما هیچ‌کدام زمان زیادی را به خود اختصاص ندادند. به‌علاوه اشاره‌ای هم به گلکسی فولد نشد، چون ممکن بود تمرکز رویداد را روی خود منعطف کند. درنهایت و پس از تمامی اتفاقاتی که با هدف تمرکز روی محصولات نوت انجام شدند، کره‌ای‌ها از لپ‌تاپ جدید رونمایی کردند تا حسن ختام قابل‌توجهی شکل بگیرد.

معرفی لپ‌تاپ از سوی سامسونگ تعجب بسیاری از شرکت‌کننده‌ها در رویداد را به خود جلب کرد. محصولی که با کامپیوترهای موجود در بازار تفاوت داشت و به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین تلاش‌ها برای تولید دستگاه‌های ویندوزی مبتنی بر پردازنده‌ی اسنپدراگون، قد علم کرده بود. سامسونگ با گلکسی بوک اس تصمیم خود را مبنی بر ساخت لپ‌تاپ‌هایی با عمر و قابلیت اتصال شبیه به گوشی‌های هوشمند، عملی کرد. طراحی نقره‌ای و منحصربه‌فرد گلکسی بوک است آن را در صدر فهرست دستگاه‌های مینیمال ویندوزی مبتنی بر اسنپدراگون قرار می‌دهد و ازطرفی مفاهیم طراحی حرفه‌ای خانواده‌ی S سامسونگ را نیز یدک می‌کشد.

حضور یک لپ‌تاپ در رویداد رونمایی از گوشی هوشمند تاحدودی عجیب به نظر می‌رسد. ازطرفی محصولات جدید سامسونگ به‌جز سیستم‌عامل تفاوت چندانی از لحاظ کارایی با هم ندارند و به‌نوعی مکمل هم محسوب می‌شود. گلکسی بوک اس امروز به‌عنوان ابزاری با تمرکز روی خلاقیت و ارتباطات شناخته می‌شود که کاربران حرفه‌ای موبایلی در وزنی معمولی، ضخامت متوسط و عمر باتری بالا به آن دسترسی خواهند داشت.

Samsung Galaxy Book S / گلکسی بوک اس سامسونگ

بازار لپ‌تاپ با وجود بلوغ، هنوز فرصت‌های زیادی برای توسعه دارد

معرفی گلکسی بوک اس در رویدادی به اهمیت گلکسی نوت، دلایل استراتژیکی دارد. دسته‌ی لپ‌تاپ امروز به‌عنوان دسته‌بندی ساکن و بالغ دنیای فناوری شناخته می‌شود. از طرفی دسته‌ی مذکور می‌تواند فرصتی برای کسب سهم بازار از رقبایی همچون دل باشد که تاحدودی از هماهنگی با تغییرات جدید بازار جا مانده‌اند. اگرچه حجم بازار لپ‌تاپ نسبت به گوشی هوشمند بسیار کم محسوب می‌شود، سامسونگ هم مانند کوالکام تصمیم دارد تا با فعالیت در آن دسته، تنوع بیشتری در منابع درآمدی خود ایجاد کند. کاهش سرعت بازار گوشی‌های هوشمند نیز در این تصمیم‌گیری بی‌تأثیر نیست.

سامسونگ هم مانند سونی قبلا فعالیت‌هایی جدی در بازار لپ‌تاپ داشت و محصولاتی با طراحی خاص و حرفه‌ای عرضه می‌کرد. ازطرفی آن‌ها در رقابت سطح بالای بازار در برابر شرکت‌هایی همچون اچ‌پی، دل و لنوو شکست خوردند. دراین‌میان عرضه‌ی گلکسی بوک اس نشان می‌دهد که کره‌ای‌ها سعی در تکمیل سبد محصولات خود برای رقابت در بازار دارند و به‌نوعی پورتفولیوی گوشی‌های هوشمند را تکمیل می‌کنند. چنین رویکردی قبلا در گجت‌های دیگر همچون ساعت‌ هوشمند، تبلت و اسپیکرهای هوشمند انجام شد که هر کدام به‌نوعی در بازار موفقیت یا شکست نسبی را تجربه کرده‌اند.

دستگاه‌های ویندوزی با پردازنده‌ی اسنپدراگون دسته‌بندی جدیدی در دنیای فناوری نیستند. از طرفی کوالکام با تمرکز روی آن‌ها سعی می‌کند تا چنین محصولاتی را به بخشی مهم از تکامل دنیای کامپیوترهای شخصی تبدیل کند. غول تراشه‌های موبایلی در این مسیر همه‌ی تلاش خود را برای بهبود کارایی و بازدهی محصولات به کار می‌گیرد. به‌هرحال معرفی محصولاتی با طراحی‌های خاص که نشان‌دهنده‌ی ظرفیت طراحی به‌خاطر استفاده از معماری جدید هستند، می‌توان اعتبار خوبی برای نسل جدید لپ‌تاپ‌ها در بازار ایجاد کرد.

قیمت به‌روز، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان‌ و آگاهانه‌ی انواع لپ‌تاپ‌‌های اداری و گیمینگ نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید. در این بخش، علاوه‌بر مشخصات فنی دقیق و پاسخ به سوالات شما، امکان مقایسه‌ی دو یا چند محصول درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس شما خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات