انویدیا خرید کارت گرافیک بدون قابلیت رهگیری پرتو را غیرعقلانی می‌داند

دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۳
مطالعه 2 دقیقه
مدیرعامل انویدیا در اظهارنظر جدیدی مدعی شده است که خریدن کارت گرافیک‌های جدید بدون قابلیت رهگیری پرتو غیرعاقلانه است.
تبلیغات

جنسن هانگ، مدیرعامل انویدیا، به فناوری رهگیری پرتو اعتماد زیادی دارد و می‌گوید در سال ۲۰۱۹ خریدن کارت گرافیکی که از این قابلیت پشتیبانی نمی‌کند، غیرعاقلانه است. انویدیا درحالی این موضوع را مطرح می‌کند که تمامی پردازنده‌های گرافیکی سری RTX 20 این شرکت از قابلیت مذکور پشتیبانی می‌کنند؛ درمقابل، AMD رقیب دیرینه‌ی انویدیا، هنوز از این فناوری در کارت‌های گرافیک‌ خود استفاده نکرده است. از سوی دیگر، با معرفی بازی‌های جدیدی در نمایشگاه گیمزکام ۲۰۱۹ که از رهگیری پرتو پشتیبانی می‌کنند، این قابلیت بیش‌ از پیش جذاب می‌کند.

اظهارنظر ذکرشده از جنسن هانگ در یک پیام ویدیویی به‌دنبال ارائه‌ی گزارش‌های درآمد سالانه‌ی انویدیا منتشر شده است. او در این ویدئو می‌گوید، اگر قصد دارید کارت گرافیک جدیدی تهیه کنید که ۲ تا ۴ سال کار کند، خریدن گزینه‌ای که به فناوری رهگیری پرتو مجهز نباشد، بی‌عقلی است.

اگرچه پیشنهاد مدیرعامل انویدیا برای خریدن یکی از محصولات این شرکت اصلا غافلگیرکننده نیست، باید از جهاتی اذعان کرد، سخن او بیراه نیست. به‌ هر شکل، اگر به‌دنبال خرید کارت گرافیک جدیدی هستید که قرار است چند سالی برای شما کار کند، بهتر است گزینه‌ای را انتخاب کنید که در این مدت حداکثر قابلیت‌های مورد نیاز را داشته باشد. افزون‌بر این، به‌نظر می‌رسد در ماه‌ها و سال‌های پیش‌رو بازی‌های بیشتری با پشتیبانی از فناوری رهگیری پرتو وارد بازار شوند. علاوه‌بر این‌ها، احتمال دارد نسل جدید کنسول‌های بازی مثل پلی‌استیشن ۵ و ایکس‌باکس اسکارلت از فناوری رهگیری پرتو پشتیبانی کنند.

به‌تازگی انویدیا سری جدیدی از کارت‌های گرافیک‌ قدرتمند Super RTX را شامل RTX 2060 Super و RTX 2070 Super و RTX 2080 Super رونمایی کرده است که برای ارائه‌ی ارزان‌تر فناوری رهگیری پرتو طراحی شده‌اند.

اگرچه نمی‌توان خریدن کارت گرافیک بدون قابلیت رهگیری را آن‌گونه که مدیرعامل انویدیا می‌گوید، غیرعاقلانه قلمداد کرد؛ ولی این قابلیتی است که باید حتما قبل از خرید هر محصول جدیدی درنظر داشته باشید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات