توییتر پیام‌های توهین‌آمیز را فیلتر خواهد کرد

دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
توییتر در حال ‌طراحی الگوریتمی است که بتواند با کمک آن، پیام‌های توهین‌آمیز را فیلتر کند.
تبلیغات

توییتر اعلام کرده است در حال ‌طراحی الگوریتمی است که با کمک آن بتواند پیام‌های حاوی محتوای توهین‌آمیز را فیلتر کند. پیام‌هایی که حاوی کلمات مشکوک هستند، به پوشه‌ای به‌نام «پیام‌های اضافی» منتقل می‌شوند و از دید مخاطب مخفی می‌شوند. بدین‌ترتیب، مخاطبان به‌جای دیدن پیام با این جمله مواجه می‌شوند: «این پیام مخفی شده است؛ زیرا احتمالا محتوای توهین‌آمیز دارد». شما می‌توانید انتخاب کنید آن را ببینید یا می‌توانید فورا آن را حذف کنید.

توییتر

این ویژگی جدید توییتر هنوز آماده شروع به کار نیست، برای همین برخی پیام‌های نامناسب از این فیلتر عبور می‌کنند یا برخی پیام‌ها به‌اشتباه جزو پیام‌های نامناسب قرار می‌گیرند. وقتی این الگوریتم کامل شد، قطعا همه ما سپاسگزار این ویژگی جدید خواهیم بود.

بااین‌حال، همچنان افراد غریبه حجم زیادی از پیام‌های زننده را ازطریق پیام خصوصی، حتی برای افرادی که از دنبال‌کنندگان شما نیستند، با هدف سوءاستفاده ارسال می‌کنند. خانم‌ها و رنگین‌پوستان هدف اصلی این شیوه‌ی آزار و اذیت آنلاین هستند. اگر حساب کاربری‌تان را به‌گونه‌ای تنظیم کرده‌اید که پیام‌های ارسالی از هر فردی را قبول کند، توییتر پیام‌هایی را در پوشه‌ای به‌نام «درخواست پیام» قرار می‌دهد که از سمت اشخاص غریبه‌ای ارسال می‌شود که جزو دنبال‌کنندگان شما نیستند. این پوشه نیز فیلتر دارد و پیام‌های نامناسب تشخیص داده‌شده را حذف می‌کند. بنابراین، پیام‌های مشکوک را نخواهید دید؛ مگر اینکه فیلتر کیفیت پیام را غیرفعال کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات