سهم بازار موتور جستجوی بینگ در حال افزایش است

یک‌شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۵
مطالعه 1 دقیقه
موتور جستجوی Bing که سال ۲۰۱۶ به سودآوری رسید، اکنون پس از گذشت سه سال، یک چهارم از جستجوهای رایانه‌های دسکتاپ در آمریکا را به خود اختصاص داده است.
تبلیغات

برای مدتی طولانی، موتور جستجوی مایکروسافت موضوع بسیاری از شوخی‌های اینترنتی بود؛ اما این موتور جستجوی کوچک توانست دوام بیاورد و به کار خود ادامه دهد و از سال ۲۰۱۶ به سودآوری برسد. اخیرا بینگ توانسته است به نقطه عطف دیگری دست پیدا کند. طبق آمار ارائه‌شده توسط Comscore، در ژوئن ۲۰۱۹ یک چهارم (۲۵/۲درصد) جستجوهای دسکتاپ از طریق جستجوگر Bing صورت گرفته‌ است.

میزان استفاده از موتور جستجوی بینگ در ژوئن ۲۰۱۵ برابر با ۲۰/۳ درصد، در فوریه ۲۰۱۶ برابر با ۲۱/۴ درصد و در ژوئن ۲۰۱۸  برابر با ۲۴/۱ درصد بوده است. کاملا روشن است که روند رشد سهم بازار مایکروسافت سریع نیست، اما دلیلی برای توقف آن نیز وجود ندارد. البته بخشی از جستجوهای انجام‌شده در بینگ، نتیجه‌ی استفاده از کامپیوترهای قفل‌شده‌ی شرکت‌ها (که در آن‌ها تنها می‌توان از موتور جستجوی بینگ استفاده کرد) و آن دسته از کاربران خانگی است که هیچ‌گاه پیش‌فرض سیستم خود را تغییر نمی‌دهند. بنابراین هنوز زود است که بگوییم، همان‌طور که بسیاری عاشق استفاده از گوگل هستند، یک چهارم کاربران نیز عاشق استفاده از بینگ شده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات